29 Ocak 2015 Perşembe

biberonu nasıl bıraktık

2 yaşından 5 yaşına kadar geceleri biberon ile süt içen Badem kuzu 5 yaşını doldurduktan sonra dıbıdık isimli biberonunu bıraktı. Kolay olmadı elbette :)

Akşam yatmadan önce en az 2 biberon süt, gece en az bir kez uyanarak 1 biberon daha süt içiyorduk. Bu arada biberon da küçük değil: 330 cc

Günlük neredeyse 1 litreye yakın süt içmesi biraz fazla oluyor, ancak bu durumu değiştiremiyorduk.
Genelde öneriler şöyle idi; biberonu bir başkasının evinde unutmuş gibi yapın, biberonu tören ile çöpe atın, daha küçük bir çocuğa hediye edin vs gibi


Biz biberonu nasıl bıraktık?
biberonu nasıl bıraktıkTesadüfen oldu diyebilirim. Geçen hafta plansız bir şekilde İzmit'e gitmiştik. Yani aslında anadolu yakasında gezme amaçlı dışarı çıkmıştık. Yanımızda sadece bade için yedek kıyafet! İzmit'te kuzenlerde Badem ile yaşıtı Elif harika vakit geçirdi. Öyle güzel oynadılar ki onları ayırmak istemedik, gece İzmit'te kaldık.
Badem ile durumu konuştuk;  dıbıdık yanımızda değil,  istersen dönelim eve ama çok uzak,  istersen kalalım, yarın arkadaşınla oynamaya devam edersin.
Biraz düşündü kararsız kaldı hatta, bardakla süt içmeyi istedi. Bir bardak süt içti. Zaten çok da yorgun olduğu için kolayca uyudu. Gece biraz huysuzlandı, uykusunda konuşmalar, dıbıdık istemeler falan derken sabah oldu.
Ona övgüler, tebrikler derken Badem kız havaya girdi.
Eve geldiğimiz akşam yine bardakla süt verdim, dıbıdık ile içmeden de uyuyabilirsin dedim. Gece bir kez dıbıdık sordu.
Sonraki akşam dıbıdık bebeğinin oyuncağı olabilir mi acaba yoksa atalım mı dedim, bebeğine oyuncak olmasını istiyormuş. Henüz dıbıdık ortaya çıkmadı. Bir hafta sonra belki ortaya çıkar ama şimdilik mutfak dolabında gizleniyor.

Bizim kendiliğinden gelişen biberon bırakma hikayemiz böyle işte.
Siz neler yaptınız,  nasıl bıraktınız?
















18 yorum:

  1. Benim kızımda 5 yaşlarına kadar biberonla süt içiyordu.Yine elimizde biberon bahçede otururken arkadaşının abis ide yanımıza geldi elinde biberonu görünce bebek bebek diye bağırınca bizimkinin soruna gitmiş olacak ki hemen elinden bıraktı. Bırakış o oldu bir daha da biberon istemedi ama bir hafta boyunca süt içmeyi de reddetti .Neyse ki sonradan herşey düzene girdi.Bizim de biberon anımız böyle.Sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  2. :) Afferin bade kuzuya buyumus cabucak atlatmissiniz biberon krizini :)

    YanıtlaSil
  3. :) Afferin bade kuzuya buyumus cabucak atlatmissiniz biberon krizini :)

    YanıtlaSil
  4. Biz hiç biberon ya da emzik kullanmadık.. Ama kullanan çocuklar için güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Benim kızımda 6 yaşına kadar biberon kullandı, şimdi diş ve çene yapısı çok bozuk tedavisi uzun yıllar alıyor nasıl bıraktırdığım değil ama sonrasında hem maddi hem manevi sonuçları önemli hiç kullanılmasa daha iyi yeni anne olanlar daha bilinçli bu konuda bizim çok bilgimiz yokmuş malesef..

    YanıtlaSil
  6. Benim oglum 18 aylik biberonu ben calistigim icingunduzleri aliyor aksam ben biberonla hicbirsey veremiyorum.su an kriz durumundayim deli gibi anne sutu aliyor yemek yediremiyorum emzirmeden uyutamiyorum.yemedigi icin emzirmeden uyutmanin uzerine de gidemiyorum.konunuzla alakali degil ama serzeneyim dedim;)))

    YanıtlaSil
  7. Aferin badem kuzuya :) Ben iki oğlumu da biberona alıştırmadım.O yüzden bıraktırma gibi bir sıkıntım olmadı :)

    YanıtlaSil
  8. Çabuk atlatmışsınız :) Benim 4 yaşına giren kuzenim halen ısrar ediyordu, 6 yaşında bile kullananları görünce...

    YanıtlaSil
  9. Darısı başıma..... Çok güzel bir yöntem buldum aslında ama heniuz hayata geciremedim. Yakında blogda paylasicam bu sureci

    YanıtlaSil
  10. Kolay atlatmışsınız,bende çok zorlanmamıştım biberonu bıraktırırken.

    YanıtlaSil
  11. Ay çok şükür biz hiç baslamadik; )

    YanıtlaSil
  12. Güzel bi paylaşım. Her anne böyle zorluk yaşıyor:)

    YanıtlaSil
  13. Bizde Betullere kalmaya gittik orda kaldı. Aslinda hala saklıyor um dolapda Eymenler de kaldı demi deyip unutup gittik

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..