22 Aralık 2015 Salı

Hamilelikte ilk 3 ay

Gebeliğin ilk üç ayı çoğunlukla zor geçiyor. Tabi herkesin yaşadığı zorluk farklı olabilir. Ben Badem'i beklerken de ikinci bebeğimde de ilk üç ay çok zorlandım. 

12. haftaya girmiş olmanın biraz rahatlığı ile bu fotoğraf kalmış geriye ilk 3 aydan.
Neredeyse her hafta fotoğraf çekmiştim 20. haftaya kadar ancak çok azı arşivimde şimdi. Tabletle çektiğim fotoğraflar silindi gitti maalesef...

gebelikte ilk 3 ay

İlk 3 ayda neler yaşadım?


  • Öncelikle bebeğimi kaybetme korkusu bir an olsun beni bırakmadı. Bade'den önceki hamileliğimde 12. haftada kaybetmiştim, Bade'den sonraki hamileliğimde 11. haftada kaybetmiştim bebeğimi. Böyle iki kötü deneyim yaşayınca 12 haftayı zor geçirdim. 
  • Sabah bulantıları adı verilen mide bulantıları günün 24 saati beni etkiledi. Gece uykudan uyanıp çıkarmalar, hiç bir şey yemeyip yine de çıkarmalar, öğürmeler... Açlıktan ve mide bulantısından bari bir naneli sakız atayım ağzıma diyerek tuvalette son bulan bol kusmalı günler neredeyse 4. aya kadar sürdü. Burayı çok uzatmayacağım... Tatsız tuzsuz günler :) bir şekilde geçiyor...
  • Halsizlik ve uyku hali hiç bitmeyecek sanmıştım. Hatta bir hafta sonu iki gün boyunca yattım desem yeridir. Bade artık benim yatağımda evcilik oynamaya başlamıştı o derece! Hafta içi yemek saatinde ofiste biraz uzanıyordum. 
  • Evde koltuk kılıfları ve perdeler 2 kere yıkandı bir ay içinde! Halılar yıkamaya gitti! Koku hassasiyeti son derece etkiliydi. Her şey ama her şey kokuyordu bana... 
  • Yeterli olabilecek miyim, Bade nasıl karşılayacak gibi sorularla ilk 3 ay geçti gitti... 
12. hafta kontrol sonrası doktorumuz artık kızımızla da paylaşabileceğimizi, her şeyin yolunda olduğunu söyledi. Fakat biz paylaşmadık... Hala daha inanamıyorduk bir bebek daha geleceğine! Üstelik yeni okula alışma dönemi öncesi Bade'nin aklını da karıştırmak istemedik. 
Son olarak aldığım notları buraya ekleyeyim ki yıllar yıllar sonra unutmayayım:)

  • 25.Temmuz.2015 ilk muayene ve güzel haberi aldık. 6hafta2gün
  • 17.Ağustos.2015 15 günlük tatile çıkış. Yol boyu çıkarma!!! 9hafta5gün
  • Tatil boyunca mide bulantısı devam, çıkarma yok. Eve dönüş 30.Ağustos.2015 eve girer girmez çıkarma! 11hafta4gün
  • 06.09.2015 Kusmalar devam, ikili test ve erkek olabilir mi acaba yorumu :) 12hafta3gün

İlk 3 ayda beslenme düzenim:

İlk 3 ayda sabahları limonlu su içtim. Öğle yemeklerinde soğuk ayran aşı çorbası içtim. Yağ kokusuna ve ızgara kokusuna tahammül edemiyorum. Evdeki yağ ve salçalar gönderildi bile çoktan!










12 yorum:

  1. Ben ne çektim o bulantilardan 6 ay.Gece gündüz kabusumdu. ÇOK şükür bıcır bıcır bir oğlum var.Saglikli bir sekilde kucağına alırsın bebeğini inşallah

    YanıtlaSil
  2. Yaşadığın o iki kötü tecrübeyi bilmiyordum, çok üzüldüm :(
    9 ay mide bulantısı yaşayanları gördüm kabus gibi geçiyor günleri. Durum böyle olunca sanıyorum biz şanslılardanız. Benim de 3 ay kadar sürdü ama 15 günü inanılmaz kötüydü. Zor günler yaşayıp yaşattım. İki oğlumda da herşeyi aynı yaşadın diyebilirim.
    İnanıyorum ki bebek geldiğinde en yakın destekcin Bade olacak:)
    Sağlıkla
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Allah sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin...

    YanıtlaSil
  4. Hem bunları yaşadın hemde çalışmaya devam ettin. Çok güçlüsün çok... :)

    YanıtlaSil
  5. İlk bebegimi bende kaybetmiştim...Çok şükür şimdi iki tane bıdık var hayatıma renk katan:) kusma değil ama bulantı yaşadım...insanın sosyal yaşamını alt üst eden zamanlardı...çalıştığım zamanlardı ve o dönemi raporlarla dinlenerek geçirdim...sen baya ağır geçirmişsin

    YanıtlaSil
  6. İlk 3 ayiniz cidden kötü geçmiş. Benim ikinci hamileliğim de bulantı sorunum olmadı ama bebeği taşımak bana agir geliyordu. Her an rahimden kayıp düşecekmiş gibiydi.
    Kızınız kaç yaşında bilmiyorum. Ona söylememekle çok iyi yapmışsınız. Sabırsızlanıyorlar bir an önce doğsun diye.ve de bulantıları, halsizliklerinizin sebebinin kardeşinden olduğundan bilmeleri onları rahatsız ediyor....güzel bir hamilelik geçirmeniz ve sağlıkla kucağınıza almanız dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorum için teşekkür ederimi tam da bu sebeplerden biz kızımıza söylemedik ...
      sevgiler

      Sil

Yorum yazan eller dert görmesin..