3 Şubat 2016 Çarşamba

abur cubura karnımız tok

Kuru gıda sektöründe 35 yılda, önce Türkiye ve ardından global pazarlarda bir dünya markası oluşturan Reis Gıda, 2015 yılının sonu itibariyle 4 kıtada 22 ülkeye, ülkemiz topraklarında yetişen bakliyat ürünlerini ihraç ediyor. Reis Gıda’nın 40 çeşit bakliyat ürününün, her gün dünyadaki 100 binlerce ailenin sofrasında olduğunu kaydeden Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis'in de katıldığı Katmerli Sohbetlerin 2015 yılı son toplantısında neler oldu?
reis gıda

35 yıl önce güvene dayalı Reis Gıda’yı kurdu, markanın temellerini attı  


Reis Gıda’nın temellerini, 1981 yılında sadece güvene dayalı sermaye ile attığını anlatan Mehmet Reis, şunları söyledi:
“Kastamonu İneboluluyum. Babam balıkçı idi ve küçük yaşlardan itibaren babama yardım ettim. Ardından, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesini kazandım. O yıllarda babam vefat ettiği için çalışmam gerekiyordu ve Unkapanı’nda pirinç ticareti yapan bir firmada çalışmaya başladım. 1981 yılında sadece güvene dayalı sermaye ile Reis Ticareti kurarak iş hayatına atıldım. 1993’de Reis Tarımsal Ürünler San. Tic. AŞ’yi kurdum. 2000 yılında, Taşköprü sarımsağının nehirlere dökülmesinin önüne geçmek için, Taşköprü’de Türkiye’nin ilk sarımsak işletme tesisini açtım. Birçok sivil toplum örgütünde başkanlık ve yöneticilik yaptım. İnebolulu iş adamlarıyla birlikte Yakamoz Tatil Köyü’nü kurduk, başarıya ulaştı ve ardından yönetimi devrettim. İş hayatına “ya farklılaşacaksın, ya markalaşacaksın” diyerek yola çıktım. O yıllarda bana ‘-mercimeğin, nohuttun, pirincin, fasulyenin markası mı olur?’ diyorlardı. Bugün geldiğimiz noktada ben bu yolculukta; hem farklılaştım, hem 22 ülkeye ihracat yaparak ülkemizin kuru gıdada ihracatının ve global pazarlarda markalaşmasının önünü açtım. Özetle, her zaman ilkleri yapmayı sevdim ve seviyorum. Örneğin, 1990’lı yıllar enflasyon rakamlarının yıllık %110-120’leri bulduğu yıllardı. ‘Enflasyonla mücadele sadece hükümetlerin değil, işadamlarının da sorumluluğundadır’ diyerek ülkemizde ilk kez sabit fiyat uygulamasını başlattım ve o yıllardan itibaren sektörün Don Kişot’u olarak anıldım.  Bir başka örnek verirsek, Avrupa Birliği’nin gıda hijyeni olarak benimsediği HACCP Yönetim Sistemi’ni, 2000 yılında sektörümüzde alan ilk marka olduk. Günümüze geldiğimizde 2015 yılı itibariyle, İstanbul Esenyurt'ta 9 bin 500 m2 kapalı alanı olan fabrikamızda üretim yapıyoruz. Bir aile şirketi olan Reis Gıda’yı, kızlarım Nilay Reis Göktürk ve Işılay Reis Yorgun ile birlikte yönetiyoruz” şeklinde konuştu.

Hattuşaş mezarlarında, siyez bulguru izlerine rastlandığını hatırlatan Mehmet Reis, 10 bin yıl öncesinden genetiği hiç değiştirilmeyen siyez bulgurunun, Kastamonu’da üretiminin devam ettirilmesi noktasında desteklediğini ve bu tür tohumların Tohum Bankasında saklandığını söyledi.

Katmerli Sohbetler


Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerimizi arttırarak sürdüreceğiz

Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinde ilklere imza atmaya devam edeceklerini ifade eden Işılay Reis Yorgun, şunları söyledi:
“Ülkemizde ve dünyamızda obezite sayısı, her geçen yıl artıyor. Reis olarak 2009 yılında ‘Geleneksel Lezzetler Sağlıklı Nesiller’ sloganıyla başlattığımız obeziteyle mücadele kampanyamızı, ‘Abur Cubur Olacağı Budur’ ile devam ettirdik. Kampanyada bir sonraki slogan “Abur Cubura Karnımız Tok” oldu. 2015 yılındaki “Ev Yemeği Sofrada Hesap Ortada” çalışmamız ile sağlıklı bir toplum için obeziteye karşı mücadelemizi sürdürüyoruz. Aynı zamanda, Türk Kızılay’ının 144. yaşında, yurt içi ve yurt dışı insani yardım operasyonlarına verdiğimiz desteklerden dolayı, Reis Gıda’ya Altın Madalya ödülü takdim edildi. Toplumsal bir yara olan sokak çocukları, sosyal hayata tutunma mücadelesi veren bedensel ve zihinsel engelliler, kadın sığınma evleri, Çocuk Esirgeme Kurumları, Darülaceze, Lösemili Çocuklar Sağlık ve Eğitim Vakfı gibi birçok projeye, maddi ve manevi destek sağlamaya devam ediyoruz. Reis Ailesi olarak, kurumsal sosyal sorumluluk anlayışıyla, toplumun çıkarlarını kendi çıkarlarımızın üstünde tutarak; bunun ülkemize olan borcumuzu ödemenin bir yolu olduğunu biliyoruz” şeklinde konuştu.

Taşköprü sarımsağı iyi tarım uygulamasıyla Yeşil Ekonomi Ödülü kazandırdı

16 yıl önce, Taşköprü Sarımsağı’nın nehirlere dökülmesini önlemek için Kastamonu- Taşköprü’de Reis Sarmoni Sarımsak Tesisini kurduklarını hatırlatan Mehmet Reis, Taşköprü Sarımsağının aslının bozulmadan gelecek nesillere ulaşabilmesi için TÜBİTAK, Kastamonu Üniversitesi ve çeşitli üniversitelerle işbirliği yaparak, İyi Tarım Uygulamalarını çiftçilere anlatmaya devam ettiklerini açıkladı. Yerli tohumla üretilen coğrafi işaretli Taşköprü Sarımsağı Projesini, Metro Toptancı Market işbirliğiyle hayata geçiren Reis Gıda, 2015 yılında Yeşil Ekonomi Ödülü’nü aldı.


Reis Gıda'yı kalitesinden ve sosyal sorumluluk projelerinden ötürü tebrik ederim.


4 yorum:

  1. Reis gıdanın ürünlerini beğenerek kullanıyorum.Yüreğine sağlık çok aydınlatıcı yazı olmuş sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ben de ürünlerini kullanırım hep evde .. lezzetleri yerinde ...:-))

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..