3 Nisan 2015 Cuma

Kayahan Benim Şarkılarım

Bu sabah Kayahan'ın vefat haberiyle çok üzüldük. Kayahan benim çocukluğumun, ilk gençliğimin sanatçısıdır. Sesi, müziği ve şarkı sözleri hep çok hoşuma gitmişti. 

Küçük yaşlarda başlayan bir hayranlıktı benimki. Onun şarkılarını dinlerken ''Kayahan bir gün ölürse ben çok üzülür, çok ağlarım'' derdim. 

Bir yandan da mırıldanıp en sevdiğim şarkılarından birini: Üsküdar
Karşımızda Kız Kulesi, kollarımda sen.
Saçların kıvır kıvır, yanaklarda gamzeler...
Sen bir kere gül, Üsküdar senin olsun.

Üsküdar şarkısı 1988 yılında çıkan albümü Benim Şarkılarım albümünden. Ben o yıllarda ilk okula daha yeni başlayacağım ve Kayahan şarkılarını ezbere biliyorum. Hatta muzip bir gülücük oluşuyordu yüzümde aynı albümde Masum Öpücük parçası çaldığında...  
masum, küçük bir öpücükten ne çıkar? kimden ve neden saklanacak?
Umutla dolardı içim Güneşli Bir Resim Çiz Bana dinlerken... 
Sıcak kumlarda ayak izimiz... öyle çiz, öyle kalsın... korkma öyle çiz...


İskender Paydaş'ı da o yıllarda gittiğim Kayahan konserinde tanımıştım. Nasıl da hayrandım Kayahan'a...
Bir aslan miyav dedi... Bunu hala daha kızıma dinletirim. 

1989 yılında Siyah Işıklar albümü ile Seni Seviyorum demenin ne özel olduğunu hissettim.  

Başıboş Saatlerde alırım koynuma sevgilimi
Başıboş saatlerde çözülür ipleri dünyanın...
Emel Sayın da bu parçayı seslendirmişti hatırlar mısınız?
E Bebeğim E ... Nilüfer ile birlikte seslendirdikleri şarkı, ben 12 yaşındayım ve teyze olmuşum :) Yeğenlerime söylerdim ben de çocuktum :)




Ah o eski Kayahan şarkıları...
Bu gece sen daha güzelsin, İstanbul Hatırası, Ve senin sevgin, Devamı Var, Odalarda ışıksızım ... 


3 yorum:

  1. Geçenlerde televizyonda veda etmişti sevenlerine :( Üzüldüm hem de çok üzüldüm.

    YanıtlaSil
  2. bır yıldız daha kaydı aramızdan

    YanıtlaSil
  3. Allah rahmet eylesin. Elifcim seni de mimledim katılmak istersen memnun olurum:)

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..