23 Mart 2016 Çarşamba

yeni nesil bebek kundaklama

Bebeğinize kundak yaptınız mı? Bebekleri kundaklamanın avantajları da var dezavantajları da... Haydi annelik tecrübelerimizi paylaşalım.


Bebek doğru kundaklandığında hem onun hem de sizin için faydası daha çok olacaktır. Tabi doğru kundak önemli...
Doğru kundaklama nasıl olur diye çok araştırdım. Öncelikle doktorlar eski usul kundaklamayı kesinlikle önermiyor. Yani anne babalarımıza yapılan kundaklar tavsiye edilmiyor. Patiska bezlerle sıkı sıkı yapılan bir kundak modeli bebeği rahatsız edecektir. Üstelik eski usul kundak modelinde kalça çıkığı oluşma riski de varmış. 
bebek kundaklama, müslin bezler, kundak yapımı, blogger anne

Yeni nesil bebek kundaklama

Kundak için kullanacağınız örtü hakkında size birkaç önerim olacak:


  • Yumuşak doku
  • Esnek malzeme 
  • Müslin örtü
  • Nefes alan, nazik bir kumaş kullanmanızı öneriyorum. 
Biz kundak için  momeasy müslin örtüleri kullanıyoruz. Kundak haricinde oto koltuğuna sermek, bebeğin yüzünü silmek, yatağı dışında bir yere yatırırken çarşaf olarak da müslin bezleri kullanıyoruz. Çeşitli boyutlarda satılan müslin bezlerin farklı desenleri de var.



Nasıl kundak yapmalıyız derseniz sizinle internette gördüğüm ve faydalandığım kundaklama şemasını paylaşacağım. Biz bu resimdeki gibi kundak yapıyoruz. Bebeğimiz rahatça hareket ederken elleri kolları ile kendi kendini uyandırmıyor.
bebeğe kundak, müslin bezler, kundak örtüsü


Neden kundak yapmalı?

1- Ani bebek ölüm riskini azaltıyor. Allah korusun.
2- Anne karnı hissini uyandırdığı için bebek kendini güvende hissediyor. Sakinleştirir.
3- Daha iyi bir uyku için. Bebekler uykusunda elleriyle kendilerini uyandırırlar. Bazen de sıçrama nedeniyle erkenden uyanır bebekler, bu durumlara karşı kundak daha kaliteli bir uyku sunuyor.
4- Gaz sorunu olan yada Kolik bebekleri sakinleştirmeye yardımcı olur.


Dikkat:

Çok sıkı sarmayın, bebek rahat hareket edebilsin.
Kundak yaptığınız bebeği kesinlikle yüz üstü yatırmayın.
Bebek dönmeye başladıktan sonra kundak yapmayı bırakmalısınız.
Sırt üstü yatan bebekler kundaklanmalıdır.
yeni doğan bebek, bebek kundak, kundak nasıl yapılır

Bol uykulu bir ilk 3 ay dilerim tüm bebekler için :)








15 yorum:

  1. Çok faydalı bilgiler teşekkürler, fotoğraflara bakarken biri beni kundaklasa da uyusam bol bol diye düşünmedim değil :)))

    YanıtlaSil
  2. Kundak iyidir... rahat uyur. Biz de her iki kızda yaptık :)

    YanıtlaSil
  3. ben hiç kundaklamadım ama Arda'nın uykusunda hiç problem yaşamadım genel olarak ben bir de doktor önerileri sürekli değişiyor Arda küçükken kundan önerilmiyordu mesela :-))

    YanıtlaSil
  4. Çoğu kişi önermese de kundaklarla büyüdüğümü hatırlamak hoşuma gidiyor (:

    YanıtlaSil
  5. Şu an benim için çok değerli tecrübeler bunlar. Paylaşım için teşekkürler;)

    YanıtlaSil
  6. bizler kundaklanmış bir nesiliz belki ama bende hiç kundaklamadım her doktorun fikri farklı bu konuda aslında ama fiziksel olarak empati yaparak kundağın dezavantaj yaratacağı kaanatim daha ağır basmıştı.. iyi uykular minik kuzuya

    YanıtlaSil
  7. ben pek kundak yapmadan büyüttüm ikisini de ama ellerini genellikle battaniye ile sardım ki kendini uyandırmasın

    YanıtlaSil
  8. ben de mira da denedim ilk aylar çok yararlı oldu...

    YanıtlaSil
  9. Kısa bir süre için sıkı olmadan bağlamak olabilir.

    YanıtlaSil
  10. Ben eskilerden:)) büyük oğlum tam anlamıyla kundak olayını yaşadı ben çok rahatsız bir logusa dönemi yaşadım babannemiz bakmıştı kış çocuğu da olunca kıyamam hep kundaklandı. Fiziksel tek sıkıntı(ben ona bağlıyorum) el kasları geç gelişti kundak sonrası en ufak kıpırtıdan korkardı ben iyileşip bakımı üstlenince aştık olayı ikinci oğlumda uyutana kadar yarım kundak yapardık ama o her seferin de bir şekil de dönüp yüzükoyun yatardı:))
    Torunum Duru' da sadece uykuya dalana kadar ellerini hafifçe sabitliyorduk onun dışın da o da sereserpe 7.ci ayını bitiriyor.
    . Çok dikkat edilmesi gereken bir konu gerçekten sayfanıza konu edinmeniz süper olmuş.

    YanıtlaSil
  11. Ben nerdeyse kundak yapmadan buyuttum. Ama küçük yaşta teyze olduğumdan 9 yaşındayken kundak yapmayı bile öğrenmiştim

    YanıtlaSil
  12. ben hiç kullanmadım seneler önce yapılıyor diye annemlerde yapmadılar dikkatli bir konu bence :)

    YanıtlaSil
  13. Büyük oğlumu 20 gün kadar kundakladım. Sonraki 20 gün yarım kundak. Çevremde kıyamet koptu artık kundak kalmamış ben ne yapıyormuşum:)
    Küçük oğlumu da yarım kundak yaptım bir ay kadar, özellikle uyuma zamanları:)

    YanıtlaSil
  14. Nerede bulacağız bu kundak bezini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazıda link verdim.
      Benim kullandıklarım momeasy müslin...

      Sil

Yorum yazan eller dert görmesin..