3 Haziran 2016 Cuma

Bebekle Hayat: 2. ay aşısı

Bebeğimizin ilk ay kontrolünde doktorumuz 2. ay aşısı için bize gün vermişti bile! Badem kızımdan hatırladığım kadarıyla biraz zor bir aşı idi.

Bebeğin 2. ay aşısı sadece bir tane değil! Minicik bedeninde 3 aşı birden oluyor! Biraz heyecan biraz da panikle aşı gününü bekledim. Doktor bey aşıdan bir gün önce bebeği yıkamamızı önerdi çünkü aşı sonrası 3 gün banyo yasak! Aynı dönemde doğum yaptığım arkadaşlarımla görüştüm. Yan etkiler hakkında bilgi aldım. Maalesef duyduklarım endişelerimi biraz daha artırdı...
Verem, pnömokok ve karma aşılar için aşı günü bebeğim uykulu, ben de tedirgin bir halde hemşirenin karşısına çıktık. Tabi ki onlar çok rahat bir şekilde işlerini yapıyorlar. Bebeğimin bir kolundan ve iki bacağından ayrı ayrı toplam 3 aşı yaptılar... Aşılarda bebeğim ağlıyor benim içim parçalanıyor. Berke bebek epey bir yaygara yaptı, canı yanmış olacak belli...

Doktor bey ateşi 38 dereceyi geçerse ateş düşürücü şurup ve fitil yazdı. Bu sırada bebeğim ağlamaya devam ediyordu. Feryat figan ağladığından doktorun dediklerini pek anlamadım, yazmasını istedim :)
Eczaneden ilaçları alırken de bebeğim ağlamaya devam ediyordu. Yavrucuk, canı nasıl yandıysa artık... Gün boyu bol bol ağladı bebeğim, ateşi fazla çıkmadı. Mecbur kalmadıkça ilaç vermek istemediğim için bebeğimi elimden geldiğince rahatlatmaya çalıştım. Ateşi çıkacak gibi hissettiğimde doktorun verdiği şuruptan bir tatlı kaşığı ben içtim. Ona direk ilaç vermek istemedim. acaba sütümden ona geçti mi bilmem ama ateşi daha fazla artmadı, çok şükür.

Ertesi gün ise bebeğim çok daha iyiydi. Aşının acısını unutmuş olacak ki gülücükler saçmaya başlamıştı bize. Korktuğum kadar zor olmadı çok şükür. Her çocuğun aşıya tepkisi farklı oluyor. Umarım sizin bebeğiniz rahat atlatır.



1 yorum:

  1. Ah o zorlukları daha yoğun yaşamış biri olarak seni su siralar anlayabiliyorum. Kolay gelsin canım. Oğlun çok tatlı maşallah

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..