19 Mart 2014 Çarşamba

Kış bitmeden salep içmeli

Salep sever misiniz?
Kış aylarının özel içeceklerinden salepin faydaları o kadar çok ki... Özellikle kışın tercih edilmesinin sebeplerinden biri de boğaz ve göğüs rahatsızlıklarına iyi gelmesi... 
Salep, süte ve şeker ile karıştırılarak içecek olarak tüketildiği gibi dondurma üretiminde de kullanılır. 
Özellikle tarçın ile birlikte dili hafiften yakacak sıcaklıkta servis edilmesi makbuldür :) 
Soğuk kış akşamlarında severek içtiğimiz salep için farklı lezzetler deniyoruz.

Hazırlanışı çok kolay, 1 fincan sıcak süte yada suya 2 tatlı kaşığı kadar salep toz karışımı ekleniyor.  
salep sunumu
Böyle salep içerken bir gün ben, araştırayım dedim...
Önce TDK dan sordum soruşturdum Sahlep mi Salep mi diye...
Salep doğrusu imiş...
Salep nasıl üretiliyor diye düşünürken ben;
Salep'in orkide ailesinden bir bitkinin toprağın içindeki yumru köklerinin toplanıp, dövülmesiyle toz haline getirilerek hazırlandığını öğrendim. 
salep kökü

Faydalarını araştırırken ben;
Göğsü yumuşatır, balgam söktürücüdür, öksürük ve bronşit tedavisinde kullanılır, sindirime yardımcı olur, kabızlığı önler, adet döneminde içilmesi mideyi rahatlatır, doğal bir afrodizyaktır, zihni güçlendirir vs vs... bir çok faydası olduğunu öğrendim.

Biz birçok markanın hazır tek kullanımlık saleplerinden aldık, yıllardır da içiyoruz. Ancak bu sene Hatay'dan yöresel bir marka olan Esmergil Salep denedik. Bitki köklerinden yapılan salepin de en doğalı, en yöreseli çok daha lezzetli...
Karışım olmayan, sadece salep tozu içeren ürünleri nereden bulabiliriz merak ettim, biliyorsanız benimle paylaşır mısınız?
salep antakya


Sıcak salepli günler :)



bademlebuduk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin..