9 Mart 2016 Çarşamba

12 kg kolay alınmıyor / hamilelikte kilo alımı

İçindeyken bir türlü geçmek bilmeyen, doğumdan sonra da ne çabuk geçmiş hamilelik günleri dedirten ikinci gebeliğim de bitti çok şükür. 

blogger anneler
İlk bebekte 41 haftaya kadar beklemiş olsak da biraz daha aceleci davranan ikinci bebekte 38 hafta sürdü gebeliğim.
hamilelikte kilo alımı

Hamilelikte alınan kilolar hakkında yazacaktım doğumdan önce ancak yetişmedi. Çünkü bebeğim beklenen tarihten önce gelmeyi seçti.

hamilelikte kilo
Bir gebelik kolay geçmiyor sayın okuyucu! 

Dile kolay: 40 hafta / 280 gün / 9 ay
İlk aylarda belki bir şey yemiyorsunuz, yediklerinizi çıkarıyorsunuz ama bebek gelişimine devam ediyor ve ihtiyaçlarını karşılıyor. Vücut yeni bir canlıya hazırlık yapıyor. 
İkinci üç ayda biraz açılan iştah ile kilolar alınmaya başlıyor. Dördüncü aydan sonra artık yavaş yavaş  hamile görüntüsüne ulaşıyorsunuz. Tabi kişiden kişiye ve hatta gebelikten gebeliğe değişebilir bu durum. Mesela ben ilk bebeğimde neredeyse ilk 6 ay eski pantolon ve eteklerimi giymiştim. İkinci bebekte karnım daha çabuk ortaya çıktı. Hamile pantolonu giymeye dördüncü ayda başladım. 
hamile fotoğraf çekimi
Beşinci aydan itibaren kilo alımı hızlanıyor. Çok fazla abur cubur yemiyor olsanız da vücut ağırlığı artıyor. Bebeğin gelişimi için sağlıklı beslenmek ve bol yürüyüş çok önemli tabi ki. Benim özellikle dördüncü ayda ve devamında içimden devamlı hamur işi yemek geliyordu. Karbonhidrat depolamak istiyor sanırım vücudum ama hamur yerine meyve yemeye çalıştım ben bu zamanlarda.
hamile günlüğü
Yedinci aya kadar bol bol yürüyüş yaptım. Günlük yürüyüş hedefimi tutturmaya çalıştım. Bazen hedefimi aştım bazen hedefe ulaşamadım ama elimden geldiğince dengelemeye çalıştım. 
Son aylarda iştahım artsa da fazla yiyemedim. Midem çabucak doluyordu. 
hamile günlüğü
Faydası çok, kalorisi az yiyecekleri tercih etmeye çalıştım. 
Dördüncü aydan sonra bol meyve sebze tükettim. Fotoğraflarda cips, çikolata ve nutella bol bol görünse de bu yiyecekleri çok abartmadım. 
Hamilelik günlüğüm için;
Blogumda sağda bulunan arama kutusuna ''hamile'' yazabilirsiniz. Pek çok blog yazısı ve hamile stili önerileri bulabilirsiniz. 

Bu güzel fotoğraflar için Alev Özkan teşekkür ederim.
kaç kg aldım

Sonuç olarak 38 haftada 12 kg almış bir hamile olarak diyorum ki;

O 12 kg kolay alınmıyor azizim...







12 yorum:

  1. ne güzel yazmışsın doğru kolay değil tabi yediklerine içtiklerine dikkat etmek şart :) sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ben 18 kilo almıştım ama 12 si iki ayda gitmişti...fotolar harika, öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Kolay alınmıyor kolay verilmiyor. Ah yok mu o kilolar. Neyse bebiş için değer <<3

    YanıtlaSil
  4. Senin kilo alımın gayet normaldi bence sen bir de beni görecektin :((

    YanıtlaSil
  5. Maşallah sana canım ya, bence çok da almamıştın kilo, yani gayet sağlıklı görünüyordun :) Allah sağlıkla büyütmeyi nasip etsin, öptüm

    YanıtlaSil
  6. aa çok orantılı, bravo vallahi
    ben 19 kilo almıştım, karada yürüyen bir gemi gibiydim :D

    YanıtlaSil
  7. Çokda almayalım kilo sonra vermek için uğraşırsınız :)

    YanıtlaSil
  8. Çok almamissin zaten güzel bir hamileydin :)

    YanıtlaSil
  9. Tebrikler.Sağlıkla kavuştuğun bebişine de kocaman bir maaşallah.Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  10. cnm ben 9 ay diyetisyene gitmişitim 12 kilo aldım ama sonra dogum iznine ayrıldıktan 1 hafta sonra bir şiştim ki sorma duba gibi oldum. beni ikiz sanıyorlardı. :) ödem çok oldu sen cok iyiydin maşallah :) oyuzden 2.cisini dusunemedim :)

    YanıtlaSil
  11. kesinlikle ideal bir kilo alımı bence
    bende ilkinde 13 ikincide 15 kilo ile tamamlamıştım hamileliğimi sizinki en normali :)

    YanıtlaSil
  12. Ben henüz kilo almadım 5. aydayım ama iştahım dediğiniz gibi açılmaya başladı o yüzden bu aydan sonra gelsin kilolar :)

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..