26 Haziran 2016 Pazar

ikinci lohusalık sendromu / evde büyük kardeş var

İkinci kez anne olmak birinci ile aynı olmuyormuş. Bunu zaten hamilelik döneminde tespit etmiştik. Hamilelik belirtileri ve sıkıntıları da bambaşka oldu ikinci bebekte. Doğum sonrası duygular hele bir de evde büyük kardeş var ise daha da başka...

evde abla varsa, hamile çekimi

İlk bebekte ne oldu, neler oluyor, ben anne mi oldum, yeterli olabilecek miyim bebeğime, yani büyüdüm mü, hep ağlayacak mı, onu nasıl büyüteceğim gibi türlü türlü sorular ile eve gelirken;
ikinci bebekte ablası/abisi ne hisseder, acaba kardeşe tepki verecek mi, içine mi atacak duygularını, kıskanacak mı, huyları değişecek mi, okulda ilgisi azalır mı gibi gibi daha çok büyük kardeşe dair sorular oluyor anne ve babada...
abla olmak

Öncelikle evde büyük kardeş var ise size tavsiye edebileceğim noktalardan bahsetmek istiyorum.


  • panik olmayın
  • çocuğunuza da bebeğinize de bakabilirsiniz
  • doğum sonrası eve dönüşte elleriniz boş içeri girin. Eve girer girmez büyük kardeşi kucaklayın.
  • büyük kardeş ile iletişim kurmaya devam edin, sadece bebekle ilgilenmeyin
  • bebeğin size çok ihtiyacı var elbette ama temel ihtiyaçlarını karşıladıktan sonra büyük kardeşe vakit ayırın, babadan yada çevrenizden destek alın
  • kıskanıyor mu sorularını duymaması için elinizden geleni yapın, toplum içinde kıskançlık yada tepkilerden bahsetmeyin
  • bebek görmeye gelenlerin bebek için getirdiği hediyeleri ortalıkta bırakmayın, değişim kartları varsa büyük kardeş için alışveriş yaparak değerlendirin
  • Büyük kardeş kardeşinin de kendisinin de sevildiğini hissetmeli. Aile içindeki sevgi ve güven ortamı korunmalı.
  • Lohusalık sendromu ile gergin hissettiğiniz anlarda büyük kardeşe tahammülsüzlük yapmaktan kaçının. Nasıl düşünemiyor, neden ilgi çekmeye çalışıyor diyerek sıkıntıların üzerine gidip konuyu dillendirmeyin.
  • Büyük kardeş duygularını yaşamalı, duygularını gizlememeli. Duygularından ötürü onu küçümsemeyin. Duygularını gizlemek yerine sizinle paylaşması için cesaretlendirin. Mesela emzik üzerine epey ilgili olduğunu gördüğüm kızıma yedek emziği denemeyi ister misin diye sormuştum. Gözlerinin içi parladı ve tabi ki denemek istedi. Denedikten sonra bir daha emzik ile pek ilgilenmedi. Tabi bizim abla 6 yaşında! Daha küçük olsa farklı sonuçları olabilirdi değil mi?

anne kız takım, baby shower partisi

Size bir de çevrenizdeki anneler için neler yapabilirsiniz, ondan bahsetmek istiyorum.  Eğer yeni doğum yapmış bir anne varsa yakınınızda ona yardımcı olmayı teklif edebilirsiniz. Bazen yardım etmek bebekle ilgilenmek, bazen de ev işlerinde yardımcı olmak, bazen de sadece dinlemek olabilir. Mesela ben ilk bebeğimde evde temizlik yapmayı istiyordum çılgın gibi. Birisi gelse de bebekle ilgilense ve ben de yerleri silsem diye hayal ettiğim olmuştu. Şimdi ikinci lohusalıkta, birisi bebekle ilgilense ben de kızımla özel vakit geçirsem dediğim oluyor. Neyse ki Allaha şükür artık öyle bir imkanımız var.
İlk bebekte dışarıdan yardım talep etmek annenin aklına gelmiyor yada istemiyor ama ikinci bebeklerde yardım ve desteğe daha açık oluyoruz.  
büyük çocuk için ne yapmalı

Size yazdıklarım birebir yaşadığımız olaylar ve kendi tecrübelerimiz ile alakalıdır. Sizin ikinci bebekle ilgili farklı deneyimleriniz varsa hadi yorum kısmına yazın, yeni annelere ve çevresine faydamız olsun.










3 yorum:

  1. Elif'cim yaşadığın ve yazdığın her noktaya katılıyorum,zor şeyler yaşadık bizde ama öyle böyle büyüyorlar birde erkek çocuk yaramaz kız sakin olursa işler çığırından çıkıyor :(

    YanıtlaSil
  2. Hepsi farkli oluyor. Dengeyi kurmak bize düsüyor.

    YanıtlaSil
  3. annelerin işleri hep zor oluyor galiba dengeyi kurmak hep anneye düşüyor :) sağlıkla huzurla mutlulukla büyüsün tüm çocuklar

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..