15 Nisan 2016 Cuma

bebeğimin ilk banyosu

Bebeğim dünyaya geleli neredeyse iki ay olacak. Geçtiğimiz bu 40 günde pek çok ilk yaşadık. İlk emzirme, ilk bez değiştirme, ilk gülücük, ilk banyo gibi gibi.

 
yeni doğan yıkama

İlk günlerde alt değiştirme ve üstünü giydirme işlerini yapamadım. Tabi yardım eden olduğundan yanımda biraz daha rahat davrandım sanırım, itiraf ediyorum. Öyle küçük, öyle su gibiydi ki dokunmaya kıyamadım, incitmekten korktum.
Bebeğim doğduktan neredeyse on gün sonra bezini değiştirdim ve sonra da giysilerini çıkardım, giydirdim. Böyle zamanlarda yanınızda büyükleriniz ve yakınlarınız varsa hayat daha kolay olabiliyor. İkinci bebek olmuş olsa da insan unutuyor çoğu şeyi...
Badem kızımda da hemen yapamamıştım bu işleri. Berke bebeği de önce babaannesi ve babası yıkadı, tıpkı Bade'nin bebekliğinde olduğu gibi. Ben izleyici olarak kalmayı tercih ettim. 
Bebeğin ilk banyosu için göbeğinin düşmesini bekledik. Yeni doğan göbek bakımı hakkında daha önce yazmıştım. Göbek düştükten bir gün sonra yıkadık. 13.03.2016
yenidoğan bakımı


Bebeğimin ilk banyosu için hazırlıklar:

Plastik küvet, kova, su dökmek için tas
Yıkama filesi
Şampuan
Vücudunu yıkamak için müslin bez
Banyo havlusu
Kurulama için müslin bez
Vücut yıkama jeli
Temiz giysiler
Banyo sonrası için bebe yağı

Tüm malzemeleri banyodan önce hazırlıyoruz. Küvete koyduğumuz banyo filesinin altına yıkama suyundan daha sıcak olacak şekilde su koyuyoruz. Bu sayede filenin altından bebeğe sıcak su buharı geliyor. Karnını ve ayaklarını üşütmüyor. Size de tavsiye ederim ancak bebeği mutlaka sıkı tutmalısınız!

  • Önce sırtını sonra ön kısmını en son da saçlarını ve yüzünü yıkıyoruz bebeğin. 
  • Havluyla biraz kucağıma aldıktan sonra bezini takıyor ve müslin bez ile sarıyorum. Yağlayıp üstünü giydiriyorum.

Yeni Doğan köpük şampuan

Biz şampuan olarak Mustela Yeni Doğan köpük şampuan kullanıyoruz. Köpük şeklinde elimize sıkıp bebeğin saçlarına sürüyoruz. Nasıl oluyorsa bu köpük şampuan hiç soğuk olmuyor, bebeği üşütmüyor. 
Vücut şampuanı olarak da Mustela kullanıyoruz. Bu ürün jel kıvamında. Direk bebeğin tenine soğuk temas etmesin ve köpürsün diye önce sıcak suyla ıslattığımız küçük müslin beze döküyor, köpürtüyor ve sonra bebeğin vücudunu yıkıyoruz.
Müslin bezleri Momeasy müslin örtüler markasından kullanıyorum. İnanılmaz yumuşak bir dokusu var. Kundak, çarşaf ve örtü olarak da kullanıyoruz. Tiny Love 
Bebe yağı olarak yine Mustela kullanıyoruz. Kolayca emiliyor. Bebeğin alt değiştirme ürünlerini koyduğumuz sepette devamlı elimizin altında olan bu yağı sık sık sürüyoruz vücuduna.
Bebek için yüz kremi kullanıyoruz. Yanakları kızarmasın diye :)
yeni doğan bebek banyo bakımı

İlk banyosunu babaannesi ve babası yaptırdıktan sonra ben de artık su dökme mertebesine geçtim. Badem kızım gibi Berke'yi de babası yıkıyor, ben su döküyor ve diğer hazırlıkları yapıyorum. Ablasıyla birlikte bebeğin üstünü giydirirken, babası da banyo küvetini ve malzemeleri toparlıyor. Bebeği üşütmeden bir heyecanla yıkıyoruz işte :)
Unutmadan; alırız bir Maşallah'ınızı :))

Bizim evde bebek banyosu böyle oluyor, sizin evde nasıl gidiyor işler?




4 yorum:

  1. Maaşallah maaşallah Rabbim nazardan korusun :)

    YanıtlaSil
  2. Oyy maasallah delikanlı olmuş bile :) Allah analı babalı büyütmeyi nasip etsin.

    YanıtlaSil
  3. ben de ilk banyosunu yaptıramamıştım babası ve bir arkadaşım yıkamıştı ama sonra alıştık tabi çok da keyifli olurdu maşallah Berkeciğe :-))

    YanıtlaSil
  4. Maşallah ömürlü olsun kuzucuk.İlk günler biraz zor oluyor nasıl tutacaz ne yapıcaz bilemiyoruz.Ama sonra alışıveriyor insan

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..