3 Ocak 2014 Cuma

Boncuk tavşanımız için tuvalet alışkanlığı


Sevgili tavşanımız evimize geldiğinden beri hepimizin ilgi odağı oldu. Sık sık Boncuk ne yapıyor diye kontrol ediyoruz. Onunla konuşuyoruz. Yemini yoncasını eksik etmiyoruz. Her akşam da kafesinden çıkarıp biraz gezmesini sağlıyoruz. Tabi tüm evde gezmesine izin vermiyoruz. Salonda bir örtü üzerinde gezebiliyor. Çok kısa sürede bu örtünün dışına çıkmaması gerektiğini anladı bile. 
boncuk
İnternette araştırırken tavşanlara da  (3 aylık olduktan sonra)  tuvalet eğitimi verilebileceğini ve başka birçok şeyin öğretilebileceğini öğrendim. 


Forum İstanbul'da bulunan pet shop'tan özel tavşan kumu satın aldım. Beyaz ince bir kum...
Kafesin içinde özel bir bölüme bu kumdan dökersek tavşanımız buradan başka yeri kullanmıyormuş tuvalet ihtiyacı için. Bu özel kum kokuyu da hapsediyormuş. Tam da ihtiyacımız olan şey öyle değil mi?
Tuvalet hazırlığı için elbette Badem'den destek aldık. Hep beraber tavşanımız için bir bölüm oluşturduk. Kartondan dikdörtgen bir kutu hazırlayıp içine kumdan döktük.
evde tavşan

Tavşanımız bu kutuyu sevdi sanırım, bir süre kokladıktan sonra artık orayı kullanmaya başladı. Tabi ilk günde bazı aksaklıkları oldu ama alışacak, ona güveniyoruz :)

11 yorum:

  1. Badem için nekadar zevklidir onunla uğraşmak..Tavşanın eğitilebildiğini bilmiyordum ,tuvalet eğitimi verileceğini hiç düşünmezdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya ben de internette okuyunca çok şaşırdım ama varmış

      Sil
  2. Benimde şuana kadar 6 tavşanım oldu o kadar sevimliler ki :) Ve oldukça da zeki... Tuvalet alışkanlığını çok kolay kazanabiliyorlar, tavşan kumu bulamayanlar kedi kumu da kullanabilir ama kristal(slica) olmamasına dikkat edilmeli yoksa onlar totosuna yapışıveriyor yavrucağın :) Örtünün üzerinde durmaya alışması çok iyi olmuş çünkü kıyıya köşeye kaçıp kablo koltuk ne bulursa kemirebiliyorlar hem sizin hem onun sağlığı açısından kötü sonuçlara sebep olabilir. Ama eminimki Badem Boncukla ilgileniyordur kuzum benim :) Teyzesi tavşan için ısrar etmekle çok iyi yapmış bence, Badem'e hayvan sevgisini bu yaşta aşılamak için en kolay yollardan biri bu tavşan. Araştırmalar evde hayvanlarla büyüyen çocukların kişiliklerinin geliştiğini kendine güvenlerinin arttığını gösteriyor. Bademle Boncuka sağlıklı, mutlu günler diliyorum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler güzel yorumunuz için
      Teyzesi tatlıdır :)

      Sil
  3. oyy ama çok tatlı bu kerata:)

    YanıtlaSil
  4. İnanılmaz zeki oluyorlar. Annem bir çok şey öğretmişti bizim tavşana yaşıyor olsaydı yetenek sizsinize çıkarırdık :P Ama dikkat edin ayak altında çok zıplıyorlar ve ufacık bir değmede bile iç organları zarar goruyor ben böyle bir hata yapmıştım... O zamandan bu yana beslemiyorum tavşan :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyyy Allah korusun,
      bizimki de giderek hareketleniyor bakalım.

      Sil
  5. tavşanlara bayılırım. İnşallah alışır bir an önce tuvaletine

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..