23 Kasım 2016 Çarşamba

doğum sonrası sosyal hayat

Hamilelik boyunca çok değişmeden devam eden sosyal hayat, bebeğin dünyaya gelmesi ile sallanıyor! Doğum sonrası sosyal hayat özellikle ilk aylarda epey değişiyor. Lohusalık döneminde kimi zaman bu değişime karşı çıkmaya çalışsanız da bir süre sonra siz de bu yeni düzeni kabul ediyorsunuz. Eşiniz, ilk çocuğunuz, arkadaşlarınız?  Sanırım onlar da değişiyor!



Hamilelik döneminde özellikle son trimesterda eskisi kadar yoğun programlar yapamıyorsunuz. Çevrenizdekiler ''bunlar iyi günlerin, tadını çıkar'' diyorlar. Oysa siz bebeğinizi daha görmeden özlemeye başladınız bile! Dünyaya gelse de kucağıma alsam diye bekliyorsunuz. Arkadaşlarınız da heyecanınızı paylaşıyor. Tek isteğiniz bebeğiniz sağlıkla dünyaya gelsin... Her şey toz pembe...

Doğumdan sonra işler değişmeye başlıyor...

Bebeğiniz dünyaya geldiğinde siz artık tatlı göbüşü olan şirin hamile değil, -yine göbüşü olan- yeni anne oluyorsunuz. Şefkatiniz, ilginiz, sevginiz yeni bebeğinizde! Benim için bir de Bade'de!!
Eşiniz de bu değişimden nasibini alıyor tabi. Mesela ben çocuklarla ilgilenmekten eşime pek vakit ayıramadım üstelik ondan her zamankinden daha fazla özel ilgi ve destek beklemeye başladım. Bu konuda yalnız değilim değil mi:) Siz de öyle miydiniz anneler???

Doğum sonrası sosyal hayat

Bebekli arkadaşlarınızla daha sık görüşmeye başlarsınız. Tabi konular belli: uyku, gaz problemi, beslenme, bebek bakımı vs.  Çünkü ilgi alanınız artık BEBEK...
Her gün telefonda görüştüğünüz arkadaşlarınız eskisi kadar sık aramaz, ''bebek uyur mu, anne müsait mi'' diye ince düşünceler içine girerler. 
Siz onları eskisi gibi her istediğinizde arayamazsınız. Aradığınızda da bebeğinizin uykudan uyanması yada ağlamasıyla telefonu kapatmanız gerekebilir.
Dışarı çıkacağınız zaman bebeğinizin uyku ve beslenme saatlerine göre hareket etmelisiniz. Arkadaşlarınız ise size saatli randevu verirler. Artık bir yerde belirlediğiniz saatte bulunmanız, dakik olmanız pek mümkün değildir.
Üstelik bir program yapmak ve dışarı çıkmak eskisi gibi kolay değildir. Bebeğinizin çantası, kıyafetleri hazır olacak. Bebeğinizi besleyeceksiniz... Tam çıkacakken bez değiştirmek durumunda kalabilirsiniz.
Arkadaşlarınızla bir araya geldiğinizde bebek yine ilgi isteyecek, belki de hiç sohbet etme şansınız olmayacak.
Arkadaşlarınız size acıyan gözlerle bakıp bir de ''sen de bebeklisin'' ''ay daha kilolar gitmemiş'' vs diyebilir, duymayın. Bebeğinizin bakımına özen gösterirken kendi ruh sağlığınızı da koruyun. 

Böyle durumlarda bazen anneler pes eder! Kendini içeri çeker, görüşme ve buluşmalara katılmaz. Sosyal hayatını bebeği ve ailesi ile oluşturur.
Kimi zaman da arkadaşlarının bazıları pes eder! ''Ya artık pek görüşemiyoruz, aramıyor beni'' der. 
Randevularınızı ihmal etmeyin, organizasyonlar yapın. Hayattan tat alın...

Bir çocuk, yaşıtıyla oyun oynadığında nasıl daha mutlu oluyorsa anneye de arkadaşlarıyla sosyalleşmek iyi geliyor. 
Sizi gerçekten seven, size değer veren arkadaşlarınızla arada bir buluşmak anneye iyi gelir. Anne mutlu ise bebek de mutludur.
İnstagram hesabımdan özellikle iki çocukla dışarı çıktığımda çok fazla mesaj alıyorum: ''İki çocukla nasıl dışarı çıkıyorsunuz'' gibi sorular geliyor. Bazen tek çocukla bazen de çocuksuz çıkıyorum. Evet, kolay olmuyor ama bana da çocuklara da iyi geliyor...

Sevgili anneler, içinize kapanmayın... Size iyi gelen şeyleri gerekirse annenizden, eşinizden, yardımcınızdan destek alarak arada bir yapmaya çalışın.

Bebeğini büyütmüş çocuklu anneler ve çocuksuz arkadaşlar;
Siz siz olun bebekli arkadaşlarınızı ihmal etmeyin!
Onlar için vakit ayırın, zaman zaman onlara uyum sağlayın. Her zaman olmasa da arada bir yapmalı bunu, e tabi değer veriyorsanız...






5 yorum:

  1. Yeni doğum yapan arkadaşlarımdan zorla bebeklerini alıyorum git bir yürüyüş yap gel en azından diyorum annelerin en büyük destekçisi her zaman tecrübeli anneler olsa keşke:)

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle Haklısın Elifciğim ben yeni doğum yaptığımda kimse beni arayıp sormadığı için bir sene tek başıma veya bebeğimle dolaşmak zorunda kalmıştım çok zor geçmişti o sene o yüzden sosyalleşme ihtiyacına kesinlikle katılıyorum..

    YanıtlaSil
  3. Elifcim,

    Asıl doğum sonrası sosyalleşmek gerekiyor. Açıkçası lohusalık ve sonrasında zaten uykusuz her an da iyice vidalar gevşiyor. Yazdıkların da uyku saati, arama vb konularında çok haklısın. Ama anne de birey ve anne mutluysa çocuklarda mutlu dediğin gibi :) Bu süreçte ne zaman istersen ben buluşmak isterim.
    Çok sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir yazı olmuş, emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Çok çok haklısın.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..