8 Haziran 2016 Çarşamba

Kanada Okulları Türkiye'de

Kanada, eğitim sistemi ile dünyanın başarılı ülkeleri arasın en üst sıralarda bulunuyor. Bu başarılı eğitim sistemini ise Kanada Eğitim Bakanlığı'nın girişim ve desteği ile hali hazırda 14 ülkede uyguluyor. Türkiye de bunlardan bir tanesi. 

blogger anneler

Geçtiğimiz hafta blog yazarı anneler ile Kanada Okulları'nın yeni kampüsü Ulus'ta idik. Kanada Okulları yönetimi ile yaptığımız toplantıda dikkatimi çeken noktaları ve notlarımı da sizinle paylaşacağım.
Öncelikle belirtmeliyim ki Kanada Okulları Ulus Kampüsü manzarası ve konumuyla süper. Ulus'ta Portakal Yokuşu'nda biraz içeride bulunan okulun bahçesi de etrafı da yemyeşil. Boğaz manzarası ise insanın içini açıyor. Bence çocuğunu okula getiren veli bir müddet manzarayı izler, derin bir nefes alır hatta okul çıkışına kadar çocuğunu okulun bahçesinde bekleyebilir... 
Ulus kampüsünde anaokulu sınıflarının geniş camları var, sınıflar epey aydınlık. Yaz olsun kış olsun çocuklar her gün mutlaka dışarı çıkarılıyor imiş, buna bayıldım. 
Kanada Okulları Türkiye'de


Kanada Okulları ne zaman açıldı?

Kanada ile Türkiye arasında akademik işbirliği süreci 2008'de başlamış. Araştırma ve hazırlık süreci sonrasında 2010 yılında Türkiye'de Kanada Okulları açılması için resmi çalışmalar başlamış. Okul lokasyonlarının seçilmesi, okul binalarının hazırlanması, Kanada eğitim sisteminin Türkiye'ye en uygun şekilde adapte edilmesiyle 2015-2016 eğitim yılına Kanada Anaokulu ile başlandı. Anaokulunda kullanılan tüm mobilyalar Kanada'dan getirilmiş. Mobilyalar doğal malzemelerden tercih edilmiş. 
Levent ve Çamlıca kampüslerinden sonra 2016-2017 eğitim yılı için Ulus kampüsünde üçüncü anaokulu yanında ilk Kanada İlk Okulu'nu açıyor. Okul öncesi eğitim ile başlayarak lise son sınıfa kadar sürecek bir eğitim sistemi kurmayı planlıyorlar. Kanada Okulları öğrencileri eğitimlerine istedikleri zaman Kanada'da devam edebiliyorlar. 
Kanada Okulları


Neden Kanada Okulları diye soracak olursanız, 

1- Dünyanın en başarılılarında bir tanesi olan Kanada eğitim sistemi
2- Kanadalı öğrencilerle eşit eğitim olanağı
3- Sınıflarda iki öğretmen
4- Kanada Eğitim Bakanlığı tarafından atanan Kanadalı öğretmenler 
5- Her sınıfta bir Türk öğretmen
6- Anaokulundan itibaren yabancı dil eğitimi: İngilizce ve Fransızca
7- Erken Çocukluk Kabul Değerlendirmesi Türkiye'de ilk kez ve sadece Kanada Okulları'nda uygulanıyor. Bu değerlendirme ile öğrencilerin öğrenme eğilimleriyle ilgili bilimsel sonuçlar ortaya çıkabiliyor.
8- Kanada üniversitelerine doğrudan geçiş hakkı
9- Organik yaşam felsefesi okulun beslenme sisteminde etkin. Okulun yemekleri organik ürünlerle hazırlanıyor ve şeker kullanılmıyor. 
10- Çift Diploma imkanı! Kanada Okulları'ndan mezun olan öğrenciler hem Türk hem de Kanada diplomasına sahip oluyorlar. 

Kanada Okulları'nda günlük program çocukların öğrenme merakını ve keşfetme isteğini pekiştirerek dil becerilerini geliştirmeyi hedefliyor. İngilizce, Türkçe ve Fransızca anaokulunda başlıyor. 
Her sınıfta bulunan öğrenme köşesi zihinsel, bedensel ve akademik gelişimleri desteklemeye yardımcı oluyor. Anaokulundan itibaren başlayan branş ve kulüp dersleri sayesinde spor ve sanat aktivitelerini okul ile birlikte devam ettiriliyor. 

Benim notlarım böyle, eğer siz Kanada Okulları ve kayıt süreçleri ile ilgili detaylı bilgi almak isterseniz: 
www.kanadaanaokulu.com ve www.kanadailkokulu.com adreslerini ziyaret edebilirsiniz.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin..