15 Ocak 2016 Cuma

kadın doğum uzmanı seçerken

Hayatımızda bazı şeyleri seçebiliyoruz. Seçim şansımızın olduğu konularda ise genelde yüreğimizi dinliyoruz. Kadın doğum doktoru da bunlardan bir tanesi...


Hamileliğimizde yada öncesinde bir kadın doğum uzmanı ile görüşmemiz gerektiğinde önce çevremize, arkadaşlarımıza danışırız. Arkadaşımızın çok memnun kaldığı doktor ile bizim yıldızımız uymayabilir, elektrik alamayabiliriz. Dolayısıyla kendimizi rahat hissedemeyebiliriz. Peki doktorunuzu neye göre seçersiniz?
jinekoloj seçerken
Kadın doğum doktoru seçimimizi etkileyen birinci faktör bence güven duygusu. Bu da ilk etapta doktor hakkında toplanan olumlu bilgilerle oluşuyor.
Bazı kadınlar için doktorun cinsiyeti de önemli olabiliyor. Kadın jinekolog tercih eden arkadaşlarımın sayısı diğerlerinden çok daha fazla...
Kadın doğum doktorunun deneyim süresi, eğitim aldığı okul ve geçmiş deneyimleri de önemli oluyor.
İlk aşamada bu kriterlere göre eş, dost, arkadaşlara danışarak gittiğiniz kadın doğum doktorunuzun yaklaşımı size uygun gelmeyebilir.

Kendimden örnek vermem gerekirse uzun zaman devam ettiğim kadın doğum doktorumdan maalesef gözüm yaşlı bir şekilde ayrılmak zorunda kalmıştım. İlk bebeğimi kaybettiğimi ondan bana göre katı bir tavırla işitip ve üzerine başka moral bozucu varsayımlar duyunca benim için ipler kopmuştu.

Aynı gün acil bir operasyon geçirmem de gerektiğinden tavsiye üzerine Lale hanım ile tanıştım. Bütün korkularım ve acıma rağmen olumlu bir ses tonu ile benimle konuştu. Operasyon sonrası daha önce hastalarında benzer durumlar yaşadığını ve sorun kalmadığını anlatarak bana güven verdi. İşte güven tam da ihtiyacım olan şeydi o zamanlar...
Ya bir daha hamile kalamazsam, bebeğim olmazsa gibi varsayımlar ile beni etkilemek yerine olumlu örneklerle bizi motive etti. Sonuçta ikinci kez anne olmaya hazırlanıyorum. Çok şükür...
Lale Kanmaz


Lale hanım 7 yıldır kadın doğum doktorum. 

Bir kez bile olumsuz konuştuğunu duymadım. O ne anlatsa yumuşacık ses tonunu kullanıyor. Ondaki sakinlik bize de geçiyor. Kibar bir dille incitmeden her konuda konuşabiliyor bizimle.
Bu son yaşadığım gebelikte beni önceden hazırladığı konular da oldu. Karnın daha çabuk ortaya çıkabilir, daha büyük olabilir. İlk gebelik ile diğerleri farklı olabilir gibi gibi...
Her gebeliğimde de şiddetli mide bulantıları yaşadım. Bu bulantıları bilirsiniz çok zorlanır anne adayı... Bir de küçük çocuğunuz varsa, ona belli etmemek için daha da sıkarsınız kendinizi. Bu sıkıntılar için Lale hanımın yorumu beni rahatlatmıştı, hiç unutmuyorum: Yine mide bulantılarımdan şikayet ederken bir randevuda, demek ki işler yolunda, bir de böyle düşün, sana işaret gönderiyor demişti.
Doğru da söylemişti. İlk aylarda bebeğin hareketlerini hissedemiyorsunuz ama anne bebek arasındaki o gizli bağ sayesinde bebeğinizin varlığını hissediyorsunuz.
3. gebeliğimde mide şikayetlerimin geçtiğini söylediğim randevuda bebeğimin kalbinin durduğunu öğrenmiştik. Aradaki bağlantıyı bilemem ama mide bulantılarını bile güzel gösterecek bir şey var...

İlk aylar tabi ki çok zor... Ayda bir kontrol yerine ben hep 15 günde bir ziyaret ettim doktorumu. Çünkü hep korktum bebeğime bir şey olduysa diye...
Bebeğim hareket etmeye başladığında da devam ettik 15 gün kontrollerimize. Doktorumuzun konuşması bize terapi gibi iyi geliyor. 
Bade ile kardeş konusunu paylaşırken de bize destek oldu. Bade'nin dahil olduğu her randevuda ona ilgi gösterdi.
4 boyutlu ve renkli ultrasonda cihazları sayesinde bebeğimizi çok daha iyi görebiliyoruz. Renkli ultrason fotoğraflarından 6 yıl önce Bade'ye hazırladığımız gibi bir albüm bile hazırladık. 

Bakırköy'de cadde üzerinde muayenehanesi olduğu için ulaşım sorunumuz da yok. Kendisine her zaman ulaşabiliyor, sorularımız için cevap alabiliyoruz. 
Doktorumuz Jin. Op. Dr. Lale Zeynep Kanmaz'ın www.lalekanmaz.com diye bir de internet sitesi var. 

Doktorunuz ile her konuda konuşabiliyor olmanız, doktorunuza güvenmeniz ve her zaman ulaşabilmeniz çok önemli...







2 yorum:

  1. haklısın canım en kıymetli varlığımızı emanet ediyoruz kesinlikle elektiriğimizin uyması lazım benim doktorum da çok tatlı çok nazik bir erkek doktordu dediğin gibi her şeyi sakin sakin anlatıp beni rahatlatırdı ..

    YanıtlaSil
  2. ben ne çok aramıştım hamileyken güvenilir bir kadın doğumcu :( O anlar geldi aklıma şükür ki bulabilmiştim. Hayırlısı ile sende doğumunu yaparsın inşallah :)

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..