2 Mart 2016 Çarşamba

kardeş geliyor, nasıl davranmalı

Abla olmak nasıl bir duygu bilmiyorum ama insanın ablası olması çok güzel bir şey iyi bilirim. İyi ki ablam var dediğim ne çoktur... Büyük kardeşlere yaş ilerledikçe daha çok sorumluluk yükleniyor sanırım. Ben en küçük olduğum için rahatım.

kardeş geliyor
Benim tatlı bebeğim Badem kızım da abla oluyor. Ona da bildiğim şekilde durumu anlatıyorum. Kendi ablalarımı gösteriyorum yani teyzelerini ve diyorum ki iyi ki benim ablam var, çok şanslıyım. Seni de kardeşin böyle çok sevecek. 
Acaba neler düşünüyor merak ediyorum. 
Tiny Love çıngıraklar
Biliyor musunuz bu şirin çıngıraklar Berke bebek için değil, Badem kızımın bebekleri için :)) Tiny Love çıngıraklar Bade'den hatıra, ne çok kullandık bunları. Bade ile bebeğimizi bu oyuncaklarla nasıl oynatacağımızı çalışıyoruz. 
Bebek için alınan eşyaları önce Badem kızım kendi bebekleri için kullanıyor. Bebek dünyaya geldiğinde de yine ortak kullanmaya devam edecekler. Bebeğin eşyası diye hiç bir şeyden uzak durmuyor. Bebek pusetinde kullanmaya başladı bile.

Bebek için alınan bir eşyadan önce onun bir ihtiyacı karşılanıyor. Ancak bu alışverişi bak sana bunu aldık, bebeğe de bunu aldık tarzında yapmıyoruz. Mesela bebek için alışveriş yaparken görüp beğendiğim okul çantası, matara ve beslenme kutusu setini Badem'e verdiğimde çok mutlu oldu. Skip Hop marka bebek bakım çantalarını çok övdüler. Yurt dışında da oldukça yaygın kullanılıyor. Çocuklar için olan çantaların da tasarımları da harika! Böyle şirin kelebek çanta ve takımı kimin hoşuna gitmez ki?
Skip hop bebek bakım çantası
Yaptığımız her hazırlıkta onun için neler yaptığımızı anlatıyoruz önce. Onun onayı olmadan, eşyalarını küçülmüş bile olsa bebeğe ayırmıyoruz.
20. haftadan sonra paylaştık bebek haberini onunla, erkek olduğunu birlikte öğrendik biraz bozulmuştu. Bebek haberini aldığında onu ne kadar süre beklediğimizi anlatırken, ultrason fotoğraflarını, hamilelik fotoğraflarımı ve onun bebeklik albümünü ortaya çıkardık. 
Artık son günlerin içindeyiz ve mecburen hazırlıklar ve değişiklikler hız kazandı evimizde. Aynı hazırlıkları senin için daha da önceden yapmıştık, çok heyecanlıydık diye anlatıyoruz. Bebeğin dolabını düzenlerken onun dolabını da boşaltıp tekrardan düzenliyoruz mesela!
İki çocuklu hayat çok da kolay değilmiş sanırım :))



8 yorum:

  1. Sağlıkla doğsun inşallah. Biz doğum yaptığım gün oğluma bu sana kardeşinin hediyesi diyerek çok seveceği bir hediye almıştık. Yaşı küçük olduğu için bebek nasıl hediye getirsin diye sorgulamıyordu tabi :) Yine de bir yıl boyunca bunu bana kardeşim getirdi diyerek hep yanında taşıdı. Kardeşini ilk gördüğünde alkışladı, sarıldı. Fakat mecburen bebekle çok fazla vakit geçirmek zorunda kaldığımdan kıskançlıklar da başladı. O dönem anneannesi ve babaannesi yanına almak istedi. Böyle zamanlarda evden uzaklaşmanın çocuk için iyi olmadığını okumuştum, kendini dışlanmış ve terk edilmiş hissedebilirmiş. O yüzden biri 3 yaşında diğeri sıfır aylık iki bebeyle evde baya ter döktüm :) Önceki hazırlık süreciniz çok güzel. İlk çocuğunuzun kız olması da büyük şans. Daha duyarlı olabiliyorlar. Her ne yaşarsanız yaşayın aklınızda bulunsun, yeni doğacak bebeğiniz bir yaşını geçtikten sonra bütün zorluklar uzaklaşmaya başlıyor. Dilerim sağlıklı, ömürlü, huzurlu olsun çocuklarınız. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. satılık kardeş çok güldüm ama öyle hiisediyorlar şahit oldum etrafımda ama sonradan alışıyorlar tabi alışamayanlarda var ancak sizin daha başında olaya el koymanız çok güzel takdir ve tebrik ediyorum.. doğum olduğunda aynı eşitliği göstermeye devam etmeniz biraz kesintiye uğrayabilir nede olsa yeni mucizenin heyecanı saracak herkesi ama yılmayın birkaç günde toparlarsınız bu bilinçte olmanız size güç vericektir. herşey gönlünüzce olsun.. ♥

    YanıtlaSil
  3. bence doğar doğmaz iyi ki doğmuş kardeşim diyecek Bade :-))

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel bir heyecan. Tabii kardeş farklı bir duygu. Benimde kardeşim benden 7 yaş küçük. İyi ki var

    YanıtlaSil
  5. kolaylıklar diliyorum belki göründüğü gibi olmayacaktır çok sevecektir kardeşini yeni alınan eşyalara bir heves duydu diyelim

    YanıtlaSil
  6. Sanırım şu anda bebişiniz doğdu:) Uzun ömürlü olsun, sağlıkla büyüsün inşallah...

    YanıtlaSil
  7. Bebeğinizin kucaklandığı günlere gelmiş olmalıyım:) sağlıkla sizlerle güzel bir ömrü olsun inş.

    YanıtlaSil
  8. Abla olmadığım için o duyguyu bilemiyorum ancak öyle çok isterdim ki kardeşim olsun onunla ilgileneyim abla desin yanıma koşsun filan :) Bende tam bir ablacıyım çünkü kıza biran olsun rahat vermiyorum :)) Bade'de kardeşini şimdi zorlansa bile ilerde iyi ki var diyecektir ^^

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..