27 Nisan 2016 Çarşamba

emziren annelere moral vermeli

Emzirmek çok güzel bir duygu... Daha hamileyken bile hayal ediyordum, inşallah emzirebilirim diye. Zira sütünüz olmayabilir, bebek emmeyebilir, çeşitli sağlık sorunları ortaya çıkabilir gibi türlü türlü hal var. Neyse ki, çok şükür emziriyorum bebeğimi...

Emzirme sürecinde annenin aklındaki sorulardan biri: acaba sütüm yetiyor mu?
Anne, sütünü artırmak için çeşitli çaylar içer, yemeklere çeşitli otlardan katar, yiyeceklerini süt artırıcı besinlerden seçer, takviyeler alır... Bunların yanında moral ve dinlenme de sütü artırır. 
Yeni anne isen; zaten uykusuz kalıyorsun, yeni bebek eve dahil oldu, yapman gereken ve yapmak istediğin pek çok şey var ve tabi ki halsizsin...
Enerjinin çoğunu bebeğine harcarken diğerlerinin senden bir şey beklemesi çok sıkıcı maalesef. Bunu fiziksel anlamda söylemiyorum. Duygusal anlamda anneden bir şeyler beklemek yerine yeni anneye destek olmalı, moral vermeli...
Anneliği veya bebek bakımı hakkında eleştiride bulunmamalı. Annenin güzel sözler duymaya ihtiyacı her zamankinden daha fazla... Annenin duygusal gelgitler yaşaması çok normal. Bu noktada anneyi suçlamak yada eleştirmek değil, ne yapabilirim demek gerek. Yapacağınız şeyi de annenin gözüne sokarak değil, çaktırmadan yapmak gerek...

Bebek her ağladığından üzerinize yönelen bakışlar; 

  • acaba acıktı mı? 
  • yoksa doymadı mı?
  • en son ne zaman emzirdin sen, kaç dakika emdi?

Yahu bu soruların cevabı bende değil, nasıl takip edebilirim? 

Bebeği kucağa alır emzirmeye başlarsın, bu kez de;

  • her ağladığında emzirmek zorunda mısın?
  • bebeğe biraz zaman ayır, belki gazı var?
  • hep kucakta mı duracak böyle?

Evet, her ağladığında kucağıma alacağım çünkü bebeğimin buna ihtiyacı var. Kendisini güvende hissetmesini istiyorum.

Siz hiç merak etmeyin anne biliyor ki bebek de hayat da düzene girecek. 
Anneyi, anneliğini eleştirmeyin. İlla ki bir şey yapmak istiyorsanız anneye moral verin. 



8 yorum:

  1. elifcim eski günlere götürdün beni... ilk emzirme anları ne kadar acı verıcıydı ama hiç vazgecmedim tam 24 ay boyunca... o sütün gramı bile onun hayatı ve geleceği için o kadar önemliyken nasıl vazgeçebilirdim. Nerede olursam olayım cektim örtüyü ne zaman istedeiyse verdim. O yüzden, emzir emzirebildiğin kadar ;)
    sütün bol olsun arkadaşım...

    YanıtlaSil
  2. O zaman ne yapıyoruz? kulaklarımızı kapatıp, içimizden geleni yapıyoruz:)

    YanıtlaSil
  3. o eleştiriler çok fena duymamak lazım ..

    YanıtlaSil
  4. yaşa :) kesinlikle katılıyorum her dediğine.

    YanıtlaSil
  5. Biz de Duru doğduğun da Tuğba kızıma dolu dolu kucaklaşın diye söyledik.kucağa alışacak diye bir şey yok tam tersine sık kucaklamanın ayrılmadık yeniden buluştuk mesajı olacaktır bebeğe

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..