26 Aralık 2016 Pazartesi

güçlü olmak mı güçlü görünmek mi

Güçlü olmak ile güçlü görünmek sizce aynı şey midir? Ben her ikisinin aynı olmadığını ama çok da farklı olmadığını düşünüyorum. Bazı günler güçlü durmak zorunda kalabilirsiniz. 

bademlebuduk

Siz ne yaparsanız yapın insanlar sizin için konuşurlar. İyi yada kötü herkes her şey için yorum yapar. Bazen görmezden gelir ve güçlü olmayı seçersiniz. 
Mesela ben iş hayatımda zor bir dönemden geçiyorken bir yandan da şiddetli bir grip ile savaşıyordum. Hani bazen olur ya; her şey üst üste gelir... Tam da öyle bir dönemdi. Doktor raporu ile istirahat almıştım. Özel sektör rapor işini ve işe devamsızlığı pek sevmez bilirsiniz. Aynı gün bir iş toplantım ve bir de kızımın okulunda mini gösteri vardı. Elimde istirahat raporu ile evin yolunu tuttum. Ofis ile birkaç görüşme yaparken bir yandan da ilaçlarımı alıp dinlendim. Bir iki saat içinde ilaçların da etkisiyle enerjim toparlanmaya başladı. Gözümü açtığım gibi duş alıp hazırlandım. Önce kızımın okuluna, gösteriyi izlemeye gittim. Kızımın mutluluğu bana güç verdi. İstanbul'un öbür ucundaki toplantıma yetişmek için okuldan ayrıldım. Toplantı gayet iyi geçti ve o gün için hedeflerimi gerçekleştirdiğim için mutlu oldum. 
Evet sonrasında 2 gün daha yataktan kalkmakta zorlandım! Dinlendim ve iyileşmek kolay olmadı! Ama hem anne hem de çalışan bir kadın olduğum için güçlü olmak zorunda idim, çok şükür yaptım.
güçlü olmak mı güçlü görünmek mi

Sadece fiziksel anlamda değil, moral olarak da yerlerde olabilir insan bazen. Hatta kimseyi görmek istemediğiniz günler bile olabilir. Benim oluyor arada bir böyle moralsiz, halsiz zamanlarım. ''Beni öldürmeyen acı güçlendirir''  diyerek yüzüme bir gülümse konduruyorum; aynada kendime selam veriyorum, biraz da makyaj yapınca gülümsüyor ve haydi bakalım diyorum.
''Beni öldürmeyen acı güçlendirir'' Friedrich Nietzsche 
İşe yarıyor mu?
Evet bazen istisnalar olsa da çoğunlukla tutuyor bu yöntem... Kendimize güvenmek ve inanmak yeterli aslında!
Sizin zorluklarla mücadele için özel yöntemleriniz var mı?










5 yorum:

  1. Özünde güçlü olan kişi, şartlar farklılaştuğında güçlü görünmeye çalışır. Yani yazının başında dediğin gibi çok farklılık yok.
    Ha bir de güçlü olmadıkları halde güçlü rolü yapanlarla karşılaşıyoruz. İlk kontra olayda özlerine dönüyorlar. Onları da asla küçümsemiyorum veya eksik görmüyorum. Birileri güçlü olacak ve birileri daha zayıf. Denge kurulacak; yaşam akıp gidecek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat dediğin gibi akıp gidiyor...
      Bugün güçsüz olanlar yarın güçlü olabilir, dengeler değişebilir

      Sil
  2. Çoğu kadın hastayken işine devam etmek çocuklarla ve evle ilgilenmek zorunda kalıyor bu bizim normal halimiz ekstra bir güçlü olma hali değil bence 😊😊

    YanıtlaSil
  3. Sanırım güçlü olmak güçlü görünmekten daha iyi. Geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum...

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..