14 Temmuz 2014 Pazartesi

pratik tavuklu salata


Hafif,  lezzetli ve pratik bir salata tarifi
Özellikle yaz akşamlarında yemek sofrasında yada çay saatinde börek yanında kolay hazırlanan bu salata tarifim yoğurtlu

Malzemeler:
Haşlanmış tavuk
Bir kase yoğurt
Marul yada göbek salata
Mayonez
Çorba için haşladığım 5 parça tavuk tan 2 parçayı değerlendirmek ve değişik bir salata ile sofra hazırlamak için çalışmaya başladım. 
Tavukları ditmek deriz biz yani parçalamak - küçültmek, mini parçalara ayırdım. 
1 kase yoğurt ile ince doğradığım marul ile karıştırdım.  Yoğurt ile karıştıkça marulun hacmi azaldı.  Mayonez ekledim ama siz mayonez eklemeden de hazırlayabilirsiniz.  Mayonez eklediğimde daha az sulu oluyor ve tabi lezzeti değişiyor. En son tavuk parçalarını ekleyerek salatamı karıştırdım. 
Tuzu servis yaparken ekliyorum, çünkü tuz yoğurdu sulandırıyor.

Daha doyurucu olsun isterseniz içine önceden haşladığınız arpa şehriyeleri soğuduktan sonra ekleyebilirsiniz.

Hafif,  az malzemeli,  pratik ve farklı salata böyle kolayca hazırlanıyor. 
Afiyet olsun



3 yorum:

  1. Ellerine sağlık :)
    Şu sıcak havalarda serinletici olur gerçekten :)
    Mayonezsiz deneyeyim bende :)

    YanıtlaSil
  2. Mayonez sevmediğim için olmadan da yiyebilirim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..