19 Ekim 2020 Pazartesi

Doğum günü masası ve menüsü

Eşimin doğum günü hediyesini seçerken kendimi de ihmal etmediğimi önceki yayında uzun uzun anlatmıştım. Bir önceki yazımda detayları inceleyebilirsiniz. Şimdi de doğum günü masasından bahsetmek istiyorum. Biraz anılarla dolu oldu da :) 

doğum günü masası nasıl hazırlanır


Menüye geçmeden önce benim için 13.Ekim'de hazırladığım en güzel sürpriz akşam yemeği masası olduğunu belirteyim. Çocukların da desteğiyle ortaya güzel bir masa çıktı bence, ne dersiniz? 

Sürpriz doğum günü yemeği menüsünde neler var hep beraber bakalım. 

Yoğurtlu Salata

Havuç tarator

Zeytin yağlı kereviz (eşinin doğum gününde kereviz yapmayan da ne bileyim) (çok sever de)

ve önceki akşamdan kalanlar :)

Yoğurtlu salatayı ilk defa yaptım ve çok beğenildi. 

Yoğurtlu salata nasıl yapılır:

2-3 adet salatalık küçük küçük doğranır. 4-5 adet kornişon turşu yine küçük küçük doğranır. 1 kutu haşlanmış mısır süzülerek karışıma eklenir. Süzme yoğurt ve günlük kullandığımız yoğurt ile homojen bir karışım olana kadar karıştırılır. Ben salatama tuz eklemedim, turşu zaten tuzlu oluyor. Servis kaselerine alıp üzerini kuru nane ile süsledim. Bade de eşim de çok beğendi.

doğum günü menüsü


Gelelim günün bizim için unutulmaz anısına...

Kemal Sunal'ın efsane filmlerinden ''Kılıbık'' hatırlayanlar var mı? Mutlaka izlemişsinizdir. Bu filmde Kemal Sunal iş bulamayınca eşi Nevra Serezli bir işe giriyor ve oldukça yoğun çalışıyor. Kemal Sunal, eşine evlilik yıl dönümlerinde sürpriz bir masa hazırlıyor heyecanla ancak gelen giden yok! Toplantısı iyice uzayan Nevra Serezli stresli... Kemal Sunal masadaki mumları söndürerek koltukta uyuya kalıyor... 

hint panjuru nasıl yapılır


Şimdi konunun bizimle alakasına gelelim....

Sevgili eşim kendi doğum gününde bizlere ve özellikle de bana sürpriz yapmak için daha önce beraber boyadığımız ve ayna takılması için sipariş verdiğimiz hint panjurumuzu almaya gitmiş, üstüne bir de trafiğe kalınca çocuklar da ben de açlıktan bayılacak hale geldik. Masamızı bozmadan çocukları yedirdim de karınları doydu yavrucakların :) 

Eşim geldiğinde ''bugün senin doğum günün sürprizleri sen değil, biz yapacağız'' desem de fedakarlığından dolayı hepimiz çok memnun olduk. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin..