13 Ekim 2013 Pazar

Foça gezisi


Ege turumuz son hız devam ediyor. (Eylül ayı seyahatimiz) 
Dikili'den sonra sırada Foça var...
Eski Foça ve Yeni Foça
Aynı günde ikisini de keşfetmeyi başardık. Önce Yeni Foça'da gezdik. Sahilde, ara sokaklarda...


Yeni Foça'da şöyle bir turlayıp Eski Foça'ya geçtik. 
Tabi gezilecek yerleri önceden araştırdığımız için önce Siren Kayalıklarını sorduk. Biraz cahillik yapmışız :( siren kayalıkları fokların yaşadığı özel bir bölge. O bölgeye sadece teknelerle uzaktan izlemek koşuluyla belli zamanlarda gidiliyormuş...  Eğer şansınız varsa uzaktan fok balıklarını görebiliyormuşsunuz. Tabi bizde ne arar şans !!! bu havada bir şey göremezsiniz dediler...
Pek meşhur olan Fokai Balık Restaurant bizi bekler, onu ayrıca anlatacağım... 
Eski Foça daha çok hoşumuza gitti. Sokaklar, mimari, çiçekler, atmosfer her şey daha güzel geldi gözümüze.



İskelede gezdik, balıkçılarla sohbet ettik.



Foça'nın mis gibi sokaklarını gezdik, evlere bayıldım...

      


Biraz hediyelik eşya, boya kalemi, boya kitabı alışverişi yaptık, keşke yel değirmenlerinden de alsaydım...

      

Foça'yı çok sevdik. Acaba şu meşhur karataşa mı bastık :)
Karataş Efsanesi hakkında tık tık
"Her kim ki; Foça'da nerede olduğu bilinmeyen KARATAŞ'a basar ise; basireti bağlanır ve içinde bir yerlerde Foça'ya yerleşme ve hep burada olma isteğini bulur. Yolu nereye giderse gitsin, Karataş'a basan kişi bir gün mutlaka Foça'ya geri dönecektir..."




Foça,
tekrar görüşmek üzere
bademlebuduk




5 yorum:

  1. Egem güzeldir :)) karataşa basta bir daha gidersiniz belki :))

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler eda Özer
    Ege güzeli bastım ben o taşa sanki :)

    YanıtlaSil
  3. İzmir'e dayımları ziyarete her gidişimde ben de mutlaka Foça'ya uğrarım. Yeni Foça'da balık yeyip, Eski Foça'da da deniz kıyısında otururuz. İnsana huzur veren farklı bir yer orası. Efsaneyi bilmiyordum ama galiba Karataş'a ben de basmışım =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili koyukirmizi biz de bastık o taşa çok sevdik Foça'yı seneye yine gitmeyi istiyorum

      Sil

Yorum yazan eller dert görmesin..