1 Haziran 2015 Pazartesi

kadın, kadının düşmanı mıdır?

Kadın, kadının düşmanı mıdır? Kimi zaman kadınların birbirinin önünü kestiğini yada sert bir şekilde eleştirdiğini görüyoruz. Sadece benim görüşüm değil, hangi arkadaşımla konuyu paylaşsam aynı  şekilde yorumladıklarını söylüyorlar. 

Bankada, resmi kurumda acil bir işiniz varsa kadın personelin size hizmet vermesi çoğu zaman zor olur, işiniz uzayabilir. İş hayatında kadın yöneticiler kimi zaman daha kuralcı yada diktatör olabilir. Yükselmenizi istemeyebilirler. Kadınların birbirine karşı gereksiz komplekslere girmesi hayatı ne kadar da zorlaştırıyor…
Tatlı rekabetler bir düğünde, davette yada arkadaş ortamında karşımıza çıkar:
Ah canım biraz kilo mu almışsın? -moral motivasyon hepsi yerlere iner bir anda-
Evde çok sıkılıyor musun? -çalışan kadının ev hanımına serzenişi-
Hem çalışmak hem işe gitmek ne kadar zor, ah canım… -farkındayım, yaramı deşme-
Elbisen bu kez gerçekten yakışmış -sanki daha öncekiler hiç yakışmıyordu-
Sonunda sana yakışan saç modelini bulmuşsun! -daha öncekiler korkunçtu-

Böyle kadınlarla bir arada olunca kendimi keyifli bir ortamda değil de boks maçında gibi hissediyorum!


"Hayatta kimseyi değiştiremezsin ve kimse için değişmemelisin.. Ne sen başkası için mecburi istikametsin; ne de başkası senin için. Yorma kendini; bırak hayatına eşlik etmek isteyenler seninle gelsin."  Charles Bukowski

Eleştiriler dozunu aşmadıkça kabul edilir bir durum haline geldi bende. Gülüyorum, geçiyorum
Yine de eleştirilere değer veriyorum:

  • Öncelikle eleştirinin doğru yanlarını düşünmeye çalışır, hassas terazide tartarım. Eğer sadece kıskançlık ise geçerim, değilse düzeltebileceğim bir şey mi diye düşünürüm.
  • Bazı eleştiriler sert de olsa doğru tespitler içerebilir. Dikkate almak gerekebilir.
  • Eleştiri haksız da olsa herkesin görüşüne saygı gösteriyor ve tekrar gülümsüyorum.
  • Gereksiz alınganlıktan ve mükemmeliyetçilikten uzak durmaya çalışıyorum.
  • Acaba bugün keyifsiz bir günü mü? Zor bir dönemden mi geçiyor diye düşünüyorum.
  • Bazen biraz mesafe koymayı tercih ediyorum, eğer mümkün olabiliyorsa…
Gerekirse başarısızlığımın tadın çıkarmaya bakarım. Başarılarım da hatalarım da benim hayatım!


Neyse ki böyle kadınların sayısı çok değil hayatımda ve her zaman da böyle olmuyorlar çok şükür :) Arada bir oluyor ama!
Kimseyi değiştirme şansım yok -kendim dışında- 
insanları olduğu gibi kabul ediyorum
Bunu unutmamak için arada bir hatta sık sık kendime tekrarlıyorum :)



10 yorum:

  1. kadınların hayatını çoğu zaman yine kadınlar zorlaştırıyor malesef allah böyle insanlardan uzak tutusun hepicimizi :)

    YanıtlaSil
  2. Çok doğru bir tespit olmuş canım. Gerçekten de kadına en çok eziyeti kadın veriyor. Bunu sağlayan erkekler mi kadınlar mı ondan çok emin olamıyorum. Sanki erkeklerin bitmek bilmek bilmeyen doyumsuzluğu kadınların birbirine bu kadar acımasız olmasını sağlıyor diye düşünüyorum bir yandan da kaynanaların gelinleri bile sürekli bir rekabet ortamına sokmalarından bu durumu kadınlar mı başlatıyor emin olamıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Babaannem kadın kadının yılanıdır kuyusunu kazar der :D Evet böyle kadınlar var ama çok sayıda değiller. Allah'tan değiller öyle olsa blogger alemini bir düşünsene

    YanıtlaSil
  4. Malesef ki böyle bir gerçek var.

    YanıtlaSil
  5. arada bir değil de baya baya oluyor bizim iş yerinde maalesef :-(( hatta arkadaşlığımı kesmek zorunda kaldığım bile oldu bu yüzden..

    YanıtlaSil
  6. kıskançlık ve rekabet kadınlarda çok fazla oluyor hep karşılaştırma ve üstün olmaya çabası. iki tarafın da iyi niyetiyle güzel ilişkiler kuralabiliyor ama mutlaka iki taraf iyi niyetli olmalı

    YanıtlaSil
  7. Arada bir çıkıyor böyleleri insanın karşısına ama çok da üzerinde durmamak lazım. Çok önemseyince sanki çoğalıyorlar ve eleştrileri dozunu arttırıyor.. En güzeli evet gülüp geçmek. Ayrıca özel hayatta, aile, akrabalık, komşuluk, arkadaşlık ilişkilerinde oluyor, arkadaşlığını kesersin biter de en kötüsü iş yerinde olanlar. Allah hepimizi iyi insanlarla karşılaştırsın :)

    YanıtlaSil
  8. çünkü kadınların hayatı zor,
    çünkü kadınlar kadınsal rekabette,
    çünkü bu yalnızca kadın kadına paylaşılacak duygular,
    erkeklerin hayatı daha doğarken hazır önlerinde
    falannn diye liste uzar gider:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Çok yerinde bir tespit olmuş Elif'çim.Pek çok kişinin söylediği ve yaptığı birbirini tutmasada,ilişkilere yersiz kıskançlıklar ket vursada gördüklerimi unutmaya çalışıp geçip gidiyorum bende.Dediğin gibi kimsenin kimseyi değiştirebildiği yok nasılsa :))

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..