2 Ağustos 2016 Salı

üniversite tercihi yaparken

Üniversite sınavına hazırlandığım yıllar sanki dün gibi geliyor bana. 15 yıldan fazla zaman olmuş oysa... Üniversite sınavına hazırlanmak kadar tercih yapmak da önemli; doğru tercihi yapmak ise en önemlisi!

üniversite tercihi yaparken

Hep çalışkan bir öğrenci olursanız rahat edersiniz. Ailemin bana ''ders çalış'' dediğini hatırlamıyorum. İlk okulda sağlam bir temel ve kazandığım okuma alışkanlığım ile orta okul ve lise hayatında hep başarılı oldum. Kitap okumayı sevmek en güzeli!
İlk okulda 4. ve 5. sınıflarda dershane desteği ile anadolu lisesi ve kolejlere hazırlık derken gireceğimiz sınavın sorularının çalınmış olması ile şoka girdik. Kartal Burak Bora Anadolu Lisesi yedekte kaldım. Olmadı.
Mihriban Boysan Orta Okulu'na devam ettim. Süper liseler dönemi başladığından 4.85 not ortalaması ile Kadir Has Süper Lisesi'ne başladım. Bu süreçte çeşitli dershanelerin deneme sınavlarına girdim. Dereceye girdiğim kurumlarda kurslara gittim.
Üniversite hazırlık için sıkı bir tempoda çalışmadım, çeşitli sıkıntılar oldu o dönemde. Annemi kaybettiğimde lise hazırlık bitmişti. Lise son sınıfta okula devam ettiğim gün sayısı oldukça azdır.
En sevdiğim ders Matematik ve İngilizce idi. Türkçe - Matematik bölümünü seçtim.
üniversite tercihi yaparken

Hedefim İstanbul Üniversitesi Psikoloji

İstanbul Üniversitesi Beyazıt Meydanı giriş kapısı hayallerimi süslüyordu.
İptal edilen üniversite sınavı ile kısa bir şok yaşadı yine bizim nesil.
Sınavdan hatırı sayılır bir puan aldım. Geldi çattı tercih zamanı...
Bir yandan eczacılık yaz diyenler, diğer yandan şehir dışı yazsak mı diyenler, bir de öğretmenlik oku diyenler...

Biz tercihleri bölümlerin puanlarına göre yaptık. Yüksek puanlı yerleri üste yazarak bir liste oluşturduk...

1. İstanbul Üniversitesi Psikoloji
2. İstanbul Üniversitesi Ekonometri
3. Marmara Üniversitesi Ekonometri
4. İstanbul Üniversitesi Maliye
Son tercihim ise İstanbul Üniversitesi Su Ürünleri idi....
Dördüncü tercihim İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Maliye Bölümü'nü kazandığımı öğrenince çok sevinemedim, tercihi ben yapmıştım. İstemediğim bir bölümü neden yazmıştım? Puanı yüksekti! Bankacı mı olmak istiyordum? Maliyede mi çalışmak istiyordum? Hayır!
İlk yıl dersler bir parça da olsa ortak olmasına rağmen benim neredeyse tüm çalışma aşkım, okuma hevesim düştü... İkinci sene yarı dönemde bizim nesilin son bombası ''çan eğrisi'' sistemi de gelince sene ortasında sınıfta kalıverdim!
üniversite yılları

Derece sınıflarının örnek öğrencisi, parlak zeka, çalışkan Elif Hande sınıfta kaldı!

Siz siz olun tercihlerinizi ilgi alanınıza göre yapın, sevdiğiniz iş için çalışın.
Hayalini kurduğum İstanbul Üniversitesi Beyazıt Meydanı kapısından bol bol giriş çıkış yaptım okuluma. Boğaz manzaralı yemekhanesinin ve anfi salonlarının bol bol tadını çıkardım. 5.5 yılda okuldan mezun oldum.
üniversite tercihi yaparken

Üniversite hayatımda sevdiğim bir bölümde okumamış olsam da çok şey kazandım. Neler mi?

1. Eşim ile aynı sınıfta olmamıza rağmen 2. sene tanışarak 2004 yılında evlendim.
2. Ahretliğim ile tanıştım.
3. Harika arkadaşlıklar kurduk.
4. Batak ve king oynamayı öğrendim.
5. Vapur kartımız ile bol bol deniz seyahati yaptık.
üniversite tercihi yaparken

Okuldan sonra hiç banka yada kamu kurumu başvurum olmadı. Özel sektörde kozmetik ithalatı yapan bir şirkette 12 yıl çalıştım.
Siz hayallerinizi ve istediğiniz bölümü seçerken dikkat edin. Büyüklerinizin fikirlerine kulak verin ve uzmanlardan destek alın. En önemlisi de kalbinizin sesini dinleyin.
Ne olursa olsun okumaktan vazgeçmeyin.





3 yorum:

  1. kesinlikle tercih meselesi çok önemli sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. üniversite yıllarım hayatımın en güzel yılları arasındadır ki ben de hiç bir fikrim olmayan bir bölümü kazanıp girmiştim ama Yıldız'da çok güzel günler geçirdim şimdi oğlum ise sadece istediği bölümden oluşan bir tercih listesi yaptı ve yolladı bakalım inşallah istediği okul da olur da o da zevkli zevkli okur..

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..