13 Ekim 2013 Pazar

Amasya'da Hazeranlar Konağı ve Yeşilırmak

Mutlu pazarlar
Amasya şehir turumuz ile merhaba
Bu güzel güneşli Amasya gününde kendimizi attık sokağa 
Amasya Şehzadler kenti, Osmanlı tarihinde stratejik önemi olan bir şehir. 
Osmanlı'nın 12 Şehzadesi Amasya'da eğitim görmüştür,  bunlardan 6 tanesi padişah olmuştur.  Fatih Sultan Mehmet de bunlardan biridir. Fatih Sultan Mehmet'in hocası Akşemsettin' in babasının kabri de buradadır. 
Meşhur Ferhat ile Şirin efsanesi de bu şirin kentte cereyan etmiştir. 
İlk durak Yeşilırmak 
Amasya saat kulesi 

Badem nereleri gezeceğiz araştırma yapıyor 

Hazeranlar Konağı gezimiz,  
Tarihi irmak kenarı evlerinden biri. Yeşilırmak'ın arkasında kalıyor.   
Çok fotoğrafımız yok olanlar da işte burada:





Amasya gezimizin devamı gelecek
Takipte kalın
Bademlebuduk



4 yorum:

  1. Çok güzel bir şehir bende iki defa gittim gezdim bloğada yazmıştım geçen yıl, iyi tatiller ve bayramlar dilerim :)

    YanıtlaSil
  2. annaaaaaaa benim içinde gezin tatlım eşim amasyalı 3 senedir gidemiyoruz biz. Apple otelin orada çok güzel cafeler var Çakallar tepesi deniliyor oraya mutlaka semaverde çay için:)) Ayrıca erkekler için Yıldız Hamamı var bizim akrabamızın yeri bilgin olsun tatlım. iyi gezmeler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. semaver çayı içilmez mi yaaaa
      teşekkürler canımmm

      Sil

Yorum yazan eller dert görmesin..