22 Şubat 2014 Cumartesi

Çocuğumu hayata hazırlarken


Çocuğumuzu yetiştirirken bir çok şeye dikkat ediyoruz, hatta bazı konularda mükemmeliyetçi davranıyoruz.
Hele çocuk sahibi değilken atıyoruz tutuyoruz; ben öyle yapmayacağım, şöyle yetiştirmeyeceğim diyerek :))Peki nedir bu dikkat ettikleriniz, hassas davrandıklarınız benimle paylaşmak ister misiniz?
Çocuğunuzu hayata hazırlarken
Asla .... yapmayacağım
Mutlaka .... olmasına dikkat edeceğim  diye kararlı olduğunuz hareketler neler?

Bu arada ben de yakın zamanda arkadaşımla aramızda geçen muhabbetten bahsedeyim size;
Ben anlatıyorum, o da beni onaylıyor, o da benzeri şeyler yaşadı, onun da annesi ılımandır, ben de biliyorum...
İşte hikayem:
Ben küçükken arkadaşımla küssem bile annem zorla beni ona gönderirdi, ilk adımı sen at kızım derdi. Kimseyle küsme, kimseye kırılma derdi...
Ben de yine bir gün 6 - 7 yaşlarındayız arkadaşımla küsüştük :) ama konu ne hatırlamıyorum bile
Ben çıktım onların evine, annemde alt kattan dinliyor sanıyorum bizi,
Arkadaşımla barışmaya gittim ama arkadaşımın annesi beni şok edecek, hayretlere düşürecek cevabı verdi!!!
Benim kızım zaten hata yapmaz!!!!!

Ya işte herkes evlat yetiştiriyor, okumuş, üniversite mezunu anneler bile bunu yapıyor...
O zaman bu olaya çok üzülmüştüm. 
Annem de:  merak etme, iyi niyetin sonuçları her zaman iyidir derdi. 

İşte fazlaca korunmuş çocukları görünce o komşu anne aklıma geliyor...
Badem'i düşünüyorum...
Hayır diyebilmeyi, duygularını ifade edebilmeyi, insanlara hep iyi niyetle yaklaşması gerektiğini ama kendini de incitmemeyi öğretmeye çalışıyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin..