8 Ocak 2014 Çarşamba

Fırında Kabak Tatlısı

Bu aralar bal kabağının tam zamanı biliyor musunuz?
Çok faydalı olan kabağı ben ilk defa tatlı olarak hazırladım. Ve bu kadar kolay bir tatlı hiç yapmamıştım. Pudingten daha kolay, açık ve net !!!

Mümkünse kabakları soyulmuş ve doğranmış almanızı öneriyorum. Zira ben kabak çorbası yaparken böyle temizlenmiş alıyorum. Bu sefer biraz aceleye geldi, manavımda soyulmuş - doğranmış kabak yoktu... Biraz ısrar etsem de siz doğrayamaz mısınız falan diye... Maalesef ikna edemedim. 
Kabukları soyma ve doğrama kısmını saymazsak çok ama çok kolay...

Malzemeler:
Yarım kg bal kabağı
1 su bardağı şeker


Soyulmuş, doğranmış, yıkanmış bal kabaklarımızı fırın tepsimize dağıtıyoruz. Benimkiler biraz küçük doğrandı, porsiyonlar küçük olsun istedim.
Üzerine toz şekerimizi serpiyoruz. Su eklemiyoruz, kabak zaten suyunu salıyor.
200 dereceye ayarlanmış fırınımıza tepsimizi yerleştiriyoruz. 
fırında kabak tatlısı

Yaklaşık 20 - 25 dakikada pişiyor. Ama siz yine de arada bir bir çatal yardımıyla kabaklarınızı kontrol edin. İstediğiniz yumuşaklığa eriştiğinde fırından alabilirsiniz.

İşte bu kadar kolay bir tatlı. 
Tam da mevsimi iken bol bol yapmanızı öneriyorum. 
Ben şekeri kabakların üzerine de döktüğüm için parlak parlak oldu tatlım.
Sunumda tahin ve ceviz ile süslemenizi öneriyorum. Tahin ve ceviz kabakla süper bir uyum sergiliyor.
Bizim sunumumuz boş ve olabildiğince sade :)))


kabak tatlısı


Afiyet olsun...

10 yorum:

  1. Ahhh, biz de yaptık dun akşam anneciğimle yaptık. Ellerine sağlık kuzucum. Ne de severim ne de güzeldir ohhh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun çok güzel hem kolay hem lezzetli

      Sil
  2. Ellerine sağlık harika görünüyor!
    Gel gelelim ben kabakla ilgili hiç bir tadı sevemedim bu güne kadar, gerçi 1 kez denedim, denemeli sanırım vakti gelmişken :)

    YanıtlaSil
  3. valla hep tencerede pişiriyordum, fırında hiç denemedim, yapımıyor mu tepsiye??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tepsiye yapışmıyor tabi ki,
      üstü falan parlak parlak oluyor, denemeni tavsiye ederim.

      Sil
  4. Hafif bir koku için üzerine şekerle birlikte vanilyada serpiyorum ben..

    YanıtlaSil
  5. babannem cok güzel yapar, duygulandım görünce =))

    YanıtlaSil
  6. Bal kabağı bizim evdede çok sevilir ..Bende fırında pişeni daha lezzetli buluyorum..Eline sağlık ,afiyetle yiyin canım :)

    YanıtlaSil
  7. Oh afiyet bal olsun :) Bizde ayvayı yicez birazdan heheh ayva tatlısı yapıyoruz :P

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..