2 Şubat 2015 Pazartesi

bu aralar CEO oynuyoruz

7’den 77’ye herkese hitap eden CEO oyunuyla tanışmamız tamamen tesadüf eseri oldu. Uzun zamandır evimizde kayıp olan Monopoly Kredi Kartlı oyunumuzu arıyorken CEO oyunu ile karşılaştık.

Sistem olarak diğer kutu oyunlarına benziyor olsa da aynısı değil elbette. 
CEO kutu oyunu ile Türkiye'de yatırımlar yapıyorsunuz.
Zar yerine özgün bir materyal olan çevirgit kullanılıyor. CEO kutu oyununda zar bulunmuyor. 1, 5, 10, 20 ve 50 milyonluk kağıt paralar ve talih kartları bulunuyor.
strateji oyunu
4 farklı oyun seçeneği var. Tarım, Sanayi, Turizm, Madencilik. Badem için erken olsa da ilk okul çocuklarında bölgelere göre tarım ve maden zenginliklerini öğrenmek için de eğitici bir oyun. Biz ilk olarak Tarım ile başladık oynamaya. Şehirlerin üzerine geldikçe kartlarını satın alıyor, o şehirde üretilen tarım ürünlerinin kartlarını topluyoruz. Tarım ürünlerinde %25 oranına gelmeye çalışıyoruz ki kazanç elde edelim. Örneğin pamuk için 2 kartınız ve %40 payınız var ise çevirgitte pamuk gelen oyuncu size 10 milyon ödeme yapıyor. Eğer pamuk kartlarından daha fazla toplayabildiyseniz 80 milyona kadar ödeme alabiliyorsunuz. her Türkiye turunda 40 milyon kasadan ödeme alıyorsunuz.

Bazı şehirlerde de tarım ürünü belirtilmemiş, talih kartı alıyorsunuz. Talih kartı bazen yüzünüzü güldürüyor, bazen de paralarınızı alıyor. Aslında iyi bir strateji oyunu.
CEO kutu oyunu bizim evde sevildi. Badem, babasıyla beni her seferinde yenmeyi başarıyor. Hatta geçen akşam Bademin okuldan arkadaşı ve ailesi bize geldi. Hep beraber oyanamaya karar verdik bir daha ki buluşmaya.

Bu özgün ve tamamen yerli kutu oyununu ailecek keyifle oynayabilirsiniz.



17 yorum:

  1. Oyun oynamayı çok seviyoruz :)

    YanıtlaSil
  2. Böyle oyunlar sayesinde aile içi iletişim gelişir güzel bir oyuna benziyor :) Ama biz evde 2 kişiyiz zevki çıkmaz ki :) Teşekkürler paylaşım için canım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet en az 2 kişi oynuyor, belki 2 kişi daha olursa 4 kişi daha keyifli olabilir.

      Sil
  3. Zevkli bir oyun oldugu belli ustelik yerli olmasi da cok iyi :)

    YanıtlaSil
  4. Kutu oyunlarını biz de ailecek çok seviyoruz. Aile dediğimin içinde en küçük yaş 29 ama olsun :)) CEO yu duymamıştım. Teşekkürler anlatım için ;)

    YanıtlaSil
  5. ilk kez duyuyorum bu oyunu. hem eğitici hem de eğlenceli duruyor..

    YanıtlaSil
  6. Bende duymamıştım hiç, çocuklarım çok sever öğrenmiş oldum teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. Demek bu oyun yüzünden uzun zamandır senden haber alamadık .
    Hastanın durumunu da merak ettim ayrıca umarım daha iyidir canım.
    Sevgilerimi bıraktım.

    YanıtlaSil
  8. İlk kez duydum ben de. Eğlenceli görünüyor.

    YanıtlaSil
  9. Güzel bir oyuna benziyor,artık çocuklar oynamıyorlar ama maalesef:(

    YanıtlaSil
  10. Ilk kez duydum bende Kerem de sever kesin bakayım

    YanıtlaSil
  11. bende bu oyunu ilk kez duydum benimkiler bayılır böyle oyunlara

    YanıtlaSil
  12. kutu oyunlarını severim kalabalık da daha güzel zevki çıkar Türk para birimleri ile olması ayrıca güzel

    YanıtlaSil
  13. Merhaba oyunu nereden alabilirim?

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..