3 Ekim 2014 Cuma

bebeğimi emzirmeyi istedim

1-7 Ekim Emzirme Haftası nedeniyle ben de bir anne olarak emzirme dönemimiz hakkında yazmak istedim. 

Doğumdan öncesinde başlamıştı meraklarım; bebeğimi nasıl beslerim, ona iyi bakabilir miyim endişeleriyle bol bol okumaya ve araştırmaya müsait zamanım oldu. Bütün araştırmalar anne sütünün mucizesinden bahsediyordu.


Ben de bebeğimi anne sütü ile beslemeyi çok istiyordum. Bebeğimin gelişimi ve bağışıklık sistemi için çok değerli olduğunu biliyordum. Karşıma çeşitli sorunlar nedeniyle emziremeyen anneler, emmeyen bebekler, gelmeyen sütler hakkında da birçok hikaye çıktı. Her zaman tavsiye ettiğim, pek az zaman uygulayabildiğim ''içini ferah tut'' sistemiyle ben de emzirebildim...

Önce benim alabileceğim önlemleri aldım. Zihnimi, bedenimi, kalbimi ve çevremi emzireceğime ikna ettim. Bebeğim memeyi nasıl doğru kavrar, uygun emzirme pozisyonları nedir öğrendim. Hastaneye götürdüğüm gecelikler ve sonrası için aldığım çamaşırların tamamını emzirmeye uygun seçtim. Emzirme yastığı ararken ablam bizim için harika, süslü püslü bir emzirme yastığını elleriyle yapmıştı bile. Doktorumun ve arkadaşlarımın önerisiyle Lansinoh göğüs ucu kremimi olası bir acı-çatlama durumuna karşı edindim. Doğumdan önceki hafta göğüs uçlarıma uyguladım. Hastanede de yanımdaydı. Lansinoh göğüs ucu pedlerim bile hazırdı yanımda.
Bebeğimi kucağıma aldığımdaki mutluluk onu emzirmeye başlamam ile kat be kat arttı.
Öyle farklı bir duygu ki bu dua ettim: Allah isteyen herkese evlat nasip etsin, Allah annelere bebeklerini emzirmeyi nasip etsin...
:) maşallah :)

Emzirmek isteyip emziremeyen anneler de var. Bir tanıdığımız göğüs uçları yara içinde olmasına rağmen bebeğini emzirmekten vazgeçmiyor, zaman zaman göğüs pompası bile kullanıyordu. Annelik fedakarlık istiyor...

Emzirdiğim için kendimi çok şanslı hissediyorum. Çünkü emzirdiğim süre boyunca;

  • her an yanımda hazır mama ve en sağlıklı besin anne sütü hazır bulunuyordu,
  • biberon ısıtma, mama hazırlama nedir bilmiyordum,
  • gittiğim her yere mama taşıma, biberon steril cihazı götürmeme gerek kalmadı,
  • gece uyanıp mama hazırlamama gerek kalmadı,
  • kilo vermeme çok yardımcı oldu,
  • bebeğim 1 yaşına kadar antibiyotik ilaçlar kullanmadı,
  • bebeğimle tatlı bakışmalar, sıcak gülüşler yaşadığım anlar ise paha biçilemez...


Emzirme için hamilelikten itibaren kendimizi hazırlamalı ve içimizi hep ferah tutmalıyız...








1 yorum:

Yorum yazan eller dert görmesin..