15 Eylül 2014 Pazartesi

siyah pirinç salatası -kara pirinç salatası

Geçtiğimiz hafta sonu kuzenimin kızının doğumgünü partisi vardı. Tatil dönüşü bu partiye katılmayı çok istiyorduk. Biz böyle günlerde bir çeşit de kendimiz ekler öyle gideriz partiye genelde :)
Ben de kek yaptım. Mutfağımı çok özlemişim bir de siyah pirinç salatası yapayım dedim. Herkes çok beğendi, tarifi de çok kolay,  paylaşıyorum hemen.


Malzemeler:
Bir bardak siyah pirinç
Turşu
Mısır
Kırmızı biber
Zeytinyağı
Nar ekşisi

Hazırlanışı:
Siyah pirinç suda bekletilir. Kara bir su çıkıyor,  1 saat suda bekledikten sonra iyice yıkamak gerekiyor. 
1 e 3 ölçüsü ile pirinci haşlayın. En az yarım saat sürüyor pişmesi. Tadına bakıp pişmiş olduğuna kanaat getirdiğinizde altını kapatın. 
Süzdükten sonra soğumaya bırakın. Bu arada ben evde olan malzemeleri hazırladım. Turşuları, kırmızı biberi doğradım. Mısırları yıkadım. 
Son olarak tüm malzemeyi karıştırdım. Bol nar ekşisi,  az zeytinyağı ve tuz ekledim. 

Lezzetli, sağlıklı, pratik ve farklı bir salata tarifi
Siyah pirinç hakkında bilgiyi internetten bulabilirsiniz. 
Çok faydalı olduğunu görebilirsiniz. 

Afiyet olsun :)


8 yorum:

  1. farklı tadı nasıl evde duruyor pişireceğim ama o bana bakıyor ben ona

    YanıtlaSil
  2. Hemen yapacağım

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık vallahi. Ben normal pilav gibi pişirip sıcak yiyordum hep. bu şekilde bir lezzet yaratmak hiç aklıma gelmemişti:)
    Not ettim şimdiden:):)

    YanıtlaSil
  4. dün ben de denedim..bugün yazmayı planlıyorum :)

    YanıtlaSil
  5. siyah pirinç pişerken nefis bir patlamış mısır kokusu çıkarıyor bayılıyorum:)

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık. Teşekkür ederiz :)

    YanıtlaSil
  7. ben de yapayım bak kolay geldi bu haşlama işi bana cesaret edip yapamamıştım daha önceden..

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..