11 Kasım 2015 Çarşamba

Snapchat nedir? Nasıl kullanılır?

Snapchat son zamanların en çok konuşulan ve dolayısıyla en popüler olan uygulamalardan biri. Ben de arkadaşlarımın ısrarları ile yükledim Snapchat uygulamasını. Önce karışık gibi görünse de kurcalayarak çözdüm Snapchat kullanmayı! Bade de iyi bir snap kullanıcısı oldu!!!


Snapchat nedir?

Snapchat fotoğraf ve video çekerek bunların üzerine yazılar, simgeler ve hatta efektler ekleyerek arkadaşlarınızla paylaşabildiğiniz bir sosyal medya ortamı. Evet facebook ve instagramda da fotoğraf ve video paylaşıyorsunuz Snapchat'te bunun esprisi 1-10 saniye süreyle karşı tarafta görünmesi!!!

Hikayem alanında paylaştıklarınız ise 24 saat kadar yayında kalıyor. Bunu da yine ayarlardan düzenleyerek sadece arkadaşlarınızın görmesine izin verebiliyorsunuz. Bu da özgürce sohbet ve paylaşım yapmanızı sağlıyor. TeamSnapchat'e gönderdiğiniz fotoğraf ve videolar daha uzun süre kalıyor ancak herkese açık oluyor.

Dikkat:

Fotoğraf ve videonuz için karşı taraftan ekran görüntüsü alındığında size uyarı geliyor. Aynı şekilde siz alırsanız da karşı tarafa...

Snapchat nasıl yüklenir?

İOS ve Android uygulamalardan ücretsiz olarak programı indirebilirsiniz. Telefon numaranız ve mailiniz ile bir kullanıcı adı alarak Snapchat'e dahil olabilirsiniz. Telefon numaranızı eklerken TR Türkiye kodunu eklemeyi unutmayın. 
İnsanlar sizi telefon numaranızdan yada kullanıcı adınızdan bulabiliyor, bunu unutmayın. 
*Kullanıcı adınızı değiştirme şansınız henüz yok!!!
Telefon rehberinizde snapchat kullanan arkadaşlarınızı ekleyebilirsiniz. 

Snapchat'te nasıl fotoğraf ve video gönderilir?

Nasıl snap gönderilir?
Fotoğraf için büyük daireye bir kez dokunun, video çekmek için basılı tutun. Çektiğiniz videoyu yada fotoğrafı beğenmezseniz sol üst köşedeki çarpı işaretinden silebilirsiniz. 
Beğendiyseniz sağ üst köşedeki 
T harfine tıklayarak snapinize bir not ekleyebilirsiniz
Kalem işaretine tıklayarak snap üzerine resim çizebilirsiniz
T harfinin solundaki imgeye basarak simgeler ekleyebilirsiniz.
Bu eklemeleri seçtikten sonra yerlerini değiştirebilirsiniz. Silmek istediklerinizin üzerine basılı tutarak çöp kutusuna atabilirsiniz.

Hazırladığınız snap'i gönderirken;
Sol alt köşede görünen sayıları düzenleyerek karşı tarafta snap'in kaç saniye görüntüleyebileceğini ayarlayabilirsiniz.
Onun yanındaki aşağı doğru gösteren işaret bu snap'i telefonunuza kaydetmeye yarar. 
Kare ve artı işareti ise bu snap'i Hikayenize de ekler. 
En sağdaki sağı gösteren ok işaretine basarak sanp'i gönderebilirsiniz.
Buraya bastığınızda arkadaş listeniz ve Hikayem çıkar. Arkadaşlarınız devamlı eklediğiniz snaplerinizi görmek için Hikayem bölümünü kullanır.

Hikayem bölümü nedir?

Hikayeniz sizin eklediğiniz snaplerden oluşur. Arkadaşlarınız sınırsız sayıda gelip hikayenizi izleyebilir. Siz hikayenizi açtığınızda ekranı aşağıdan yukarı kaydırırsanız kim izlemiş kaç kere izlemiş görebilirsiniz.
Çıkarmak istediklerinizi izlerken de silebilirsiniz.
Hikayeleriniz 24 saatte bir silinir, eskiler gider yeniler kalır. 

Arkadaşlarımın Hikayelerini nasıl izlerim?

Ana ekranda fotoğraf çekme düğmesi yanında bulunan üç çizgi (bazen de sayı olabilir) tıklarsanız son güncellemelerden arkadaşlarınızın hikayelerini görebilirsiniz.

Beni ekleyenleri nasıl görebilirim?

Ana ekranda fotoğraf çekme düğmesi yanında soldaki rakam sizi ekleyenleri ve size gelen mesajları gösterir. Buradan sohbetlere başlayabilirsiniz.

Snapchat'te gizlilik

Hikayenizi arkadaşlarınızdan başkası görmesin istiyorsanız:
Ayarlar/hikayemi görüntüleme/Arkadaşlar seçmeniz yeterli.

Sorularınız varsa yorum kısmından iletebilirsiniz yada bademlebuduk@gmail.com 

Biz de snapcaht'te elifbademle olarak snapliyoruz,
iyi snaplemeler...








7 yorum:

  1. ay şu anda bana çok karışık geldi ben bunu canlı yayın sanıyordum bir de hiç ilgilenmediğim için..:-((

    YanıtlaSil
  2. Ben de oğlumda görmüştüm. Sürekli paylaşım yapıyor başka bir yer ile ilgilenmiyor. Facebook instagram hepsini unutmuştu. Ardından blogger arkadaşlarımın da kullandığını gördüm ve indirdim. Yavaş yavaş anlamaya çalışıyordum bu yazı iyi oldu. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. Benim hatun tutturdu sınepçet kullanmak istiyorum diye. Ben de sosyal medyayı çok kullandığımı düşünürken ne olduğunu aramaya başladım :)

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olmuş yeni başlayacaklar için. Ben snapchat i çook seviyorum ya. Bir fotoğraf paylaşmasam bile bakıyorum her saat başı. :D Benim kullanıcı adım da yobusrayo. Seni ekliyorum şimdi. :)

    YanıtlaSil
  5. Bu snapchati merak ediyordum. İyi olmuş anlattığın. Teşekkür ederim. Belki ileride kullanma ihtimalim olabilir. Selamlar.

    YanıtlaSil
  6. valla vakti zamanında sırf meraktan indirdim ama aktif bir şekilde kullanmıyorum daha doğrusu kendim için kullanmıyorum, genelde hikayelere bakıyorum :) ay snaırım ben içten içe utanıyorum bilemedim şu an :)

    YanıtlaSil
  7. evet alıskanlık lazım bende de var ama hala alısamadım sevgıler cnm guzel bır anlatım yapmıssın paylasmayı dusunuyorum :)

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..