21 Ağustos 2016 Pazar

ikinci çocuk hakkında - kardeşler arası yaş farkı

İki çocuklu bir anne olarak yaşadığım deneyimleri paylaşmak bu konuda düşünen, aklında soru işaretleri olan anne adayları için faydalı olacaktır. Yüreklendirici olur mu bilmiyorum :) Kimseyi yönlendirmek değil amacım elbette. İlk olarak olumlu dönüşümlerden bahsetmeyi tercih ettim. İkinci çocuk için uygun zaman, kardeşler arası yaş farkı nasıl olmalı, ikinci çocukla beraber neler değişiyor sorularını cevaplamaya çalışacağım. 


İlk çocuğu büyütürken yaşadığım bazı şeyleri ikinci bebekte olumlu yönde değiştirme şansım oldu. Belki de bana öyle geliyordur :) 

Günler su gibi akıp geçiyor mu geçmiyor mu?

İlk bebekte zaman hiç geçmiyormuş gibi gelir. Mesela Bade bebekken televizyonda bir reklam vardı: 'bebeğim 1 yaşında oldu bile, günler çabucak geçiyor...' Bu reklamı her gördüğümde hiç de hızlı geçmiyor - bebeğim ne zaman büyüyecek - ne zaman konuşacak, yürüyecek...
Oysa bebeğim çabucak büyüdü, 6 yaşına geldi bile! İkinci bebekte günlerin çabucak geçeceğini biliyor ve tadını çıkarıyorum. 


Uyku saati / Yemek saati

İlk bebekte ebeveynler genelde oldukça katı kurallar koyarlar. Bebeğin uyku saati geldiğinde evde kuş uçurtmazlar. Tek bir ses bile onları panik yapmaya yetebilir. Evin kapısına zaten ''bebek uyuyor, zile basmayın'' yazılmıştır bile! Aile ve arkadaş buluşmaları bebeğin uyku saatine göre ayarlanır. İkinci bebekte bebeğin uyku düzeninin bir iki gün bozulmasının tüm dengeyi bozmayacağını biliyorum.
çocuklar arası yaş farkı

Temizlik - Hijyen

İlk bebekte özel deterjanlar ile yıkanıp yüksek ayarda ütü yaparak bebeğin tüm eşyalarında temizlik sağlanır. İkinci bebekte de özen gösteriyorum ancak bazen ütüsüz havluya sarınmasına göz yumabiliyorum. 

Bebekle dışarı çıkmak

İlk çocukta 3 takım yedek giysi, 2 battaniye, 3 çift çorap, 6 adet bez vs pek çok eşya ile dışarı çıkıyorduk. Hazırlanmamız neredeyse 1 saati buluyordu. Artık yanıma iki adet bebek bezi ve temiz bir takım almam yetiyor. Sırt çantası kullanıyorum. İkinci bebekte yanımda daha az eşya taşıyorum.
blogger anne


Gelen sorular

İlk çocukta bebekli hayat nasıl sorusuna bebek bakımının zorluklarını anlatarak cevap veriyor iken ikinci bebekle beraber bu soruya cevap vermeye vakit kalmadığından kısaca ''ablası çok yardımcı oluyor'' cevabını veriyorum.

Pratiklik

İlk çocukta bebeği banyo yaptırmak için türlü türlü hazırlıklar yapıyorduk. Termometre ile suyun sıcaklığını ölçmek, odanın ısısını ayarlamak derken kendimizi ne kadar da çok yoruyormuşuz. Ben de ikinci bebeği duşta kucağımda şipşak yıkıyorum. Banyo sonrası için ise bir losyon, bir çıtçıtlı body ve bebek bezi yeterli oluyor.
blogger anneler

Anne öz bakımı

İlk çocukta hiç bir şeye vakit bulamazken ikinci çocukta yardım alabileceğim her fırsatta kendime ve kızıma vakit ayırmaya çalışıyorum. Kısa yürüyüşlere çıkıyor, saçlarımda ufak değişiklikler yapıyorum. İlk çocukta kendime vakit ayırmayı bebeğimi ihmal etmek olarak algılıyor olsam da mutlu anne=mutlu çocuk eşitliğinin daha çok farkındayım artık.  

Beslenme 

İlk bebekte aman gaz olmasın diyerek yediğim içtiğim her şeye çok dikkat etmiştim. Bade'yi emzirdiğim sürece mercimek çorbası içmemiş, baharat hiç kullanmamıştım. Berke 3 aylık bile değildi ben mercimek çorbası içmeye başladım. 

En önemlisi de hiç geçmeyecek sandığım uykusuz gecelerin, kucakta bebek gezdirmelerin, ağlama nöbetlerinin bir gün geçecek olduğunu bilmek...
Zorlandığım anların bile tadını çıkarmaya çalışıyorum. Çünkü bu günleri de unutacağız, tıpkı ablasında yaşadığımız zorlukları unuttuğumuz gibi....
blogger anne

Yaş farkı

Bade kızım 6 yaşında abla oldu. Kendi başına üstünü giyebiliyor, oyun oynayabiliyor. Dolayısıyla anneye bağımlılığı bakım anlamında azalmış durumda. Hatta anneye babaya bebek bakımında yardımcı olabilecek durumda. Kardeşler arası yaş farkı bizde 6 ve bundan gayet memnunuz.

Başlangıçta da bahsettiğim gibi öncelikle olumlu olanları yazdım. Tabi ki ikinci bebekle hayatımıza giren zorluklar var. Bunları da sonraki yazımda sıralayacağım. Abla Olmak







7 yorum:

  1. Moral veren pozitif bir yazı tek çocuklu anneler için, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Yazıyı gerçekten çok beğendim iki çocuk annesiyim.
    İnsan ikinci çocukta biraz daha tecrübeli oluyor ve birinci çocuktaki kadar her şeyde panik olmuyorsun.
    Peki ya 3. çocuk
    3. çocuğu düşünüyoruz ve nasıl bir deneyim olur bilmiyorum ama Rabbim cümlemize güzel günler göstersin.

    YanıtlaSil
  3. Harikasınız 😊 Tam da istediğim düşündüğüm gibi kardeş yaş aralığı 5-6 , şu an doğru düşündüğümü kanıtlar gibi oldu bu yazınız çok teşekkürler ☺️ Cesaret verdiniz 😘

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    harika bir yazı olmuş. 2. çocukta anne ne istediğini biliyor, neye gereksiz zaman harcadığının farkında oluyor. Çok doğru tespitler.. Benimde 2 oğlum var. 5,5 yaşındayken abi oldu. Şimdi 10 yaşında. Abla olmak yazınızı okudum. Oradaki sorunlar unutuldu gitti :)) Bende şu anda farklı sorunlarla uğraşıyorum...

    YanıtlaSil
  5. Bence tam zamanı Elifcim hem sen hem de Bade Berkenin bebeklik keyfini doya doya yaşıyorsunuz:)

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..