14 Ekim 2013 Pazartesi

Amasya Şehzadeler Yolu

Amasya'ya gelip de ırmak kenarında gezmemek olmaz.  Yeşilırmak 4 mevsim güzel


Osmanlı tarihinde stratejik öneme sahip Amasya
Birçok Şehzade burada yetişmiş. Bu nedenle Yeşilırmak kenarında Şehzade büstleri bulunuyor ve bu yola Şehzadeler Yolu deniyor.
İşte burada görev yapmış Şehzadeler ve isimleri




Strabon ise Amasya'da yaşamış,  yüzyıllar öncesi... Amasya doğumlu Strabon dünyanın ilk coğrafyacısı. Eserlerinden günümüzde hala faydalanıyor. 


Ferhat ile Şirin de Amasya'nın önemli karakterlerinden.
Ferhat'ın Şirin'e olan aşkını bilmeyen yoktur heralde
Aşkı için dağları delmiş bir yiğit.  Eşim de Amasya'nın yiğitlerinden bol bol bahseder, kendisi de Amasyalı nihayetinde :))



İşte bendeniz Amasya ırmak kenarında keyif yapıyoruz Badem ile



5 yorum:

  1. canım guzel bir yermiş hic gitmedim gitmek lazım ileride :)
    mimledim seni:)

    YanıtlaSil
  2. benim güzel memleketim özlemişim

    YanıtlaSil
  3. Bende yillar once gitmistim.kucuk ama cok guzel bir sehir :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de çok severim Amasya'yı,yarı oralı sayılırım.İki kızım da Amasya Merzifon doğumlu...Bloğunuzu izlemeye aldım,ben de beklerim.http://benbuara.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. resimlere bayıldım. Facebook Haydi Gezelim sayfamda yazını paylaşmak istiyorum. Yada sen paylaşabilirsin Sorun olur mu?
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..