25 Nisan 2016 Pazartesi

pratik kara buğday salatası

Son zamanlarda keşfettiğim lezzetli bir besin kaynağından bahsetmek istiyorum. Faydalarının yanında bir de uzun süre tokluk hissi vermesi ve çeşitli malzemeler ile hazırlanabilen KARA BUĞDAY

Greçka olarak da bilinen kara buğday yüksek oranda protein, düşük oranda yağ içerdiğinden diyet listelerinde bol bol yer alıyor. Ben de değişik bir lezzet, farklı bir salata tarifi ararken karşılaştım. 
Kara buğdayın faydalarından;
  • Gluten içermez.
  • Yağ oranı çok düşüktür.
  • Yüksek tansiyon ve kansızlığa karşı koruyucu.
  • Bağırsakları çalıştırır.
  • Karaciğer için faydalıdır.
  • Magnezyum deposudur.

pratik Kara buğday salatası


Kara buğday nasıl hazırlanır?

Sizi uzun süre tok tutacak kara buğdayın hazırlanması da çok pratik.
Önce kullanacağımız kadar kara buğdayı yıkıyoruz. Ölçü olarak arkadaşımın tavsiyesi ile 1 su bardağı için 2,5 su bardağı kaynar su kullanıyorum. Yıkadığım kara buğdayları tencereye alıp üzerine 1e 2,5 ölçüsünde kaynar su ve tuz ekliyorum. Buğdaylar şişip suyunu çekene kadar pişiriyorum.
Neredeyse 10 dakika içinde pişmiş oluyor. Dilerseniz kullanmadığınız kara buğdayları ağzı kapalı bir kapta buzdolabında 2-3 gün muhafaza edebilirsiniz.
Salata malzemesi tamamen sizin damak zevkinize ve elinizdeki malzemelere kalmış. 

Ben salataya neler ekledim?

Pancar turşusu - mor lahana turşusu - mısır - yeşil soğan - közlenmiş kırmızı biber
Nar ekşisi - kimyon ve zeytin yağı sosu ile salata nefis oldu. Siz de sebzelerin canlı renkleri ile daha da iştah açıcı bir salata hazırlayabilirsiniz.

Kara buğdayı dilediğiniz lezzetlerle birleştirebilirsiniz. Meyve ile hazırlanan salatası da çok lezzetli oluyor. Elma, portakal, nar ekleyip deneyebilirsiniz. Mesela ben nar ile uyumunu çok sevdim.
Afiyet olsun.




4 yorum:

  1. ben buğday sevmiyorum aslında çok faydalı tabi..

    YanıtlaSil
  2. Karabugday cooook severim. Salatalara da cok yakisiyor gercekten. Muhtesem bir salata olmus, ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  3. Çok sağlıklı bir salata;)

    YanıtlaSil
  4. kara bugday benim vazgeçilmezim artık. dolma içi olarak da dene . muhteşem oluyor.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..