4 Nisan 2016 Pazartesi

yenidoğan bebeklerde sünnet

Yeni doğan erkek bebeklerde sünnet yapıldığını biliyor muydunuz? Biz hamileliğin ilk aylarında erkek bebeğimiz olacağını öğrenmemize rağmen sünnet konusunu hiç düşünmemiştik. Daha önce erkek bebek annesi babası olmadık ki...

anne tavsiyesi, bebek sünneti
Doğum için hastaneye ziyaretimize gelen arkadaşlar ile sohbet ederken açıldı konu, yeni doğan sünneti yaptıracak mıyız sordular. Bizim de aklımıza düştü bu konu ve hemen doktorumuza danıştık. Kadın doğum uzmanımız hastalarının ilk günlerde yapılan sünnetten memnun kaldıklarını söyledi. Bebeğimizi ilk muayene eden, hastanenin çocuk doktoru da önerdiğini ancak ürolog ile görüşmemizi söyledi. Hastanenin Ürolog doktoru ile de görüştük ve bizden bazı tahliller istedi bebek için. 
Biz de son olarak arkadaşlarımıza da danışarak karar verdik: eğer bir sorun çıkmazsa yeni doğan bebeğimizi sünnet ettirelim dedik. Hastaneden çıkacağımız gün bebek sünneti için testleri yaptırdık. Bir saat içinde sonuçlar belli oldu ve küçük bey sünnet için operasyona gitti. 
bebek sünneti, sünnet bakımı

Bebeğimiz hiç anestezi almadan lokal anestezi ile operasyona girdi. Operasyon sonrasında 4 saat kadar hastanede gözetim altında kaldık. Yenidoğan bebek için sünnet sonrası bakım da daha kolay. Aynı dönemde göbek bağı için de özel bakım uygulanıyor, iki bakımı birden yaptık. Yeni doğan bebekte sünnet sonrası iyileşme de daha hızlı oluyor. Sünnet sonrasında kanama bile olmadı. 

yenidoğan bebeklerde sünnet

Yeni doğan bebek sünnet bakımı
Doktorumuzun önerdiği krem ile sabah akşam bakım yaptık. Sünnetli bölgeye dışkı gelirse baticon ile temizledik. Sünnetten 3 gün sonra kontrole gittik ve bir sorun olmadığını öğrendik. Çok şükür.

Çocukluk dönemine kalan sünnet işlemi çocuk için de bir stres sebebi oluyor bence. Sırf bu yüzden bile iyi ki yaptırmışız diyorum. 








10 yorum:

  1. Kıyamam yaa😀 Ama iyikide yaptırmışsınız. Benim 2 oğlumda 2 yıl önce oldu. Çok zor oldu, hem benim için hem de yavrularım için😕 Gelmiş geçmiş olsun ❤

    YanıtlaSil
  2. hayırlı olsun, çok iyi bence de çocukluğa bırakılmaması. kimi erkek çocukları için travma olabiliyor :/ bebekken anlamadan geçiyor ^^

    YanıtlaSil
  3. çok iyi yaptın Elifciğim bu iş aradan çıktı şimdi düğününü istediğin zaman rahat rahat yaparsın ne Berke stres olur ne de sen :-))

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı olsun. Ben çocuklarıma yeni doğan sünneti yaptırmadım. Ancak tekrar bir oğlum olsa ona bende yeni doğan sünneti yaptırmak isterdim :)

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı olsun.Ben daha sonra yaptırmak istediğim için yaptırmamıştım.Ben erkek çocuklar için bunun özel olduğunu düşündüğümden hatırlaması gerektiğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Hayirli olsun. Ben de simdi olsa bebekken yaptirirdim. Büyüyünce zor oluyor.

    YanıtlaSil
  7. Elif ben hayatta dayanamazdım. Küçük oğlum 5 yaşında onun sünnet olayı bile düşününce kabus gibi geliyor :(

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı olsun çok iyi yapmışsınız ilerledikçe zorlaşıyor çocuklara.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..