24 Nisan 2014 Perşembe

kıymalı rulo börek tarifim

Sarıyer böreğini bilirsiniz. kuş üzümlü, dilim dilim servis edilen lezzetli börek...
İşte sarıyer böreğinden esinlenerek hazırlanmış rulo börek tarifimiz karşınızda....

Malzemeler:
2 yumurta
Yarım su bardağından biraz fazla süt
1 çay bardağı sıvı yağ 
1 çay kaşığı kabartma tozu
4 yufka
iç malzemesi için;
1 adet soğan 
2 adet patates
kavrulmuş kıyma


Börek hazırlığına iç malzememi hazırlayarak başladım. 1 adet soğan ve 2 adet patates minik şefte mini mini doğradım, tavaya attım. Bu mini şefi seviyorum, mutfak robotu kadar bulaşık çıkartmıyor, rende kadar yormuyor!
Buzlukta duran kavrulmuş kıymamı bu harcın içine katıp, baharatlarla zenginleştirdim. Kuş üzümünü sevmediğim için eklemedim ben. İç malzemesi soğurken ben de börek için sosu hazırlamaya başladım. Süt, yağ, 2 yumurta ve az bir şey kabartma tozu ekleyip güzelce çırptım.

Bir yufkayı tezgaha yayıp, börek için hazırladığım sosu yaydım. Bu yufkanın üzerine bir yufka daha koydum, biraz sos ve iç harcını yufkanın her yerine paylaştırdım.
Bu yuvarlak kocaman yufkayı yanlarından katlayarak kocaman, geniş bir rulo elde ettim. Rulomu tepsime koymadan önce ikiye böldüm.
Diğer 2 yufkaya da aynı işlemi yapıp tepsime yerleştirdim. Ben bu tarifi 3 yufka üst üste konup rulo yapılıyor olarak öğrenmiştim ancak hafif olması, hamur hamur olmaması için iki katlı yapmayı tercih ettim. Ruloları fırın tepsisine koyduktan sonra kalan börek sosumu da üzerinde gezdirdim. İşte rulolar fırına girmeden önce son görüntüsü ve fırından çıktıktan sonra ki görüntüsü:
(200 derecede önceden ısıtılmış fırın)
        


Üstü kızarınca fırından çıkardığımız böreklerimiz ılıyınca bir mutfak makası yardımıyla verev kesiyor ve servise hazırlıyoruz. Benim hafta sonu menümde olan bu börekten sadece ince bir dilim yediğim, kalanı bay kocanın bir günde mideye indirdiği doğrudur :)

Afiyet olsun :)


bademlebuduk

5 yorum:

  1. off harika görünüyor
    şu dukan diyeti yüzünden yiyemiyorum bu güzellikleri
    en çok özlediğim şey börek :)

    YanıtlaSil
  2. Çıtır çıtır çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Çok leziz görünüyor eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Gece gece canım nasıl çekti. Elinize sağlık. Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..