23 Ocak 2014 Perşembe

ben yıllar öncesine gittim

Tan apartmanı

Memleketi neresidir bir insanın?
Doğduğu yer mi doyduğu yer midir?
Aklının kaldığı yer midir?
Hatıralarının yaşadığı yer midir?
Sevdiklerinin olduğu yer midir?
İnsanın doğup büyüdüğü yerdir bazen memleketi, bazen de başka bambaşka...


çobanyıldızı sokak

Geçen hafta sonu memleketime gittim, Çobanyıldızı sokaklıyım ben, Tan apartmanından, Kat:3 ten :)))
Benim geçmişim, hatıralarım, sevdiklerim her an orada yaşıyor, hissediyorum. 
Çocukluğum, gençliğim, annem, babam, ablalarım, arkadaşlarım, komşularım biliyorum o yıllar orada hala nefes alıyor.

Arka bahçedeki ağaç bu kadar büyük değildi belki ama Pisa kulesi gibi eğimliydi biz küçükken de...
Ne büyüktü apartmanlar o zaman,
Arka bahçeden görüntüler: 

erenköy

Apartmandan bu küçük bizim için tarla olan yeri geçerek bahçeye ulaşıyoruz. Biz bu tarlada toprakla, çiçeklerle ne oynardık... Hatta buraya masa getirmiştik, yemeklerimizi bile burada yerdik.
Ayşegül, Zeyno, Evren, Aslıhan, Elif, Mehtap ve Gün apartmanı çocukları...
bizim tarla

Bu ara yolu kullanarak arka sokağa geçebilir, okula, kırtasiyeye giderdik
Şimdi bu yolda benim bademim var :)


Posta kutularından bahsetmeden de geçemeyeceğim,
Bu posta kutularının altında bir örtü serip evden getirdiğimiz yastıklarımıza oturur, Gırgır oynardık.
Hatırlar mısınız Gırgır oyununu 

Geçmiş zaman gelmiyor
Nedendir bilinmez gözlerimin içi güler çocukluğumu anarken...
#zalimsinzaman 

8 yorum:

  1. dillerine sağlık benide çocukluğuma götürdün burnumun direği sızladı...

    YanıtlaSil
  2. hande gerçekten şahanesin:))) tarla sanki büyük göründü gözüme olduğundan, tam tersi olur normalde di mi:) bizim ev de işaretlensin lütfen:) bir de gün apartmanındaki yamuk ağaç duruyor mu baktın mı:)

    YanıtlaSil
  3. hande gerçekten şahanesin:))) tarla hatırladığımdan büyük göründü gözüme, tam tersi olmalı di mi aslında:) bizim ev de işaretlensin lütfen:) bir de gün apt bahçesindeki yamuk ağaç duruyor mu tırmandığımız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teveccühünüz efendim :))
      tarlanın etrafında biraz kesip biçme işlemi yapmışlar ondan büyümüş ben de aynı şeyi hissettim...
      tırmandığımız, hepimizin farklı yerleri olan ağaç maalesef yerinde değildi, onu da fotoğraflayacaktım ama yoktu :/
      hayvan mezarlığını da işaretlemeyi düşündüm ama sonra vazgeçtim, gülme krizine girmenden çekindim, evrenin balığının töreninde krize girdiğin gibi :)))))

      Sil
  4. Handecim kalemine sağlık. İfadelerin şahane.
    Bir de ben burayı biliyorum sanki :)
    nedense çok duygulandım...
    yıllar...

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel anlatmışsın bayıldım kalemine sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel anlatmışsın 😘

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..