25 Şubat 2015 Çarşamba

Pekmezli Kolay Kek tarifi -videolu-

Anne kız mutfakta bu sefer değişik bir kek tarifi denedik. Pratik tarifler, yeni lezzetler denemeyi seviyoruz. Bu kez tarifimiz: Pekmezli Kolay Kek

Benim kızım pekmezi yemiyor. Küçüklüğümde annem bana pekmezi iştah şurubu olarak içirirdi, şurup şisesinde pekmez... Sanırım yakında ben de bu yönteme başvuracağım. 
Şeker yerine pekmez eklediğimiz kolay kek tarifimiz için malzemeler şöyle:


Pekmezli Kek Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı pekmez
  • 1 su bardağından daha az sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 3 su bardağı un -biz glutensiz un kullandık-
  • 1 paket karbonat yada 1 paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı limon suyu





Hazırlanışı için youtube kanalındaki videomuzu izleyebilir, küçük şefimin bana nasıl yardım ettiğini görebilirsiniz.



Önce yumurta ve pekmezi çırpıyoruz. Üzerine sıvı yağ ve süt ilave ederek çırpmaya devam ediyoruz. Limon suyunu da tercihe göre ekledikten sonra 3 su bardağı un ve karbonatı ilave ederek karıştırmaya devam ediyoruz. Karbonat yerine kabartma tozu da kullanabilirsiniz. Yağlanmış kek kalıbına döküyoruz karışımı. 180 derece önceden ısıtılmış fırınımızda yaklaşık 40 dakika kadar pişiriyoruz.

Islak kek kıvamında, karamel rengi bir kek çıkıyor karşımıza. 
Dilerseniz fırına koymadan önce kuru meyve ve yemişlerle keki zenginleştirebilirsiniz. 
Afiyet olsun




9 yorum:

  1. harika mutlaka deneyeceğim, video çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  2. Tahinle karıştırmayı denediniz mi?Belki öyle sever...

    YanıtlaSil
  3. bu tarif iyi oldu yarın deneyeceğim, pekmez artmıstı evde, tahin de hiç istemedim bu aralar ne yapsam diye düşünüyordum, güzel değerlendirilecek:) sevgiler

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler güzel yorumlarınız için :)

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..