3 Aralık 2015 Perşembe

Bebek ve Küçük Çocuklarda Tamamlayıcı Beslenme

Geçtiğimiz hafta Bebek Beslenmesi hakkında keyifli bir toplantıya katıldım. Beslenme, mamalar, sağlıklı gelişim hakkında aklımızdaki soru işaretlerine cevaplar aradığımız, zaman zaman bilgilerimizi tazelediğimiz bu toplantıdan size de bahsetmek istiyorum.


hero baby

Bir kızım var, ikinci bebeğim ise yolda... Dolayısıyla bebekler hakkındaki toplantılar artık daha çok ilgimi çekiyor. Pür dikkat izledim sunumu. Bol bol soru sordum.
Badem kızım yakında 6 yaşında olacak. Onu 13 ay kadar emzirdim. Ama sadece anne sütü değil! 4 aylık olduğunda doktorumuz yavaş yavaş ek gıdaya geçmemiz gerektiğini söylediğinde önce moralim çok bozulmuştu. Sütüm yetmiyor düşüncesi beni olumsuz etkiledi. Her şeye rağmen emzirmekten vazgeçmedim. 1 yaşını doldurana kadar da emmeye devam etti. Bu toplantıda duyduğum ve çok hoşuma giden bir bilgiyi hemen aktarmak istiyorum: ''Kalitesiz anne sütü yoktur, sütün her damlası dışarıdan alınacak her türlü besinden daha değerlidir, dolayısıyla süt geldiği sürece verilmeye devam etmelidir''  Hiç bir zaman kilolu bir çocuk olmadı Badem... Ancak çok şükür hep hareketli idi, önemli olan da sağlıklı olması değil mi?
Bakalım yeni bebekte neler yaşayacağız?
hero baby
Hero Baby daha önce Ülker ile beraberdi, ancak o gün öğrendiğime göre Ülker ile Hero Baby bir yıldan fazladır ayrı iki marka olmuşlar. Bir bağlantıları yokmuş.
Toplantı içeriği Hero Baby ürünlerinin lansmanı veya tanıtımı olmadığından Doçent Doktor Merih Çetinkaya sunumuyla başlayan, annelerin sorularıyla devam eden bilgilendirici paylaşımlarla dolu bir gün oldu.
Doçent Doktor Merih Çetinkaya sözlerine; 
''Bebek beslenmesinde amaç bebeği doyurmak değil, bebeğin ayına uygun doğru besinleri vermek olmalıdır''  diyerek başladı.
''Bebekler küçük yetişkinler değildir''
Çocuk sağlığı ve beslenme otoritelerine göre bebekler için ilk 2 yıl anne sütü olduğunu hepimiz biliyoruz. Tamamlayıcı besinlere geçiş 6. aydan itibaren tattırma şeklinde başlayabiliyor. Bazı durumlarda, benim de yaşadığım gibi, bebeğin gelişiminin yavaş olduğu durumlarda doktorlar 4. ayda yavaş yavaş geçişi önerebiliyor.
6. aydan itibaren ek gıdaya geçişin nedeni ise; bebeğin 6. ayından sonra anne sütündeki demir, çinko, kalsiyum ve magnezyum içeriğinin bebek için önerilen değerlerin altına düşebiliyor olması imiş.
Ek gıdaya geçişte doğru zamanlama ve doğru miktar bebeğin sağlıklı gelişimi için çok önemli!
Doçent Doktor Merih Çetinkaya diyor ki; bebekler yetişkin gibi beslenmemelidir. Metabolizmaları, besin ihtiyaçları ve besinlerin emilimi farklıdır. Örneğin bir bebeğin bir yetişkine göre 4 kat daha fazla C vitamini, 4.5 kat D vitamini ihtiyacı vardır. Bu durumda bir bebeğe 4 portakal veremeyeceğimize göre besin anlamında zengin kaynakları tercih etmemiz gerekiyor.
Özellikle tahıl, sindirimi kolaylaştırması açısından ve demir açısından zengin olması nedeniyle tercih edilmesi gereken besinler arasında bulunuyor.
GDO ise bize yoğun şekilde gelen sorulardandı. Hero Baby Pazarlama Direktörü Aslı Çetkin mamalar için kullandıkları mısırları Türkiye'den aldıklarını ve yurdumuzda üretilen mısırlarda GDO olmadığını söyledi.
Hero Baby markasının sadece toz mamaları yok. Bizim Badem için de çok kullandığımız kavanoz meyveleri ve kavanoz çorbaları da var. Biz özellikle kavanoz mamaları çok kullandık Badem için. Bebeğiniz ile dışarıda iseniz bu tip besinler kurtarıcı oluyor. Küçük kavanozları da kullandıktan sonra atmaz, sebze çorbalarını yanımda taşımak için kullanırdım.
hero baby
Aslı hanım sunumunda Türkiye'nin ilk ve tek kavanoz ve kaşık mama üretim tesisine sahip olduklarını belirtti. Üretim tesisleri Ankara'da imiş. Türkiye'de kontrollü tarım yapan tek marka Hero Baby paketlerindeki bilgilerle hammaddelerin takip edilebilir olması da güzel bir ayrıntı.
En çok soru gelen konulardan biri de da meyve kavanozları idi.
Nasıl uzun ömürlü olduğu, koruyucu madde içerip içermediği soruldu.
Meyve kavanozları içinde dalında olgunlaşan meyveleri kullanıyorlar ve evde kışlık domates yaptığımızdaki gibi vakumla kapaklarını kapatıyorlar. Meyve kavanozlarını açtığınızda çıkan tık sesini bilirsiniz. Kapağı açıldıktan sonra da aynı gün tüketiyorsunuz zaten.
Meyveler neden kararmıyor sorusu için ise;
Meyve kavanozlarımıza aroma eklemiyoruz, zaten yasak. Tarçın, pekmez, bal, limon, rezene ekleniyor... Bunlar arasından limon, enzimatik kararmayı engelliyor ve kavanozdaki meyve kararmıyor...
Aslı hanım kavanoz mamalarda üretim tarihi koyan tek firma olduklarını da söyledi, açıkçası ben buna daha önce dikkat etmemiştim.

Sayın Doçent Doktor Merih Çetinkaya,  Hero Baby Pazarlama Direktörü Aslı Çetkin ve blog yazarı anneler ile gerçekleşen bu toplantı ile ilgili paylaşımları #içindeiyilikvar etiketi ile takip edebilirsiniz. Toplantıya dair videoları youtube/bademlebuduk kanalımızdan izleyebilirsiniz.
hero baby


Son olarak size bebeğinizin beslenmesi ile ilgili sorularınızı lütfen bebeğinizin doktoruyla paylaşmanızı öneriyorum. Her bebek ayrı bir dünya, her bebeğin gelişimi farklı... 
Bakalım yoldaki küçük adamla neler yapacağız...
























10 yorum:

  1. Neguzel bilincli beslemek bebeklerimizi

    YanıtlaSil
  2. Ülkerden ayrıldığını bilmiyordum. Bende kızım için kavanoz mamalarını kullanmıştım bir dönem. Güzel bir etkinlik olmuş. Yoldaki küçük adamı sağlıcakla kucağınıza almanız dileğiyle sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. hero baby annelerin kurtarıcısıdır .-))

    YanıtlaSil
  4. Özellikle bizim gibi çok gezen anneler için hazır kavanoz mamaları hayat kurtarıcı :)

    YanıtlaSil
  5. Ah çok önemli bir konu bu gerçekten. Bebek beslenmesi konusunda her kafadan bir ses çıkıyor çünkü.

    YanıtlaSil
  6. Bu mamalar ın bende tadına baktım biliyormusunuz çok güzel. İçinde pekmez bal,tarçın, rezene olması ayrı güzellik.

    YanıtlaSil
  7. paylaşımınız ıcın teşekkürler bebeklerımıze yedırdıklerımız konusunda ınanıyorum kı tum anneler çelışki yasarlar bılgılenmek lazım sevgıler saygılar

    YanıtlaSil
  8. Emmeyi çok erken bırakan oğlum da bayağı bir süre kullandı :)

    YanıtlaSil
  9. Bılgılendırdıgınz için tesekur ederız :)

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..