11 Mayıs 2016 Çarşamba

bebekle hayat: bez değiştirme

Bebekle hayatın olmazsa olmazlarından bir tanesi bebeğin bezini değiştirmektir. Kullandığınız ürünler, kullanım sıklığı gibi detayları bebeğinize göre siz belirlersiniz. Yazıma bir güncelleme ekliyorum: Berke ile sepetimizin videosunu çektik aylar sonra :) bez sepeti videosu yazımın sonunda ;)

Bebeğin bezini değiştirirken temel konu temizlik! Bir de bebeğin hassas cildini korumak...

Bebekle hayatı kolaylaştırmak için günlük işlerimizi bir düzene sokmaya çalışıyorum. İhtiyaç duyacağımız eşyaların yerini evde herkes biliyor. --- yani ben öyle umuyorum ---
bebekle hayat

Öncelikle bez değiştirme sırasında ihtiyaç duyacağımız ürünleri bir sepet içine yerleştirdim. Böylece bebeğimizin bezi değişeceği zaman o nerede, bu nerede koşturmuyoruz. Alt değiştirme zamanı geldiğinde sepeti alıyoruz ve kolayca değiştiriyoruz.
Bez değiştirileceği zaman babası yada ben yardım istemeden Badem sepeti alıp geliyor yanımıza :)
bebek bakımı


Biz Berke bebeğin bezini değiştirirken nelere dikkat ediyoruz, hangi ürünleri kullanıyoruz?


  • Bez değiştirme sepetimizden alt açma örtüsünü çıkarıp yayıyoruz. Üzerine bebeğimizi sırt üstü koyuyoruz. Alt açma örtüleri çeşitli markalarda var. 
  • Kirli bezi çıkartıyoruz. Islak pamuklu mendil yada yeni doğanlar için özel ıslak mendil kullanarak bebeğin altını temizliyoruz. Biz Uni Baby yeni doğan bebekler için ıslak mendil kullanıyoruz. Bir de mycey bebek temizleme pamuğu kullanıyoruz. Mycey pamukları dikdörtgen şeklinde hazırlanmış. Hem temizlik hem de temizlediğimiz cildi kurulama aşamasında kullanıyoruz. 
-alkollü mendilleri tercih etmiyoruz-
bez değiştirme
  • Kirli bezin içine kirli mendilleri de atarak bebek bezi torbasına atıp poşetin ağzını bağlıyoruz. 
  • Yeni bezi bebeğimizin altına yerleştiriyoruz. Bu aşamada oğlumuz bazen bizi şaşırtıyor :) Etrafı kirletiyor.
  • Bebeğimizin bezini bağlamadan önce Mustela 1-2-3 pişik kremi kullanıyoruz. Bebeğimiz doğduğundan beri bu kremi kullandık ve hiç pişik problemi ile karşılaşmadık.
  • Bezimizi çok sıkı olmayacak şekilde yapışkanlı bantları ile bağlıyoruz. 

bebek bezi değiştirme
  • Bebek bezi olarak Prima Premium Care kullanıyoruz. Bezimizin ön kısmında bulunan sarı şerit, bez dolduğunda mavi oluyor. Bu özelliği çok sevdik. Yarım mavi ise bazen dolmasını bekliyoruz. Bezimiz bebeğimizin cildini tahriş etmiyor. Islak kalmıyor. Hatta bütün gece kaldığında bile sızıntı yapmıyor. Badem kızımda Prima mavi paket kullanıyordum ama Berke için Prima beyaz paketi tercih ettik. Çok da memnunuz. 
  • Alt değiştirme işlemi bittiğinde kirli bez torbasını çöpe atıyoruz ve ellerimizi mutlaka yıkıyoruz.

*Bebeği hiç bir aşamada yalnız bırakmıyoruz. Yeni doğan bile olsa dönebilir, düşebilir. Kesinlikle yalnız bırakmıyoruz. 



Sizin bebek bezi değiştirme ile ilgili pratik önerileriniz var mı?






16 yorum:

  1. Özellikle yeni doğan bebeklerde marka ve içerik önemsenmeden ıslak mendil kullanıldığını görüyorum ve çılgına dönüyorum. Her iki oğlumda da 6 aylık olana kadar kullanmadım. Bir cam kavanoza kaynatılmış soğumuş su, içine de uygun büyüklükte pamuk parçaları koyup gün boyu petek üzerinde tuttum. Her alt değiştirmede gerekli kadar alıp kullandım. Her gün tazeledim petek üzerindeki kavanozu. Şimdi hazır pamukların olması avantaj tabi. Facebook da bir kadınlar grubunda paylaşım oldu.
    El kadar bebeğin poposu kıpkırmızı vıcık vıcık olmuş fotoğrafta dandik bir ıslak mendil görünüyor hala hangi kremi süreyim diye öneri istiyor. Söylemediğim laf kalmadı kadına. Hala dünyadan bihaber anneler var. Dilerim şu yazıya denk gelirler. Bu arada bir post kadar yorum yazmış oldum ben de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nihancım haklısın, biz genelde mycey pamukları kullandık

      Sil
  2. güzel bilgiler için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Sepet fikri harika düşünülmüş ben niye zamanında akıl edemedim
    Bir daha Allah nasip ederde çocuğum olursa bu fikir aklımda olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. sepet fikrine bayıldım canım :)

    YanıtlaSil
  5. pratik önerimden ziyade pratik tecrübem vardı, bezi değiştikten hemen sonra kaka yapardı ardarda bez değiştirdiğim için çok pratiklik kazanmıştım :)))) mustela yerine bende bepantol zeytinyağlı hassas çiltler için olan pişik kremini tercih etmiştim, gerçi şimdi bezsiz ama yine de ara ara kullanıyorum memnunum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bezini açarken ben de biraz oyalanıyorum o arada yapıyor bir şeyler :))))

      Sil
  6. Bebek bezleme ile ilgili tecrübem yok ancak 6 aydır kedim(kızım) felçli onu bezliyorum, poposu için bakım yapıyorum şu anda onun cildi de çok hassas hemen hemen her ürünü denedim uni ıslak mendil ve pamuk gerçekten çok iyi :) okuyanlar içim komik ya da tuhaf gelebilir ama kızımın alt değişim sürecide hemen hemen bu şekilde gerçekleşiyor. Bebekleriniz kocaman ve sağlıklı olsun benim kızımda bir an önce iyileşsin inşallah ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah en kısa sürede iyileşir, Allah kolaylık versin

      Sil
  7. Umarım çoğu anne adayı bu yazıya ulaşır da, Nihal hanım ın dediği durumlardaki paylaşımlara daha az rastlarız!

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. yeni doğan için prima en iyisi bence de..

    YanıtlaSil
  9. Benim de özel bir kutum vardı, tüm malzemeler içinde :D en az 2 odada da tekrarı :) Şimdi en azından azaldı o süreç. Hatırladım :)
    Ben hep "sadece su" içeren mendillerden kullandım. Zaten 2 marka var bildiğim biri de unibaby.
    Kremini de kendim yaptım zeytinyağı ve balmumu ile (doğal anneyim'den).
    Kolay gelsin :)

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..