13 Ekim 2014 Pazartesi

Duru Bulgur ile benim kısırım / Kısır Tarifim

Yemek yapmayı ne kadar çok sevdiğimi artık biliyorsunuz sanırım, bir de workshop olursa değmeyin keyfime. Yeni arkadaşlar tanımak, yeni tarifler ve yepyeni püf noktaları öğrenmek beni çok mutlu ediyor. 

Geçtiğimiz günlerde yağmurlu bir cumartesi günü Duru Bulgur ile Benim Kısırım demek için toplandık Cehfs İstanbul Mutfak Okulu'nda. Sevgili Yemekevi.tv Fatoş Yenikadin.com bizi davet etti. Tabi ki koşa koşa gittim davete, yanımda yardımcım Badem kızım ve güzel Zeyno ile. 

Duru Bulgur köftelik bulgurlarımız ve malzemelerimiz hazır bizi bekliyordu. Tatlı sohbet eşiliğinde başladık kısır yapmaya. Soğanı kavurup yapanlar, kavurmadan hazırlayanlar, havuç rendeleyenler farklı farklı kısırlar ortaya çıktı. Benim kısır tarifim ise şöyle;
#durubulgurilebenimkırısım malzemeler:
2 su bardağı Duru Köftelik Bulgur
Yeşil soğan, kuru soğan, marul, salatalık turşusu, 3 diş sarımsak, biber salçası, baharatlar, nar ekşisi, 2 limon, sıvı yağ, tuz 
süslemek için nane ile çeri domates
Bulguru sıcak su ile demlenmeye aldım başlangıçta. Küçük küçük doğradığım 1 adet soğanı tavada kızgın yağda kavurdum. Soğanlar kavrulurken ince ince doğradığım sarımsakları da ekledim. Bulgurun şişmesini beklerken yeşillikleri hazırladım. Yeşil soğan, marul, taze nane ve varsa taze sarımsak incecik doğruyorum.
Demlenen bulgura kavrulmuş soğanları, nar ekşisini, biber salçasını ve yanında biraz da domates salçasını koydum. Baharatını, tuzunu da ekleyip 2 adet limonu sıktım. Yoğurma aşamasına geçtim. Tüm malzemeler iyice karıştığında yeşillikleri de ekledim ve artık servise hazır. 
Servis tabağına kaselerle şekil vererek koydum kısırı. Üzerini taze nane yaprakları etrafını da çeri domateslerle süsledim.

Afiyetle yedik. Arkadaşlarımın hazırladıkları kısırları da tatmaktan geri kalmadım tabi ki. Hepsi de ayrı lezzetli idi. Arkadaşlarla kısır partisi - çay saati tadında geçen bu güzel etkinlik hem ruhumuza hem midemize çok iyi geldi.

Etkinlikle ilgili detaylara #durubulgurilebenimkırısım etiketinden ulaşabilirsiniz. 


yeni kadın

ilaveten son kısır videomuz buradaki linkte: youtube bademlebuduk Duru Bulgur'dan güzel haberler de var:
Duru Bulgur Pazarlama ve Halkla İlişkiler Sorumlusu Ayşe Sarımehmet, firma ve ürünler hakkında kısa bilgi verdi: “Duru Bulgur, 1935 yılında Ziya Duru tarafından kurulan, sektörün öncü ve lider kuruluşlarından birisidir. Marka ismini, ailenin soy isminden alan ve bulgurla birleştiren firma, isminden de anlaşılacağı üzere, bulgur üretimi konusunda uzman ve iddialı bir firmadır. 1935’ten bu yana tüketicilerimize kaliteli ürünler ulaştırma konusundaki misyonumuzdan hiçbir taviz vermeden aynı hassasiyet ve kararlıkla bugünde kaliteli, doğal ve sağlıklı ürünler üretiyor ve tüketicilerimize ulaştırıyoruz. Bizim ana işimiz bulgur üretmektir, bulgurumuzu üretirken sadece su ve buğday kullanıyoruz. İçerisinde herhangi bir koruyucu madde bulunmuyor ve ayrıca ürünlerimiz sarartma veya parlatma yapılmadan, doğal renginde ve doğal lezzetindedir. Piyasada gördüğünüz, cam gibi parlayan oldukça sarı bulgurlar maalesef doğal bulgur olma özelliğini taşımamaktır. Doğal bulgur, doğal renginde olmalı ve elinize aldığınızda da buğday kokusunu alabilmeniz gerekiyor. Bu vesile ile sizlere bugün de hediye edeceğimiz ve çok yakında raflarda da görebileceğiniz Duru Dual ürünlerimizin müjdesini vermek istiyorum. Artık, nohutlu bulgur pilavı mı yapmak istediniz ya da mantarlı veya mercimekli; artık nohutları, mercimekleri haşlamanıza gerek yok veya mantarları doğrayıp kavurmanıza gerek yok çünkü bütün bu işlemleri biz önceden yaptık. Tamamen doğal hiçbir katkı maddesi içermeyen, Duru Dual Mercimekli Bulgur, Duru Dual Nohutlu Bulgur, Duru Dual Mantarlı Bulgur, Duru Dual Şehriyeli Bulgur, yemek yapmaya çok fazla zamanı olmayan ama sağlıklı da beslenmek isteyen biz kadınların imdadına yetişecek. Hem doğal hem kolay olan Duru Dual ürünlerimiz, hanımların gözdesi olacak”.




7 yorum:

  1. Ya harikasın :) çok harika bir etkinlik ve güzel bir tarif olmuş, hemen deneyeceğim ...
    ellerine sağlık
    lifeofyasmina.com

    YanıtlaSil
  2. Olsada yesek yahuuu elleıne sağlık :*

    YanıtlaSil
  3. en sevdiğim! ellerine sağlık :*

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık,bende duru ürünlerini severek kullanıyorum,ayrıca kısıra da bayılıyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Çok keyifli bir etkinlik olmuş, ellerine sağlık canım.
    Kısıra dayanamam :)
    Blogumda seni mimledim, yanıtlarsan sevinirim ;)

    YanıtlaSil
  6. Harika sunum lezzet kokan tarif misss..

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..