14 Ocak 2016 Perşembe

Şeker Yüklemesi ve Gebelikte 20li Haftalar

Gebelikle beraber başlayan testler ikinci üç aylık dönemde de devam ediyor. Kan testleri, ikili test, üçlü tarama derken şeker yüklemesi testine sıra geldiyse gebeliğin yarısını geçmişsiniz demektir.

Bazıları şeker yüklemesi testine karşı iken çoğu doktor da önermekte. Ben Bade'ye hamile iken yaptırmıştım, ikinci bebekte de yaptırdım. Olası bir sorunu daha erken tespit edebilmek için yaptırmam gerektiğini düşündüm. Bade'nin hamileliğinde şekerim normalin altında çıkmıştı. Normalin üstünde çıkması gibi altında olması da önemli tabi ki. 
gebelikte şeker
Şeker yüklemesi için 24 haftayı bekledik biz. Doktorumuzun önerisi ile 24 hafta + 2 günlük hamile iken bir cumartesi sabahı gittik Bakırköy Biruni Laboratuvara. Doktorumuz bir hastanede çalışmadığı, muayenehanesi olduğu için bir başka doktora gidip muayene olmak ve ardından o hastanede şeker yüklemesi yaptırmak çok zor geldi. İyi ki de bu laboratuvarı seçmişiz çünkü ilgi alaka süperdi. Bir kere sakindi ortam ve sıra bekleme, evrak taşıma derdi yoktu. Şeker yüklemesi için ilk önce kan veriyorsunuz. Özel bir karışım veriyor görevli size, onu içiyorsunuz. Bu içeceğin tadını çok abartıyorlar bence, bir bardak şekerli limonlu su gibi düşünün... Aç karnına içiliyor. Sonra bir saat kadar bekliyorsunuz. Hemşireler tekrar kan alıyor. 
gebelikte şeker yüklemesi
Bekleme süresinde iyi ki akıllı telefonlar var dedim, yoksa vakit nasıl hızlı geçer? Yürüyüş yok, yeme içme yok, çok sıkıcı. Sabah sabah kızım ve eşim aç kaldılar diye üzüldüm sadece. Test sonrası görevliler bize kepekli poğaça ve çay ikram ettiler, çok iyi geldi.
Sonuçlar bir hafta içinde çıkıyor. Çok şükür şeker ile ilgili bir sorun çıkmadı ancak kansızlık vardı.
24. hafta ile beraber karnım da daha belirgin hale gelmeye başladı. Karnımda bir top taşıyor gibi hissediyordum bazen. Eğilmek zorlaşmaya başladı. Kilo alımları da hızlandı sanki bebeğim yağ toplamaya başladı. İsim konusunda ise hala karar veremedik. 
26. haftada Ankara seyahati yaptık hafta sonu için. Cumartesi sabahı yola çıktık ve pazar akşamı döndük. Dönüş yolu epey yorucu, yağışlı, trafikli ve sisli idi. Sanırım seyahat planlarına artık ara vermenin zamanı geldi. 6. ayı bitiriyoruz.
Artık çok daha çabuk yoruluyorum ve sanırım biraz masaja ihtiyacım var :)
gebelikte seyahat


26. hafta

26. hafta

Son çeyrek yazısı yakında yayında olur.






8 yorum:

  1. Ahh bu testler hele kan vermek yok mu benim damarları bulmakta zorlanıyorlar kollarım delik deşik mosmor :) kansızlık bende de var demir hapı mecbur . Sağlıkla gelsin senin de bebişin canım öpüorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım hepimizin inşallah.
      bazı hemşireler konusunda uzman, inşallah öyle birine denk gelirsin

      Sil
  2. Allah sağlıkla kucağınıza almanızı nasip etsin. Ben ilkinde yaptırmıştım, 2. Sinde istemediler zaten. 3. Sunde de iki defa o suyu içip denedim ama midem almadı çıkardım maalesef. O zaman ögrendim ki Meğerse sekerlı su içmeden de kan alarak gebelik sekerı olculuyormus :) 3. Sunde bırsey içmeden baktılar. Şimdilik Yaygın değilmiş bu Yöntem. Teknoloji ilerliyor bu da yayılır heralde

    YanıtlaSil
  3. Karatay bunun yapılmasının sakıncalı oldunu anlattı kafalar karışık benim 9 hafta ama ne yapacağim 😧

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle hayırlı olsun, inşallah sağlıkla kucağınıza alırsınız.
      Benim ilkinde şekerim çok düşük çıkmıştı, tabi bu da bir sorun.
      Yaptırmamayı hiç düşünmedim o yüzden

      Sil
  4. Anladım sağolun size de Hayirlisi yla kucağına almayi nasip etsin sağlıklı sıhhatli sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ben içince bi an başım dönmüştü anlık,sanırım psikolojik :) içme bebeğe zararlı karatay neler diyor diye başımın etini yemişlerdi neyse ki bir şey çıkmamıştı. Sende de bir şey çıkmamış Allah sağlıkla da kucağına almayı nasip etsin :)

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..