19 Şubat 2015 Perşembe

Mandala boyama yaptık

Anneler ve çocukları ile kaliteli zaman kavramı birleşince ortaya ne harika şeyler çıkıyor.Bu haftayı Badem ile Mandala boyama etkinliğine adadık. İnternette çocuk gelişim sitelerinde gördüğüm mandala hakkında araştırma yaptım ve bu faydalı aktiviteyi biz de yapabiliriz dedim.



Mandala Nedir?

Mandala, kelime olarak daire, merkez anlamına gelir. Merkez etrafına şekiller, geometrik desenler ve motifler yerleştirilmiştir. Örnekte de görebileceğiniz gibi belli bir düzen içinde çizilmiş. Mandala boyarken dikkat edilmesi gereken içten dışa yada dıştan içe doğru boyamaktır. Sırayı bozmamak gerekir. 


Mandala neden faydalı?

Mandala çizimlerinde ana daire evreni ve evrendeki tüm varlıkları simgeler, merkezdeki şekiller de kişinin bireyselliğini simgeler. Merkez içindeki şekillerin hepsi birbiriyle ilişkilidir. Birey ile çevresinin nasıl uyum içinde olduğunu gösterir. 


Mandala boyamanın faydaları neler?

  • Stresi atmak için iyi geliyor. Özellikle sevilen hafif bir müzik eşiliğinde boyanmalı.
  • Yaratıcılığı geliştiriyor.
  • Dikkat ve odaklanma becerisini geliştirmeye yardımcıdır.
  • Grup çalışmaları ve sosyal ilişkilerde uyumu artırmaya yardımcı olur. 

Mandala kaç yaş için uygundur?

Mandala boyama her yaş için uygun. Özellikle ana okulu ve ilk okul çocukları için eğitim kurumlarında da kullanılan bir etkinlik aracı. 

Biz mandala boyama yaparken çok eğlendik. Rengarenk kalemler, farklı teknikler kullandık. Keçeli kalem, kuru boya, mum boya, sulu boya her birini kullandık. En çok da Stabilo kalın boyaları sevdik. Aynı anda kuru boya-pastel boya-sulu boya olarak kullanabiliyorsunuz. 
çocuğumla evde


Bir arada olmak ve zamanı paylaşmak ne kadar güzel.


11 yorum:

  1. Özellikle sabır ve dikkat eğitimi konusunda bizde çok işe yaramıştır mandala egzersizleri.. Sadece boyayarak değil, pul, sim vb. çeşitli materyalleri yapıştırarak da yapabilirsiniz.. Biz de hala yapmaktan çok keyif alırız..

    YanıtlaSil
  2. Yeni dönem anneler olarak, ne güzel işlere imza atıyorsunuz. Ne kadar güzel bir işbirliği. Ben anneanneyim;) bizim zamanımızda Ayşegül kitapları okunur, küçük kağıt bebeklere kestiğimiz elbiseleri giydirir, boyama kitapları boyardık. Mandela tekniği benim de torunumla öğrendiğim bir teknik. Henüz küçük olduğu için karışık boyamaya çalışıyor ama hizaya girecek illaki;)) sevgiler yolladım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. araştırıp biz de onlarla öğreniyoruz...
      Kağıt bebekleri giydirmek benim de en sevdiğim oyunlardandı.

      Sil
  3. Bu genelde Mental Artmetik uygulamalarında yapılıyor bildiğim kadarıyla.Bir ara oğlumu böyle bir kursa göndermiştim. Orada ders aralarında yaptırıyorlardı.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Valla utanmasam ben bu yaşımda boyama yapabilirim.Çok zevkli bir etkinlik :))

    YanıtlaSil
  5. bunun için henüz küçük oğlum ama,bu konu hakkında bilgimde yoktu açıkçası öğrenmiş oldum ve not ettim
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..