16 Ekim 2013 Çarşamba

Amasya Çarşı

Amasya Hazeranlar Konağı gezimizden daha önce burada bahsetmiştim. 
Hazeranlar Konağı'ndan çıktığınızda Amasya Belediyesi'nin hediyelik çarşısını görebilirsiniz.  Özellikle Apaydın Hediyelik Eşya mağazası bol çeşidi ile herkese hitap edebiliyor.  

Bol bol bileklik,  aksesuar,  biblolar,  magnetler, masa örtüleri ne ararsanız var. 





Badem burada tek seçim hakkı olduğunu biliyordu.  Kısa süre içinde kararını verdi: 

Amasya'da semaver çayı çok meşhur.  Evlerde,  bahçelerde semaver çayı yapılıyor.  Özelliği çayın kömür ateşiyle demlenmesinde. Ben görüntüleyemedim. Ancak tekrar görürsem bir kare alacağım :)

Çarşı bölümü çevresinde çok sayıda butik otel, restaurant bulunuyor. 
Kral Kaya Mezarlıkları'na da buradan çıkılıyor. Orada da yine çay bahçeleri var. Siz çıktınız mı derseniz,  Hayır biz çıkmadık, badem de biz de epey yorulmuştuk... belki bir daha ki sefere...


2 yorum:

  1. Böyle yöresel çarşıları gezmeye bayılıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Bende Amasya'li olarak beğenerek okudum.Mis kokulu memleketim.Çok özlemişim.Amasya son yıllarda turistik olarak çok gelişti. Şehrin içi bakimlar ile guzellesti.Begenmenize sevindim.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..