25 Aralık 2013 Çarşamba

Bayat Ekmek Köftesi / Biz de yaptık

İnternet sitelerinde birçok yerde gördüğüm kadarıyla bu köfte oldukça popüler
Ben de denemek istedim doğrusu
Evde de bayat ekmek vardı, tüm şartlar tamam olunca 
Tarif standart zaten ama bir de benden dinleyin :)

Malzemeler: 

  • Bayat ekmek
  • Soğan
  • Yumurta
  • Rendelenmiş kaşar peyniri 
  • Tuz

İşte bu kadar az malzeme ile bayat ekmek köftesi yapabilirsiniz
Önce bayat ekmekleri robottan geçiriyoruz. İyice ufalanmış hale gelmesi gerekiyor.
bayat ekmekler robotta
bayat ekmekler robotta
Üzerine biraz su serpiyoruz. Ekmekler yumuşuyor.
Ben 2 adet yumurta kullandım,  göz kararı ayarlayabilirsiniz.
Bir adet soğanı yine robottan geçiriyoruz.
Karışıma ekliyoruz. Tuz da ekleyerek iyice karıştırıyoruz.
10 dakika kadar beklemeye aldım ben, diğer tariflerde 30 dakika öneriliyor,  bekleme süresini size bırakıyorum.
Önceden ısıtılmış fırında yağlı kağıt üzerine karşımdan aldığımız parçaları yassı olacak şekilde yerleştiriyoruz.


Yaklaşık 20 dakikada pişiyor.
Pişip pişmediğini anlamak için içine çatal batırabilirsiniz.
Biz gördüğünüz gibi tam tahıllı ekmek kullandık, bir de bol kızarttık, koyu oldu rengi.
Bu tarif sıfır yağ ile yapıldı! 
Tariflerde yağda kızartma öneriliyor,  mutlaka o halde daha lezzetli olacaktır ancak biz hafif olsun istedik. Tercih sizin...


İşte benim bayat ekmek köftesi serüvenim de böyle sona erdi:

Turşu ve yoğurt ile servis yaptım
bayat ekmek köftesi
bayat ekmek köftesi



Afiyet olsun


9 yorum:

Yorum yazan eller dert görmesin..