15 Şubat 2016 Pazartesi

doğum çantasında neler olmalı

Hamileliğimin 34. haftasında doğum çantası hazırlıklarına başladım. Doğum çantası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler ve doğum çantası nasıl hazırlanır diyerek diğer anne adaylarına da faydalı olmasını umduğum bir video hazırladım. 

Doğum çantası nasıl hazırlanır videosunu izlediniz mi?

Doğum çantasında neler olmalı


İki ayrı çanta hazırladım. Bir tanesi kendim için diğeri de bebek için. 
Videoda önce anne için bulunması gerekenlerden bahsettim. 
Lohusa Pijama Takımı
Önden düğmeli iki pijama takımı ile sabahlık Artış Collection'dan aldım. Lohusa takımlarım için daha önce yazmıştım. Bade'nin doğumunda bir pijama takımı bir de lohusa geceliği almıştım. Geceliği pek kullanamadım. Bu yüzden bu defa iki pijama takımı almayı tercih ettim. Öncekiler de yedek olarak kalacak artık. 
doğum çantası nasıl hazırlanır, lohusa takımları
Lohusa Tacı ve Terlik
Kırmızı bir taç aldım yanıma. Baby Corner sitesinden seçtiğim taç bant şeklinde. Çantama koydum bile. Hastanede giymek üzere bir çift terlik işe yarıyor. 
doğum çantası nasıl hazırlanır
Havlu, Çamaşır ve Çorap
İki adet el havlusu ile sabunu hastanede kullanmak üzere çantama ekledim. Eğer sezeryan bekleniyorsa yüksek belli çamaşırlardan ve uzun atletlerden bolca almalısınız yanınıza. Emzirme atleti ve emzirme sütyeni de almalısınız. Tabi ki lohusa kadın olarak kalın çorap almayı unutmayın. Ayakları üşütmemek gerek... Bunların hepsini bir çantaya yerleştirdim. 
Göğüs pedi ve Kremleri
Göğüs ucu kremlerinden Lansinoh kesinlikle önerebileceğim bir marka. Daha önce doktorumun tavsiyesi ile kullanıp çok memnun kalmıştım. Yine aynı markayı tercih ettim. Lansinoh göğüz pedleri de tek kullanımlık paketlerinde kullanımı çok rahat. 
kişisel bakım ürünleri
Kişisel Bakım
Sezeryan sonrası kendinize geldiğinizde misafirler ve ziyaretçiler gelmeye başlayacaktır. Bu nedenle biraz bakım biraz da makyaj ürünü aldım. Bu özel günde bol bol fotoğraf çekilecek, yanımda aynam da var... Kolonya, diş fırçası, diş macunu, Vichy mineral su sprey, Bioderma el kremi, Topicrem dudak nemlendirici, Bioderma yüz yıkama jeli, Artistry nemlendirici krem ve makyaj ürünlerim. Kirli çantası aldım yanıma. 
Anne için Hastane Çıkışı
Doğum sonrası hastaneden çıkarken giymek için rahat kıyafetler tercih ettim. Eşofman altı ve bol bir gömlek götüreceğim yanımda. 



doğum çantası nasıl hazırlanır
Bebek bezi ve ıslak mendil
Prima Premium Care 5 yıldızlı koruma bez kullanacağız. Uni Baby yeni doğan ıslak mendil ve Hipp ıslak mendiller de çantaya girdi. Koroplast bebek bezi torbası yeni çıkmış, içi pudra kokulu ince poşetler.
Emzik ve Biberon
Bade için kullanmadığım emzikler için bu kez çok hevesliyim. Avent marka emzikleri tavsiye üzerine aldım. Lansinoh ödüllü biberon da her ihtimale karşı yanımda.
Pişik Kremi
Mustela 1-2-3 pişik kremini aldım. Bebek için ağız mendilleri yıkandı, ütülendi. Bunlara çok ihtiyaç oluyor. 
Battaniye ve Hastane Çıkışı
İki adet battaniye ve bebek için zıbınlı hastane çıkışları aldım. Yıkandı, ütülendi. Bebek şapkası, eldiveni de unutulmadı. Bir de minik oyuncak var yanımızda, sanki doğar doğmaz oynayacak :)
doğum çantası nasıl hazırlanır

Telefonlar için şarj aletleri ile fotoğraf makinesi almayı da unutmayın!!!


Çantalar hazır bir şekilde bekliyoruz. 
Allah hepimize sağlıkla kucağımıza almayı nasip etsin inşallah...


Sevgilerimle
Elif.






14 yorum:

  1. Merhaba, inşallah bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alırsınız, gebeler için oldukça faydalı paylaşımlar, keşif etkinliği ile blogunuzu fark ettim , takipteyim(çilekmavi) sizi de bloguma beklerim

    YanıtlaSil
  2. o günlere gittim şimdi okurken çok heyecanlandım :)

    YanıtlaSil
  3. Sağlıkla inşallah.
    Bu arada nisanda nasipse doğum yapacak kuzenime göndereyim bu yazıyı, lazım olacak:)

    YanıtlaSil
  4. artık iyi haberlerini bekliyoruz Elifcim çok az kaldı :-))

    YanıtlaSil
  5. 2 oğlumda da bu çanta olayını yapamamıştım. Büyük erken geldi acil gittik çanta falan akla gelmedi. İkincisi de kontrole gitmiştim yatırdılar:)))
    Az kalmış artık sağlıkla alın miniğinizi kucağınıza:)))

    YanıtlaSil
  6. Sağlıkla huzurla gelsin inşallah (:

    YanıtlaSil
  7. sağlıkla gelsin cnm minik kuzu :)

    YanıtlaSil
  8. hemen arkadaşıma yönlendiriyorum yazıyı..:) teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Kesınlıkle cok bılgılendrıcı bır yazı olmuss

    YanıtlaSil
  10. Yeni anneler için süper bir paylaşım olmuş. sağlıkla kucağına almanı diliyorum canım.
    Gelinim Tuğba öneri üzerine göğüsucu merhemlerini 10 gün önceden başlamıştı doğum sonrası tek bir gün bile sıkıntı çekmedi aklınız da olsun:) sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Çok faydalı bir yazı olmuş, bebeğiniz de sağlıkla gelsin inşallah :)

    YanıtlaSil
  12. Doğum çantasında olması gerekenler listesi

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..