5 Haziran 2015 Cuma

Mc Donald's Gezisi: Pınar Entegre Et Tesisleri

Araştırmak, öğrenmek, uzmanlar ve yetkililer ile sorularımıza cevap bulmak için Mc Donald's Kalitesinin Sırrı kampanyası kapsamında Pınar Entegre Et Tesislerini gezdik. Hamburger köftelerinin üretim aşamasını gördük, Pınar Et ve Mc Donalds Türkiye Genel Müdürlerine sorularımızı yönelttik. 

Mc Donald's gezisi
Kulaktan dolma bilgiler yada şehir efsanelerini kabul etmek yerine gidip gözlerimle görmek, yetkililerden soruların cevaplarını almak benim için önemliydi. Mc Donald's, Türkiye'de 261 restaurant ve yaklaşık 6000 çalışanı ile yılda 100 milyon kişiye hizmet veriyor.  

Gezimiz İzmir'de bulunan  Pınar Entegre Et Tesislerinde basın toplantısı ile başladı. Mc Donald's Türkiye Genel Müdürü Dilek Dölek ve Pınar Et Türkiye Genel Müdürü Tunç Tuncer'in açılış konuşmaları ve sonrasında soru cevap bölümü ile devam etti. Dilek hanım Mc Donald's ürün tedarikinin %90 gibi büyük bir bölümünün yurt içinde yapıldığını ve en eski tedarikçisinin de Pınar Et olduğunu söyledi. Ayrıca fast food restaurant değiliz, hızlı servis restaurantıyız, ne kadar hızlı yiyeceğiniz size bağlı demesi farklı bir bakış açısı, değil mi?  
pınar entegre et tesisleri basın toplantısı
29 yıl önce ilk Mc Donald's Taksim'de açılışını ben hatırlamıyorum ancak Bağdat Caddesi Şaşkınbakkal Mc Donald's şubesini iyi hatırlıyorum -ki hala aynı yerde hizmet veriyor. 
Bizim evde hamburgeri kızım yemez, ben de teklif etmedim hiç. Ben arada bir yerim. Eşim ise çok sever, benden daha sık tüketir. Çevremdeki çoğu insan da tüketir. Hiç tüketmiyor olmak sanki mümkün değil gibi, patatesinden, dondurmasından, milk shake inden ucundan köşesinden yemişliğimiz vardır...
Hamburger köftesinin sadece etten oluştuğunu öğrendiğimde çok şaşırdım çünkü yerken baharat tadı alıyorum. İşte benim hamburger ile rahatsız olduğum konu buydu bol tuz içermesi idi. Sorumu yönelttiğimde tuz ve baharatın pişirme aşamasında eklendiğini öğrendim. Bundan sonra sipariş verirken tuz ve baharat eklenmemesini tercih edeceğim.
Köfte için dananın kol ve sırt bölgesi ve bu bölgedeki yağları kullanılıyormuş. 
Mc Donald's üretim tesisleri merakımda bunlar elbette etkili oldu. Pınar Et Türkiye Genel Müdürü Tunç Tuncer öncülüğünde üretim tesisi gezimizde kesim alanına girmedik ama etlerin kıymaya dönüşmesini izledik. Çiğ köftelik diyebileceğim, çok ince çekilmiş kıyma kullanılıyor. Köftelerin şekillendirilmesi ardından hızlı dondurma işlemi neticesinde hazır köfte haline gelişini izledik. Dondurulmuş köftenin 1 yıl ömrü var. Hepsi köfte paketleri üzerinde barkodlarla belirtiliyor.
Pınar gibi büyük bir firmanın elbette kalite kontrol sistemleri var. Pınar Et'in aldığı hayvanların doğum kartları, aşı kartları, geçmişleri kayıt altında tutuluyor. Büyük firmalara ben şahsen bu konularda daha çok güveniyorum. İsmini bile bilemediğimiz merdiven altı köfte üreticilerini düşünmek bile istemiyorum. Kullanılan yağlar, hayvanlar muamma...
Mc Donald's gezisi

Fabrika gezisinden sonra İzmir Çankaya Mc Donald's restaurantta açık mutfak gezisi yaptık. Yenilenen Mc Donald's restaurantlarında dikkatimi çeken eskiden ağırlıklı olarak kırmızı rengi kullanırlarken artık geometrik desenler ve canlı renklere de yer vermeleri oldu. Daha modern görünüyor bence.
blogger anneler
Mc Donald's yeni restaurantlarda mutfak sistemini de değiştirip, kasa görevlisinin arka kısımdaki mutfağa siparişi bağırarak iletmesi yöntemi yerine bilgisayar ekranı ile siparişlerin mutfağa iletildiği yeni bir düzenek hazırlamış. Mc Donald's mutfakları açık mutfak programında dilediğiniz zaman gezebiliyorsunuz, görmenizi öneririm.
blogger anneler

Pınar Entegre Et Tesislerini gezmek, üretim alanını görmek, Mc Donald's Türkiye Genel Müdürü ve Pınar Et Genel Müdürüne sorularımı iletmek iyi bir deneyim oldu benim için. 
Mc Donald's kalori cetveli ile yiyeceklerin kalorisini de müşterilerine sunduğu için yemek yada yememek ve ne kadar tüketmek size kalmış...






13 yorum:

  1. Çok net bir yazı olmuş. Okurken canım çekti:) Mc Donald's vazgeçilir gibi değil elbette. Oldukça lezzetli ve hızlı ulaşılabilir. Fakat, okuduğumuz olumsuz haberlerden sonra tüketmekten olabildiğince kaçındığımız ürünlerden oldu hamburger ve patates kızartması. Hangi marka olursa olsun...

    YanıtlaSil
  2. ece sizin icin degil bizler icinde sayenizde cok yararli birgezi olmus ;-) atada bir bende severim ama esime biraksam cikmaz ;-)

    YanıtlaSil
  3. McDonald's a sürekli gidip gelen, Big Mac yemeden duramayan o kişilerdendim. Lakin o şirketin yarı ortaklarımın siyonist'lerin elin de olduğunu öğrendiğim günden beri adımımı atmadım. Çevremdeki herkese de bu durumdan duyarlı olmasını ve araştırmalarını IYI yapmalarını öneriyorum. Bir kişi de bir kişidir

    YanıtlaSil
  4. Besleyici, kilo aldırmayan ürünler varken mcdonalds a gitmek gereksiz.

    YanıtlaSil
  5. Yazınız aççıklayıcı bilgilendirici olmuş arada bir gidilir

    YanıtlaSil
  6. ben lisede pınar ette staj yapmıştım içerisini az çok biliyorum mcdonalds ürünlerine çok güvenim yok ama tunç bey çok iyi biridir onu tekrar gördüğüme çok sevindim

    YanıtlaSil
  7. Biz mac Donald'sciyiz . Mac Donald's çok lezzetli . Fast food ta tek geçerim

    YanıtlaSil
  8. polenez marka ürün kullanıyorlar diye biliyordum

    YanıtlaSil
  9. McDonalds'ın patateslerinin hastasıyım da çok yememeye dikkat ediyorum tabi :) Güzel bir gezi olmuş

    YanıtlaSil
  10. Çocuğuma yedirmiyorum ama bizler arada çok sık olmamak kaydıyla yiyoruz. Ne denirse densin çok masum olmadığını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  11. Pınar markası bende hep güven duygusu bırakmıştır..

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..