30 Haziran 2015 Salı

pembe düşlerimin beyaz ülkesinde

Pembe düşlerimin beyaz ülkesinde
Ne gerçeği anlat ne de yalan söyle
Bitmeyen şarkılar, solmayan çiçeklerle
Zaman dursun kalalım el ele

Eski türk filmlerini  çok severim. Özellikle 70li yıllardan olanları. 
En sevdiğim yeşilçam filmleri Gülşen Bubikoğlu, Tarık Akan olanlar. Haksızlık etmeyeyim; Hulusi Kentmen, Adile Naşit, Münir Özkul, Perran Kutman ve daha nicelerini de unutmayayım. 
Her izlediğimde hayallere daldığım, aşkın ve hayatın cilvesinde önce acı çeken sonra da mutlu son ile muradına eren aşkların filmleri. Arkadaşlık, fedakarlık, vefa timsalleri...

70li yılların filmlerinde uzun çiçekli elbiseler, maxi etek boyu, platform ayakkabılar ve sıcak bir gülümseme nostaljik duyguyu yansıtmaya yeterlidir. Böyle upuzun elbiseleri görünce aklıma hep yeşilçam filmleri gelir. 
Hayallere dalarım, filmlerdeki sıcaklığı hissederim.
Bu beyaz uzun elbise de bana 70li yılların yeşilçam filmlerini anımsattı. 
Çiçekli desenleri, etek boyunun uzunluğu ve uçlardan yukarı doğru dağılan çiçek desenleri ile tam bir nostalji elbisesi olsa da belden büzgülü üstü ile günümüz trendinde. Omuz detayı da ayrıca güzel.
Ben de eski filmlerde olduğu gibi ayna uygulaması ile kendimi kopyaladım. 
Nasıl olmuş :)

Yine o güzel filmlerden bir tanesi de Yaz Bekarı ve bu filmin unutulmaz sahnelerinden biri: 
Tarık Akan ile Gülşen Bubikoğlu sahilde koşuyorlar. 
Fonda da Şenay'dan Beyaz Ülke şarkısı:

Haydi gel gidelim benim ülkeme, 
Sorgusuz cevapsız o güzelliğe...
Sevelim sevelim, isyan edelim
Kendinden çok hiç kimseyi sevmemişlere...


Gel gelelim gerçek dünya artık eski filmlerde olduğu kadar masum değil çoğu zaman.
İçimizdeki çocukluğu, masumiyeti hiç bir zaman kaybetmemek dileklerimle




14 yorum:

  1. Çok çok yakışmış ;) ayrıca bende türk filmi bağımlısıyımdır :)

    YanıtlaSil
  2. o zaman bana gelsin. Çok yakışmış güzel günlerde kullan..

    YanıtlaSil
  3. way way way elbiseye bayıldım çok güzel olmuş canım

    YanıtlaSil
  4. Elbiseye bayıldım! Size de çok yakışmış cidden. Eski filmlerdeki masumiyeti kaybedeli epey oldu fakat yine de hatırlayıp nostalji yapmak güzel :)

    YanıtlaSil
  5. Çok hoş..Yeşilçam filimleri ile bağlamanız güzel olmuş :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Elbisene bayıldım çokto güzel taşımışsın :) Sağolsun eşim sayesinde bende türk filmlerine sardım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Harika bir elbise ve harika bir yazı :)

    YanıtlaSil
  8. Elbise çok yakışmış. Iyiki bunu seçtin . Fiyatı da çok makul:) Güle güle giy.

    YanıtlaSil
  9. güzel günlerde kullanın...

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir elbiseymiş, güle güle giy.

    YanıtlaSil
  11. Cok sik olmus elbiseye bayildim ;-)

    YanıtlaSil
  12. Muhteşem bir yazı olmuş. Okuduktan sonra kocaman bir amin deyip umut doluyor insan. Elbise de çok yakışmış.

    YanıtlaSil
  13. iddiaalı başlığa gitmiş hem resim hem yazı :)

    YanıtlaSil
  14. elbisenin üst kısmındaki çiçekler çok güzel
    Güzel günlerde kullan

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..