15 Aralık 2016 Perşembe

sosyal medya kahramanları

Bazen her şey üst üste geliyor gibi oluyor, siz de öyle hissediyor musunuz? Ülkemizde ve dünyada yaşananlar... Ne zaman sevmekten, anlayıştan bu kadar uzaklaştık anlamıyorum. Bir çocuğun gülümsemesinde saklı geleceğe olan umudum benim...

Gündem bu kadar sıkıcı ve yaralayıcı iken kendime çokça soruyorum bu aralar: ne zaman unuttuk sevmeyi? 

klavye kahramanları

Bir yanda insanlar hayatını kaybederken bir tarafta da kalp kıran insanlar ile dolu bu dünya! Neyi paylaşamıyoruz? Güç mü, para mı, sevgi mi? 
Kendi küçük sevgi dolu dünyamızda yaşasak, kötülüklerden uzak kalsak olmuyor. Bazen okuduğum bir haber, bazen gelen bir mesaj ile ne moral kalıyor ne heves içimde.


Sosyal medya

Sosyal medya için bir başkasının hayatına dair olumsuz yorum yapıp bunu herkesle paylaşmak bana doğru gelmiyor. Sosyal medyada bunu sıklıkla görüyoruz. İnsanlar kinini, nefretini başkalarını yargılayarak, onlara sataşarak kusuyor. Paylaşılan fotoğrafların, yazıların altındaki yorumları okuduğumda gözlerime inanamıyorum bazen. 

  • Neden bunu paylaştınız?
  • Falanca konuda neden paylaşım yapmıyorsunuz?
  • Çocuğunuz o şekilde üşür! 
  • Yaşam standartlarınızla mı övünüyorsunuz?
  • Gündem bu haldeyken neden sessiz kalıyorsunuz?


Her konuda yorum yapabilmek sosyal medyanın insanlara sunduğu bir lüks, bu lüksü kin ve nefret kusmak için ve ardından kulis yapmak için kullanmak ise ayıp değil de ne?
blogger anneler

Sosyal medyada takip ettiğim arkadaşlarımın paylaşımlarının altında gördüğüm yorumlarla şok geçiriyorum kimi zaman. Bir de yorum yapmayıp twitter aracılığıyla konuşmak var ki o da ayrı bir bomba.

Bir insanla yada yaptığı paylaşımla ilgili sıkıntınız varsa direk irtibata geçebilirsiniz. Bu her iki taraf için de daha adil olacaktır. Ayrıca bir insana tavır yapıyorsanız adaletli davranmalısınız. Aynı davranışı yapan diğer insanlara tepki vermezseniz sizin tepkiniz davranışa değil, kişiye yönelik olmuş olur. Kişisel konular için de tabi ki birebir görüşmek daha doğru, değil mi?

Mesela geçenlerde bir arkadaşımın fotoğrafını çok beğendim, yorum olarak da ''çok tatlı görünüyorsun'' yazdım. Buraya kadar her şey normal. Başka birisi gelip benim yorumum için cevap yazmış ''neresi tatlı, hiç de güzel değil'' Ben onu çok tatlı görüyorum, siz görmüyorsunuz. Çok ilginç insanlar...

Benim bu şekilde rahatsız olduğum konu pek olmadı ama sosyal medyada sık sık görüyorum klavye kahramanlarını. Hastası olan bir insana, hatta hastaya, hamileye, ihtiyaç sahibine vs yapılıyor. Yapmayın lütfen... 

Sosyal medyada herkes, göstermek istediklerini gösteriyor. Yani gördükleriniz, onun sizin görmenizi istediğinden ibaret... Bunu unutmayalım... 





18 yorum:

  1. Cok guzel bir konuya deginmissin. Bende bu kahramanlari gordugumde şok geciriyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim sayfama pek gelmiyor bu yorumlar çok şükür ama başkasında görünce şokkkkk

      Sil
  2. Çok haklı bir yazı olmuş Elif... malesef başkasının hakkını savunduğumuzu düşünüp, bir diğerini gasp etme konusunda çok yol kat ettik... Sevgiler!

    YanıtlaSil
  3. Nekadarda haklısın,insanlar fütürsuz ca eleştiri hakkına sahip görüyorlar kendilerini.Kendi düşüncelerine göre değerler çizip hüküm koymak istiyorlar.Sevgi hoşgörü anlayış nezaket nerede kaldı?
    Barışı mutluluğu istiyorsak önce insanların bunu kendilerinin uygulaması lazım.
    Kendi içinde huzursuz olan insanlar ,bu tarz davranışlar sergilyenler bence.
    Güzel yapıcı dokunuşun için teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  4. insanlar instagramda bizim gösterdiğimiz kadarını gördüklerini bir türlü anlamıyorlar benim instagram haricinde bambaşka bir hayatım var ve orada yaşıyorum çoğu şeyi instagrama gündem konuları ile ilgili resim koymak da istemiyorum son derece üzücü durumlar yaşıyoruz zaten..

    YanıtlaSil
  5. Haklısın, bunlar sevgisiz ve kıskanç insanlar başka açıklaması yok !

    YanıtlaSil
  6. Katılıyorum.. Bazen yorumlar öyle kırıcı oluyor ki.. Ne yazık ki kimse kimsenin yaşam şekline saygı duymuyor. Bunu yan yana geldiğiniz bir insanın davranışlarında görebiliyorsunuz. Sosyal medyaya yansımış hali de yorumlar. Sevgisiz bir nesil yetişecek, üzüntüm onlara..

    YanıtlaSil
  7. Elif çok güzel bir noktaya parmak basmışsın Sosyal medya bana göre artık yalan dünya Üç beş gerçek dışında!

    YanıtlaSil
  8. Nasıl güzel saptamalar ve ne kadar insani.
    Baktığımızda bunların temelinde hep bir aşamamaışlık hep bir eziklik olduğunu görüyoruz.
    Son olay bana bu anlamda bazı kararlar aldırdı. Uzak durmak en iyisi.
    Kalemine sağlık canım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Benim en çok üzüldüğümde ,sadece sanal ortamda görmekle o insanı tanıdığını savunanlar varya ,(ben biliyorum onu çok kibirli biri ya ) sen nerden biliyorsun belki onun öyle güzel bir kalbi var ama sana göstermiyor.Yani anlayacağın herkes melek ama karşındaki kibirli ,allah herkese akıl fikir versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkes görebildiği ile bir etiket yapıştırıyor işte...

      Sil

Yorum yazan eller dert görmesin..