29 Eylül 2014 Pazartesi

Okula alışma dönemi biter mi?

Çocuğumun okula alışma döneminin sona ereceği günü, okulu çok seveceği günleri heyecanla bekliyorum.
Onu okula daha iyi hazırlamak amacıyla okula dönüş için internette bol bol araştırma yapıyorum.
Ben hep okulu çok sevdim, o da sevecek inanıyorum.
Bu dönemi birlikte atlatacağız...

Badem 2010 yılı Ocak ayı doğumlu. 4,5 yaşını geçti, neredeyse 5 yaşında olacak.
Biz ailesi olarak Bademin okula gitmesini çok istiyoruz. Badem bakıcı anane ile büyüyen bir çocuk. Apartmanda yada çevrede devamlı görüşebildiği bir yaşıtı yok maalesef.
10 yaşındaki ve 8 yaşındaki kuzenleri ile çok iyi anlaşıyor, birlikte çok iyi zaman geçiriyorlar ancak bu yeterli olmuyor. Çünkü belli zamanlarda görüşebiliyorlar. Ben de çalışıyor olduğum için belki benim arkadaşlarımın çocukları ile de çok fazla görüşemiyoruz. Yine yaşıtı çok yok ve genelde çevremizde erkek çocukları hakim.
Özetle bizim durum budur. 

Biz devamlı Badem ile oyunlar oynayıp aktiviteler yapıyoruz ama yeterli olmuyor. Yaşıtı ile oynasa çok daha fazla keyif alacak. Bu yaz birkaç hafta için komşunun torunu gelmişti apartmana, onunla çok güzel oynamışlardı, çok eğlendiği her halinden belli oluyordu.

Hem yaşıtlarıyla daha çok zaman geçirmesi, hem yeni şeyler öğrenmesi ve okul hayatına alışması için Bademi geçen sene baharda oyun grubuna kaydettirdik.
Okulunu beraber seçtik. Çok güzel bir bahçesi olan, müstakil bir bina olan okul bizim eve 10 dakika yürüme mesafesinde idi. 
İlk oyun grubumuzda 1 hafta Bademi sınıfın kapısının önünde bekledik. Ağlamalar, nazlanmalar, okulu sevmiyorum krizleri derken 10 gün geçti.
10 günün sonunda bakıcı ananemiz Bademi okulun giriş kapısında beklemeye başladı. 
Son 1 ay ise beklemedik. Almaya gitti.
Böylece 3,5 ay kadar oyun grubuna devam ettik. 
Faydası oldu mu? Elbette oldu. Ancak Badem okulu sevmiyor, arkadaşları ile fazla iletişim kuramıyordu. Yaz döneminin gelmesiyle oyun grubunda çocukların sayısı azalınca biz de ilk oyun grubu okul maceramızı sonlandırdık. Badem ise okulu soranlara: Okulu bıraktım, artık gitmiyorum! diye cevap verdi yaz boyu...

Eylül'de tatil dönüşü yeniden aynı okula gittik. Bu sefer oyun grubu değil, Bademin yaşına uygun bir sınıfa başladık. Her gün okula gitmek istemiyorum dedi. O hafta babaanne de bizimleydi. Babaanne ile sınıfta 2 gün geçirmişler. Okula alışma süreci kim bilir ne kadar uzun sürecekti...

Yine okula dönüş için internette okudum hep. 
Okul Korkusu nasıl yenilir yazısından çok faydalandım. Kararlı bir duruş sergilemeye ve okulu değiştirmeye karar verdim!
Her yeni durumun uyum sorunu yaşatıyor olması normaldir. Anneden ayrılık deneyimini ilk defa anaokulu döneminde yaşayan çocuklar, bu dönemde okulun içine girmeye ikna olmakta zorlanırlar ve tedirgin olurlar. Normal gelişim gösteren bir çocukta bu durum kabul edilebilir; ancak sorun, okula başlamakla ilgili değildir. Çocuğun okula başlamadan önceki dönemde arkadaş deneyimlerinin niteliği, duygularını ve düşüncelerini anlatmada desteklenmiş olması, bu dönemdeki zorlukları atlatmada önemli deneyimler oluşur. 
Başka 3 okulu daha gezdik ve kararlı bir yapıya sahip başka bir okulu denemeye başladık.
Bu okulda sınıfta yada sınıfın kapısında beklemek yok...
Onu ana okuluna başlama ve arkadaş edinme konularında destekledik. 
Kendi ana okulu deneyimlerimizi anlattık, eski fotoğraflarımızı gösterdik.
Biz de okula ilk başladığımızda arkadaşlarımızdan utanmıştık bu normal bir şey.
Kaygılarının normal olduğunu söyledik.
Ve her daim onu dinledik...
Okula gitme ile ilgili aile bireyleri ortak tutum içinde olmalı ve çocuğun okula gitmemesine izin verilmemelidir. 
Alışma dönemi henüz sona ermedi ama erecek, tüm kalbimle inanıyorum...


Siz okula alışma dönemini nasıl atlattınız biraz ipucu verir misiniz?



2 yorum:

  1. Okul dediginiz ana okulu mu normal 1. Sinif mi ben anlayamadim da :)

    YanıtlaSil
  2. Benim kizim 5 yasinda ama bu anlattiklarinizi bizde yasadik ve hala yasiyoruz kaygilari ve korkulari oluyo normal olarak yeni bir ortam anneden ayrilis v.s. bu sureci onu sakinlestirerek atlatmak gerekiyor bizim 1 hafta oldu ama biraz daha zamanimiz var allah yavrularimizi hayirli insanlarla karsilastirsin

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..