3 Temmuz 2014 Perşembe

Sütlü Patates tarifim

Bu akşam facebook hesabımda da sordum menüde neler var hanımlar :)
Bizim menüde birkaç gündür bitirmeyi başaramadığımız yemekler var. Malum ramazan olunca gözler sofrada yeni yemekler istiyor. Ben de ilave bir şey yapayım dedim.
Sütlü patates yapmak aklıma geldi.  Hem pratik hem lezzetli

Malzemeler;
3 büyük boy patates
Yarım bardak süt
1 kaşık un
Sıvı yağ ve tuz

Hazırlanışı; 
Patatesleri soyup yıkayıp daire şeklinde doğradım. Üstünü kapatacak kadar su ile biraz pişirilir.  Bunu fırında hızlı pişmesi için yapıyorum.  Patatesler biraz yumuşadığında süzgeçten geçirdim.  Az önce kullandığım tencere içinde biraz sıvı yağ ile unu kavurup üzerine süt ekledim.  Hızlıca karıştırmaya devam ettim.  Patatesleri tekrar tencereye atıp ocağın altını kapattım.  Önceden yağladığım fırın kabına patatesleri kreması ile beraber koyup fırına attım. 
200 derece fırında pişmeye bıraktım. 
Yaklaşık 20 dakikada pişiyor. Fırından çıkarmadan önce kontrol etmekte fayda var.
Fırından çıkarmadan üzerine rendelenmiş kaşar da ilave edebilirsiniz. 
Daha lezzetli oluyor.  Evde kaşar olmadığı için ben ekleyemedim, yerine tereyağı gezdirdim patatesler üzerinde. 
İftar öncesi pratik lezzetler arıyorsanız bu tarifimi deneyin derim. 
Hem hızlı hem pratik hem de lezzetli

Sütlü patatesi kahvaltı için de hazırlıyorum,  bir de sabah deneyin...

Afiyet olsun






11 yorum:

  1. Elif hnım ellerinize sağlık ben de severim fırında patatesi..Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, en sevdiğim patates sütlü olan :)

      Sil
  2. Ayy güzel olmaz mı patates :) ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar

    YanıtlaSil
  3. Patatesin herşeyini seviyorum..çok nefis görünüyor eminim d e öyledir

    YanıtlaSil
  4. kolay ve pratik miş deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglikk. Ben de deneyecgim:)

    YanıtlaSil
  6. Offfff Anunturi gratuite съседните Поздрави от Румъния. ediyorum.siz винаги се опитват рецепти следват вас научих много от България. Поздрави от Anunturi gratuite. от България

    YanıtlaSil
  7. Bebişlerimiz içinde tok tutucu ve doyurucu gayet güzel bir yemek :)

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..