29 Ocak 2016 Cuma

rahatlamak isteyen bacaklar

Huzursuz bacak sendromu ile 5 yıldan daha fazla süredir tanışık durumdayız. Eşimin bitmeyen bacak ağrıları ile ilgili doktora gittiğimizde duyduğumuz bu rahatsızlık ismiyle de oldukça ilginç değil mi? Huzursuz bacak sendromu...

Son 2 aydır benim de hamilelik nedeniyle bacaklarımda sancılar oluyor. 4. yada 5. aydan itibaren magnezyum desteği de almama rağmen bazı akşamlar bacaklarım resmen sızlıyor. Hatta bazen bacaklarımı sanki taşıyamıyor gibi oluyorum. Siz de böyle hissettiniz mi? 

hamilelikte bacak ağrısı

(32. haftada Elif)


Hamilelikte bacak ağırları neden oluyor?

  • Hamilelik döneminde alınan kilolar
  • Rahimin büyümesi
  • Kan dolaşımındaki değişiklikler
  • Hormonal değişimler gibi nedenlerle damar çeperleri zayıflıyor ve bacak damarlarındaki kanın kalbe geri dönüşü yavaşlıyor. Lenf dolaşımı zorlaşıyor. Bu durumda da bacaklarda ağırlık hissi ve yorgunluk yoğun bir şekilde hissediliyor.

Hamilelikteki bacak ağrıları için ne yapıyorum?

  • Akşamları ayaklarımı uzatmak bana iyi geliyor.
  • Dizden aşağı kısım için soğuk duş uyguluyorum.
  • Hareketli bir yaşamı tercih ediyor, her fırsatta yürüyorum.
  • Yatarken bacaklarımın altına 10 cm kadar yükseltecek bir minder yerleştiriyorum.
  • Düz ayakkabı yerine 3-4 cm topuklu olanları tercih ediyorum.
  • Bir de Rahatlatıcı Bacak Jeli kullanıyorum.
hamilelikte bacak ağrısı

Mustela Rahatlatıcı Bacak Jeli

Mustela çatlak kremi ile birlikte aldığım ürün bacaklarda anında ferahlatıcı etki veriyor. 
Mentollü olduğu için serinlik hissi ile de rahatlatıyor. 
Aşağıdan yukarı doğru masajla ayak tabanlarından diz altına ve dizden diz üstü bölgelere doğru kullanıyorum.
Losyon kıvamındaki ürün yeşil renkli. Mentollü.
Çabucak emiliyor ve masaj yapması çok kolay.
Mentollü ferahlığı daha yakından hissetmek için ürünü buzdolabında saklayabilirsiniz. Bazen buzdolabından çıkma buz gibi krem bacaklara daha güzel etki edebiliyor.
Anne adaylarına tavsiye edebilirim.




8 yorum:

  1. Huzursuz bacak sendromu mu? Ay ilk defa duyuyorum ne kadar ilginç bir ismi var =D

    YanıtlaSil
  2. Benim de çocukluktan beri çektiğim bir durumdur, husursuz bacak sendromu, ama bir çözümü yok maalesef, ben de öyle olduğumda genelde yürüyorum ve iyi geliyor.

    YanıtlaSil
  3. genelde olur hamileliklerde bacak ağrısı canım, bir de Farmasi'nin bir kremi vardı at kestanesi galiba, benim de yaş itibarıyla ağrılarım var bacakta, iyi geliyor

    YanıtlaSil
  4. Ayyy faydası var mı jelin cunku aynı sıkıntı bende de var delircem hele kalcamın agrısından geceleri resmen uyku haram yatamıyorum sürekli oturup uzatıyorum bacaklarımı

    YanıtlaSil
  5. ben de doğum kontrol sebebiyle hormonal bir ilaç alıyorum. bence değişen hormonlar sebebiyle olacak ki, kullanmaya başladığımdan beri özellikle geceleri diz kapaklarımda sızlamalar oluyor.

    YanıtlaSil
  6. Ben bu bacak ağrılarını iki gebeliğimde de yaşadım. Özellikle akşamları artıyor. Hatta bir ara o kadar kanıksadım ki doğumdan sonra da geçmez diye düşünmeye başladım...sabredin az kaldı

    YanıtlaSil
  7. ah ah hem de nasıl ağrırdı o bacaklarım hamileyken :-((

    YanıtlaSil
  8. Bendede var sanki bedenimi tasiyamiyorum d vitamini eksikliğin çok varmış şimdi takviye d vit3 içiyorum

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..